89
کد: 227305
03 آبان 1399 - 11:16
من باکره هستم و دیروز رابطه مقعدی حفاظت نشده با نامزدم داشتم. یک قرص لورونژسترول ۱/۵خوردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام.من باکره هستم و ۱۹سالمه.دیروز رابطه مقعدی حفاظت نشده در حدود چهاردقیقه با نامزدم داشتم که متاسفانه مایع منی ریخت روی لباس زیرم و احتمال میدم وارد واژنم شده باشه.بعد یک ساعت و نیم خودمو شستم و یک قرص لورونژسترول ۱/۵خوردم. الان زیر دلم درد میکنه حالت تهوع دارم.میترسم حامله باشم توروخدا کمکم کنین.باید چیکار کنم 
اخرین بار هم ۱۴مهر پریود شدم الان بعد مصرف قرص باید پریود شم؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: