98
کد: 227448
06 آبان 1399 - 10:38
من ۹ روز پیش قرص اورژانسی مصرف کردم و دیروز کمی خونریزی در حد لکه بینی و درد زیر دل داشتم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من ۹ روز پیش قرص اورژانسی مصرف کردم و دیروز کمی خونریزی در حد لکه بینی و درد زیر دل(مثل درد پریود ولی با شدت کمتر)داشتم امروز خونریزیم بیشتر شده در حد خونریزی پریود البته دو سه روز دیگه موعد پریودم هس میخواستم بدونم علت خونریزی چی هست؟و اینکه پریود این دورم حساب میشه این خونریزی؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: