۲۳۸۷۲۸
۱۸
۱۸

با این ترفند از شر شپشک های گونی برنج خلاص شو

«کل گونی برنج شده شپشک! بریزمش دور!؟»

با این ترفند از شر شپشک های گونی برنج خلاص شو

درگیر شپشک برنج شدن اتفاقی معمولی و عادی است. مخصوصا اگر مقدار برنج شما زیاد باشد یا اینکه فضای کافی با تهویه مناسب برای نگهداری نداشته باشید این اتفاق ممکن است بیشتر برایتان بیفتد!

شپشک‌ها کار خاصی با ما ندارند، حتی حضورشان در برنج موجب بیماری هم نخواهد شد ولی صحنه چندش‌آوری است دیدن یکسری حشره که لابه لای برنج‌ها حرکت می‌کنند و اگر کاری برایشان صورت ندهید به مرور مغز برنج پوک شده و از بین خواهد رفت.

شپشک برنج به حشره‌هایی گفته می‌شود که خیلی ریز هستند و حدود 2-3 میلیمتر طول دارند و به رنگ تیره هستند. هر شپشک برنج 30 روز عمر دارد و در طول عمر گرانبهای خود می‌تواند 300 تخم بگذارد! رقم زیادی است!

اگر می‌خواهید برنج‌هایتان را از شر این حشره‌های ریز که زاد و ولد زیادی هم دارند نجات بدهید تنها آگاه بودن به چند مورد و انجام یکی دو تغییر برایتان کارراه انداز خواهد بود. 

با این ترفند از شر شپشک های گونی برنج خلاص شو

  • بهترین کاری که می‌توانید بکنید کمتر برنج خریدن است! البته اینکه قیمت برنج هر روز بیشتر می‌شود دردناک است ولی وقتی قرار باشد حجم زیادی از برنج‌های شما دچار آفت بشود درد بیشتری خواهد داشت! پس به اندازه خرید کنید.

  • در محیط مناسب آنها را نگهداری کنید. در فضای گرم و مرطوب شپشک‌ها جان می‌گیرند و می‌توانند به راحتی به برنج‌های شما حمله کنند. پس در فضای خنک و خشک از آنها مراقبت کنید.

  • برنج را داخل کیسه‌های نخی نگهداری کنید و در لابه لای آن نمک، سیر یا برگ گردو بیندازید. این ادویه‌ها شپشک‌ها را فراری می‌دهد.

  • اگر مقدار برنج شما که شپشک زده کم است، می‌توانید آن را برای مدت کوتاهی در فریزر قرار بدهید تا حشره‌ها نابود شوند! البته حواستان به زمان باشد تا خیلی طولانی نشود چون باعث می‌شود برنج شما بشکند!

  • قبل از استفاده مدتی برنج را داخل آب جوش قرار بدهید تا هرچه شپشک یا کرم برنج است از بین برود.


بیشتر بخوانید: برای نظافت منزل برنامه هفتگی، ماهانه و سالانه داشته باش 


با این ترفند از شر شپشک های گونی برنج خلاص شو

اما یک ترفند کلیدی:

یک ظرف بزرگ را از آب پر کنید. برنج‌های حاوی شپشک را داخل یک ظرف کوچکتر بریزید و با ظرف داخل آب بگذارید. وسط برنج را هم خالی کنید و یک استکان پر از سرکه سفید بگذارید. شپشک‌ها با این روش به تکاپو می‌افتند و داخل آب می‌افتند! یک روش قتل عام کلی شپشک‌هاست که مطمئن باشید جواب می‌گیرید و این راه را اکثر برنج داران توصیه می‌کنند. پس انجام بدهید و فایده‌اش را ببینید!

ترفند مهم دوم:

برنج‌های کهنه احتمال ابتلا به شپشک را بیشتر دارند. هنگام خرید برنج دستتان را تا انتها داخل گونی برنج ببرید! وقتی دستتان را بیرون آوردید اگر سطح دست شما کاملا به آرد برنج آغشته بود باید بدانید که این برنج خیلی کهنه است و کمتر از 2 تا 3 ماه بعد قطعا شپشک‌های فراوانی خواهد داشت! پس یا به اندازه خرید کنید یا قید خرید آن برنج را بزنید و به سراغ برنج تازه‌تر بروید!

در آخر:

از آنجا که ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به برنج و غذاهای پلویی داریم باید در نوع نگه داری آن هم کاربلد و خبره باشیم تا بتوانیم از کیفیت خوب آنها هم مراقبت کنیم! 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.