74
کد: 221909
05 تير 1399 - 08:40
من تقریبا هفته پیش رابطه داشتم، حدود 30 ساعت بعد دو تا قرص اورژانسی با هم خوردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام
من تقریبا هفته پیش رابطه داشتم روز بعدش حدود 30 ساعت بعد دوتا قرص اورژانسی,75 باهم خوردم 
و 12 ساعت بعد یکی دیگ مصرف کردم 
الان حالت تهوع دارم و استفراغ کردم به نظرتون.برا خاطر اینه که دوز زیاد مصرف کردم یا باردارم 
دیروز باید پریود میشدم که نشدم 
خیلی نگرانم.لطفا کمک.کنین باردارم یا نه ?
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: