22826
کد: 52943
27 ارديبهشت 1396 - 09:35
معمولا اسید فولیک شرایط روده و به طور کلی دستگاه گوارش را به هم نمی ریزد.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من در هفته ششم بارداری هستم و با خوردن اسید فولیک به شدت مشکل دارم (سیستم روده هایم را کلا به هم می ریزد) لطفا راهنماییم کنید. 

پاسخ دکتر گلناز شمشیری، جراح و متخصص زنان و زایمان: 
معمولا اسید فولیک شرایط روده و به طور کلی دستگاه گوارش را به هم نمی ریزد. این قرص آهن است که در بعضی از موارد باعث به هم خوردگی روده شده و باعث نارضایتی مادر باردار می شود. اگر این خانم همراه اسید فولیک قرص آهن هم مصرف می کنند، ممکن است علت مشکلات گوارشی شان قرص آهن باشد. اما از آنجایی که تجویز قرص آهن در هفته ششم بارداری جز در مواردی که مادر به شدت دچار کم خونی و فقر آهن باشد، معمول نیست بنابراین توصیه می کنیم که اسید فولیک را شب ها قبل از خواب مصرف کنند. در این حالت دیگر قرص چندان اذیتشان نخواهد کرد. در یکسری از موارد هم ممکن است روکش قرص فرد را دچار این حالت کرده باشد که در این صورت با مشورت پزشک معالجشان می توانند نوع قرص شان را عوض کنند. در نهایت باز هم تاکید می کنم که مصرف قرص اسید فولیک در اغلب موارد عارضه گوارشی برای مادر ندارد و باعث به هم خوردن فعالیت روده ها نمی شود. 

 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: