۶۷۶۹۸
۵۳۳۳
۵۳۳۳

عوارض آنفولانزا در بارداری، سقط جنین است؟

خواهرم در حاملگی دوم صاحب فرزند شد، اما در بارداری اول و سوم، جنین ها در دوران جنینی فوت شدند.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: خواهر ۳۰ ساله ام سابقه سه بار حاملگی دارد ولی در حاملگی دوم صاحب فرزند شد، اما در اولی و سومی، جنین ها در دوران جنینی فوت شدند. آزمایش هورمون و عفونت ها را انجام داده و فقط آزمایش ( CMV(IgG مثبت بوده است. آیا این مساله عامل مرگ جنین ها بوده است؟ دوباره اقدام به بارداری کرده و همین آزمایشش مثبت شده ولی پزشک گفته مشکلی برای بارداری نداری. همین طور است؟

پاسخ دکتر فیروزه جلوه، متخصص زنان و زایمان:
عاملی که شما در مورد آن صحبت کرده اید، علائم شبه سرماخوردگی در فرد ایجاد می کند و بیشتر از این که ما سقط را در آن ببینیم، آنومالی می دهد. ضمن این که در حاملگی هایی که در سه ماه اول بارداری رخ داده و قلب جنین تشکیل نمی شود، علت ژنتیکی و کروموزمی دارد. نکته مهم در خصوص خواهر شما این است که اگر در حین بارداری، اولین برخوردش با این ویروس باشد، خب طبیعتا مشکل ساز است. اما اگر قبلا مبتلا شده و در بدنش آنتی بادی هم وجود داشته باشد، با وجود این عامل بارداری مجدد خواهر شما مشکلی ندارد و پزشک متخصصص هم درست تشخیص داده است. ایشان می توانند باردار شوند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.