۲۳۹۱۶۷
۶۹۰
۶۹۰

روش های آبیاری گیاهان در مسافرت نوروزی ۱۴۰۳

برای آبیاری گیاهان می توانید از روش هایی استفاده کنید که دیگر نیازی نیست مدام به آن ها سر بزنید و آبپاش دستتان بگیرید. نه تنها در مسافرت های نوروزی، بلکه خود دید و بازدید عید، انجام کارهای عید، خوشگذرانی و پیک نیک رفتن و... زمان شما را می گیرد و حتی ممکن است نتوانید به گلدان ها و گیاهان خود برسید.

روش های آبیاری گیاهان در مسافرت نوروزی 1403

روش های آبیاری گیاهان در مسافرت نوروزی ۱۴۰۳

برای آبیاری گیاهان می توانید از روش هایی استفاده کنید که دیگر نیازی نیست مدام به آن ها سر بزنید و آبپاش دستتان بگیرید. نه تنها در مسافرت های نوروزی، بلکه خود دید و بازدید عید، انجام کارهای عید، خوشگذرانی و پیک نیک رفتن و... زمان شما را می گیرد و حتی ممکن است نتوانید به گلدان ها و گیاهان خود برسید. به همین دلیل متخصصان گیاه پزشکی، روش هایی را تایید کرده اند که بدون نگرانی می توانید گیاهان خود را آبیاری کنید. این روش ها برای گیاهانی که می خواهید چند روز از آبیاری آن ها خیالتان راحت باشد، بسیار مناسب است. در ادامه با چندین ترفند کاربردی آشنا خواهید شد.

روش های آبیاری گیاهان در مسافرت نوروزی 1403

۱. آبیاری گیاهان با بطری آب معدنی

یکی از ساده ترین و متداول ترین روش هایی که حتما برای آبیاری گیاهان دیده اید، استفاده از همین بطری های آب معدنی است. این کار بسیار راحت و بدون دردسر است و نیازی نیست حتما از وسایل گران قیمت استفاده کنید. شما فقط به یک بطری آب معدنی نیاز دارید. اول از همه مقداری خط روی سطح گلدان را مرطوب کنید تا نرم شود. حالا بطری آب معدنی را پر آب کنید. البته بهتر است اجازه دهید 5 الی 6 سانت از ابتدای بطری خالی باشد. حالا درب آن را شل ببندید و به صورت وارونه داخل خاک قرار دهید. حالا انتهای خاک را با سوزن سوراخ کنید تا هوا اجازه دهد که آب شر شر از درب خارج شده و به خاک برسد.

روش های آبیاری گیاهان در مسافرت نوروزی 1403

۲. آبیاری کردن گیاهان با استفاده از حوله

اگر شاغل هستید یا می خواهید چند روز مسافرت بروید؛ از طرفی هم گیاهان شما آبیاری زیادی می خواهند، می توانید از این ترفند استفاده کنید. یک تشت بردارید و حوله پشمی یا کلفتی را داخل آن به صورت دولا پهن کنید. حالا داخل تشت یا لگن، آب بریزید تا یک سانت روی حوله را آب بگیرد. بعد گلدان را روی حوله قرار دهید. البته به شرطی که انتهای گلدان شما سوراخ باشد. با این ترفند گیاه شما تا یک هفته آب می خورد و شاداب می ماند. این ترفند برای گیاهانی که باید آب زیادی داده شوند، مناسب است. با این حال هیچ وقت از این ترفند برای گیاهان کاکتوسی یا مانند آن استفاده نکنید. 

روش های آبیاری گیاهان در مسافرت نوروزی 1403

۳. ساختن گلخانه پلاستیکی

یکی دیگر از روش هاس ساده که خیال شما را از بابت آبیاری و حتی شاداب نگه داشتن گیاهان در هنگام مسافرت یا زمان های طولانی که نمی توانید به آبیاری و نگهداری گلدان برسید راحت می کند، همین ساختن گلخانه پلاستیکی است. می توانید یک کیسه پلاستیکی بردارید و به صورت تصویر بالا روی گلدان خودتان بکشید. در این حالت گیاه رطوبت برگشته از پلاستیک را جذب می کند. البته از این روش برای گیاهانی که زیاد آب نمی خواهند مانند کاکتوس، جدا خودداری کنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.