82
کد: 225308
29 شهريور 1399 - 13:42
با نامزدم رابطه بدون دخول داشتیم و باکره هستم، بعد از رابطه قرص ال دی مصرف کردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من تاریخ اخرین پریودم ۲۳ مرداد ماه بود و ۱۹ شهریور با نامزدم رابطه بدون دخول داشتیم و باکره هستم  منی ایشون با من برخوردی نداشت و از پیشاب مطمئن نیستم بعد سه ساعت ۴ قرص ال دی و ۱۲ ساعت بعد ۴ قرص ال دی دیگر مصرف کردم من از روز بعد درد شدیدی در تخمدان هام دارم و دردم شبیه دوران قاعدگیه و تخمدانم پلی کیستیکم هست و قاعدگیم نامنظمه و پرولاکتین بالا هم دارم علت این درد شدید چیه و چرا هنوز پریود نشدم یعنی احتمال بارداری وجود داره؟ 
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. 
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز اگر مایع منی به میزان خیس شدن کامل به ناحیه ژنیتال نرسد مشکلی ندارد و حاملگی رخ نمیدهد.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: