۲۴۲۶۶۵
۹۴
۹۴

بهترین روش برای مقابله با بی‌احترامی خانواده همسر چیست؟

پس از ازدواج، ممکن است زوجین به دلیل دخالت‌های خانواده‌هایشان با تنش‌هایی در زندگی مشترک مواجه شوند. این دخالت‌ها همیشه ناشی از رفتار نادرست خانواده همسر نیست؛ بلکه ممکن است به دلیل تفاوت‌های عقاید و دیدگاه‌های شما باشد. با این حال، اگر متوجه شدید که خانواده همسرتان به طور آشکار به شما بی‌احترامی می‌کنند و این احساس شما از روی توهمات نیست، در این قسمت، راهکارهایی برای کنترل بی‌احترامی‌های خانواده همسرتان ارائه می‌دهیم.

بهترین روش برای مقابله با بی‌احترامی خانواده همسر چیست؟

پس از ازدواج، ممکن است زوجین به دلیل دخالت‌های خانواده‌هایشان با تنش‌هایی در زندگی مشترک مواجه شوند. این دخالت‌ها همیشه ناشی از رفتار نادرست خانواده همسر نیست؛ بلکه ممکن است به دلیل تفاوت‌های عقاید و دیدگاه‌های شما باشد. با این حال، اگر متوجه شدید که خانواده همسرتان به طور آشکار به شما بی‌احترامی می‌کنند و این احساس شما از روی توهمات نیست، در این  قسمت، راهکارهایی برای کنترل بی‌احترامی‌های خانواده همسرتان ارائه می‌دهیم.

رفتارهای نامناسب خانواده همسر

گاهی اوقات ممکن است رفتار خانواده همسرتان را بی‌جهت دخالت تلقی کنید، در حالی که این رفتارها واقعا نادرست نباشند. در چنین مواقعی، بهتر است کمی انعطاف‌پذیر باشید. اما اگر رفتار خانواده همسر به قدری نادرست است که نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید و این موضوع به شدت بر زندگی زناشویی شما تأثیر می‌گذارد، باید مطمئن شوید که این رفتارها واقعاً غیرمحترمانه و مضر است. در ادامه به برخی از این رفتارها اشاره می‌کنیم:

بهترین روش برای مقابله با بی‌احترامی خانواده همسر چیست؟

 بزرگ نمایی مسائل جزئی

اگر خانواده همسرتان موضوعات کوچک را بزرگ می‌کنند و باعث ایجاد تنش بین شما و همسرتان می‌شوند، این نشانه‌ای از نفوذ منفی آنها بر زندگی شماست.

 دخالت بیش از حد در هر موردی

بسیاری از خانواده‌ها دخالت در زندگی فرزندانشان را به عنوان کمک تلقی می‌کنند، اما تا زمانی که خودتان درخواست کمک و راهنمایی نکرده‌اید، کسی نباید در زندگی شما دخالت کند.

 ایجاد حس بد در شما

اگر خانواده همسرتان به عمد رفتاری از خود نشان می‌دهند که شما را ناراحت می‌کند و حس بدی به شما می‌دهند، این نشان‌دهنده سمی بودن آنهاست.

بهترین روش برای مقابله با بی‌احترامی خانواده همسر چیست؟

 احترام نگذاشتن به حریم خصوصی شما

اگر شما شاغل هستید و تمایل دارید آخر هفته‌ها را به تنهایی یا با همسرتان بگذرانید، اما خانواده همسرتان بدون اطلاع قبلی به دیدن‌تان می‌آیند و همه‌ی آخر هفته‌ها را با شما می‌گذرانند، این رفتار نشان‌دهنده بی‌احترامی به حریم شخصی و زندگی زناشویی‌تان است و می‌تواند رابطه شما را تحت تأثیر قرار دهد.

 نادیده گرفتن شما

اگر خانواده همسرتان شما را به گونه‌ای نادیده می‌گیرند که گویی وجود ندارید، شما حق دارید که از این رفتار دلخور و ناراحت شوید.

بهترین روش برای مقابله با بی‌احترامی خانواده همسر چیست؟

 چگونه بی احترامی خانواده شوهر را کنترل کنیم؟

با همسرتان متحد شوید

با همسرتان گفت‌وگو کنید و بدون بی‌احترامی به خانواده او، توضیح دهید که چقدر از بی‌احترامی‌های مشاهده شده ناراحت و ناامید هستید. ممکن است همسرتان در ابتدا عمق ناراحتی شما را درک نکند یا از رفتار خانواده‌اش مطمئن نباشد، اما تلاش کنید تا توافق کنید که در برابر خانواده‌اش اتحاد خود را نشان دهید. در مواجهه با خانواده همسرتان با ملایمت صحبت کنید و از مخالفت علنی در جمع خانوادگی خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث ایجاد فاصله و شکاف عمیق‌تری بین شما و همسرتان شود که ترمیم آن دشوار خواهد بود.

 سعی کنید اختلافات را مستقیم بیان نکنید

حق با شماست که آن‌هایی که بی‌احترامی می‌کنند، مقصرند. اما ایستادگی و دفاع مستقیم از خود ممکن است موقتا آرامش شما را فراهم کند، ولی احتمال دارد اختلافات را تشدید کند و وضعیت را بدتر سازد. به جای مطرح کردن مستقیم اختلافات، سعی کنید با حفظ آرامش و احترام به زندگی زناشویی‌تان، از روش‌های دیگر برای حل مشکلات استفاده کنید.

 منعطف باشید

برای جلوگیری از بروز اختلاف و تنش در صورت بی‌احترامی خانواده همسرتان، بهتر است نرمش نشان دهید. اگر آنها از روش‌های خانه‌داری یا پخت و پز شما انتقاد کردند، با لبخند به آنها بگویید که خوشحال می‌شوید تجربیاتشان را بشنوید و در نظر بگیرید.

موضوع را عوض کنید

اگر خانواده همسرتان نظری منفی درباره کار یا حرفه شما مطرح کردند و این موضوع موجب ناراحتی شما شد، از دفاع مستقیم خودداری کنید. به جای آن، موضوع را تغییر دهید و از آنها درباره حرفه یا کار خودشان سوال کنید. تغییر موضوع می‌تواند به آنها نشان دهد که شما برای جلوگیری از بی‌احترامی‌های بیشتر، سعی در حفظ آرامش دارید.

بهترین روش برای مقابله با بی‌احترامی خانواده همسر چیست؟

 دوری از بحث های تنش زا

اگر می‌دانید که گفت‌وگو در مورد موضوع خاصی ممکن است به بی‌احترامی یا جنجال منجر شود، از ورود به این موضوعات خودداری کنید. سعی کنید گفت‌وگو را به سمت موضوعات بی‌خطر و عادی هدایت کنید.

 حفظ فاصله

برای پیشگیری از هرگونه اختلاف و تنش، سعی کنید در جمع خانواده همسرتان فاصله خود را حفظ کنید. مثلاً در رستوران صندلی دورتر را انتخاب کنید و همیشه خونسردی خود را حفظ کنید.

 ایجاد حد و مرز

با همسرتان صحبت کنید و مرزهای مشخصی تعیین کنید، مانند:

  • هیچ‌کس حق ندارد در تربیت فرزندان شما دخالت کند و تنها شما و همسرتان مسئولیت تربیت آنها را بر عهده دارید.
  • اگر در نزدیکی خانواده همسرتان زندگی می‌کنید، هر بازدیدکننده باید قبل از آمدن تماس گرفته و اطلاع دهد تا از ورود ناگهانی به حریم شخصی شما جلوگیری شود.

بهترین روش برای مقابله با بی‌احترامی خانواده همسر چیست؟

تربیت فرزند

سخت‌گیری نکنید. به جای اینکه هر انتقاد از خانواده همسرتان را به خود بگیرید، سعی کنید با حس شوخ‌طبعی به آن‌ها پاسخ دهید و به راحتی از کنار آن‌ها بگذرید.

به احساسات همسرتان توجه کنید

اختلافات شما با خانواده همسرتان بر همسرتان نیز تأثیر می‌گذارد و او را ناراحت می‌کند. هرگز همسرتان را مجبور به انتخاب طرف نکنید. به او نشان دهید که دوست دارید مورد احترام خانواده‌اش قرار گیرید و مشکلی با آن‌ها ندارید.

 به دنبال جلب ترحم نباشید

اگر به طور مداوم پشت سر خانواده همسرتان در میان دیگران شکایت کنید، ممکن است با دست خود زندگی‌تان را خراب کنید. به دنبال مظلوم‌نمایی و جلب ترحم نباشید؛ بلکه با اعتماد به نفس و محکم، راه‌حل‌های مناسب را پیدا کنید. مشکلات اغلب ناشی از سوءتفاهم‌ها هستند.

 مانند خانواده خود به آن‌ها نگاه کنید

خانواده همسرتان را مانند خانواده خودتان در نظر بگیرید. اگر رفتاری از آنها مشاهده کردید که ناراحتتان کرد، فکر کنید اگر این رفتار از سوی خانواده خودتان بود، آیا به همان اندازه ناراحت می‌شدید و چه واکنشی نشان می‌دادید؟ همانطور که خانواده شما برایتان زحمت کشیده‌اند، خانواده همسرتان نیز به او عشق و زندگی داده‌اند. بنابراین با آنها همانطور که با خانواده خود رفتار می‌کنید، رفتار کنید.

 آن‌ها را قبول کنید

شما نمی‌توانید خانواده همسرتان را تغییر دهید، بنابراین با آنها باگذشت و مهربان باشید. با صبوری و پذیرش، آنها را به همان گونه که هستند بپذیرید.

بهترین روش برای مقابله با بی‌احترامی خانواده همسر چیست؟

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.