105
کد: 223332
19 مرداد 1399 - 08:43
در دوره پرخطرم رابطه مقعدی داشتم، برای اطمینان چند ساعت بعد یک قرص تنسی ۱.۵ اورژانسی استفاده کردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ۴ مرداد که دوره پرخطرم بود رابطه مقعدی داشتم که ایشون داخل مقعد ارضا شد موقعی که بیرون کشیدن حس کردم کمی به سمت واژن سرازیر شد که من همان لحظه رفتم و کامل با آب شستم و خشک کردم برای اطمینان چند ساعت بعد یک قرص تنسی ۱.۵ ارژانسی استفاده کردم امروز ۱۳ مرداد و پنج شیش روزه شکم درد و کمر درد دارم و من دو سه روزه ، یکی دوبار ‌‌دمنوش زعفران و‌ دمنوش زنجبیل خوردم آیا احتمال بارداری هست ؟! باکره هستم
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: