52
کد: 226134
13 مهر 1399 - 08:37
الان ۱۲ ساعت میگذره از اولین قرص سایتوتکی که استفاده کردم. چرا خونریزی ندارم؟ 
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام . من ۸هفته که باردارم. از قرص سایتوتک استفاده کردم. ۲ تا داخل واژن هر ۳ ساعت و ۲ تا زیر زبون . بعد ۵ ساعت ب لکه بینی کم افتادم. و مجدد ۴ تا قرص ب فاصله یک ساعت زیر زبونی گذاشتم . خیلی دل درد و لرز شدید داشم . ولی خونریزی در حد لکه بینی خیلی خیلی کم . الان ۱۲ ساعت میگذره از اولین قرصی ک استفاده کردم .  چرا خونریزی ندارم؟ 
ممنون میشم کمکم کنید 
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز حتما سونوگرافی انجام دهید تا مشخص شود رحم شما پاک شده است یا خیر. سپس با جواب به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. احتمال سقط موفق با سایتوتک قبل از هفته هشت حدود 80 تا 90 درصد است. هر چه سن بارداری بیشتر شود احتمال موفقیت کاهش پیدا می کند. اگر خانمی برای انجام سقط از این قرص استفاده کند و مصرف منجر به سقط نشود حتما باید کورتاژ انجام دهید. زیرا این قرص تراتوژن است و باعث آنومالی در جنین می شود.
 
 
پاسخ دکتر سمیه یگانه، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز بهتر است به دلیل عوارض جانبی سایتوتک به هیچ وجه داروی اضافه تر مصرف نکنید و در اولین فرصت مراجعه حضوری داشته باشید.  
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: