۲۳۸۷۹۹
۳۱
۳۱

رستوران فضای باز در لواسان را بشناسید

تصور کنید که در یک رستوران فضای باز در لواسان از صرف غذا لذت می‌برید، در حالی که به صداهای آرام طبیعت گوش می‌دهید و از محیط زیبای اطراف لذت می‌برید.

رستوران فضای باز در لواسان را بشناسید

تصور کنید که در یک رستوران فضای باز در لواسان از صرف غذا لذت می‌برید، در حالی که به صداهای آرام طبیعت گوش می‌دهید و از محیط زیبای اطراف لذت می‌برید. 

در این مقاله می‌خوانید: 

رستوران فضای باز 

غذا خوردن در رستوران فضای باز در لواسان، تجربه‌ای است که می‌تواند شما را از روزمرگی خارج و وارد دنیایی کاملا جدید کند. مطمعنا همه ما اهمیت حضور در یک فضای آرام و دوست‌داشتنی را درک می‌کنیم. به لطف طراحی‌های متمایز رستوران در فضای باز، هم فضای بیرونی رستوران‌ها به یک تجربه جذاب و جادویی تبدیل می‌شود، هم فضای بیرونی آن‌ها. 

در این مقاله، درباره ویژگی‌های رستوران فضای باز با شما صحبت می‌کنیم. مطمئن باشید اگر یک بار غذا خوردن در یک محیط خانوادگی در رستوران فضای باز در لواسان را تجربه کنید، هرگز آن را از یاد نخواهید برد و به هر مناسبتی، این تجربه را تکرار خواهید کرد. 

رستوران فضای باز در لواسان را بشناسید

تم های پرطرفدار رستوران فضای باز

غذا خوردن در فضای باز در سال‌های اخیر، بیشتر و بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. اما تم‌های پرطرفدار رستوران فضای باز کدام‌ها هستند، در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

جذابیت تم روستایی

در یک طراحی روستایی، همه چیز در اوج زیبایی‌شناسی، گرم و صمیمی و دنج و دعوت‌کننده است، از طبیعتی که رستوران در آن قرار گرفته، تا صنایع دستی سنتی و مبلمان، همگی از طبیعت روستایی الهام گرفته شده است. بسیاری از المان‌های طبیعی و رنگ‌های خاکی که نشان‌دهنده سادگی هستند، بخشی از چیدمان در تم روستایی هستند. مبلمان چوبی، نورپردازی ظریف و انواع گل، همگی به ایجاد حس حضور در یک محیط دنج و روستایی کمک می‌کنند. فرض کنید به این فضا، آب‌نما هم استفاده شود و غذا خوردن در چنین محیطی، با شنیدن صدای آب همراه باشد. روحتان تازه شد. نه؟ 

بیشتر بخوانید: شام چی بخوریم خوبه، یک وعده سالم

رستوران فضای باز در لواسان را بشناسید

تم شهری

خب، شاید شما یک تم روستایی دوست ندارید و به فضاهای مدرن‌تر علاقه‌مندید. در چنین شرایطی، رستوران‌های مدرن‌تر در فضای باز را امتحان کنید. ترکیب اجزای معاصر مانند مبلمان شیک، الگوهای هندسی، آلاچیق‌ها و نورپردازی شهری، به چنین محیطی جذابیت می‌دهد، ضمن این‌که شما همچنان در فضای باز هستید و از المان‌های طبیعت استفاده می‌کنید. 

ترکیب اجزای معاصر مانند مبلمان شیک، الگوهای هندسی، آلاچیق‌ها و نورپردازی شهری، به چنین محیطی جذابیت می‌دهد.

رستوران فضای باز با تم باغ

در چنین فضایی از طراحی باغ‌ها الهام گرفته شده است و شما می‌توانید از شکوفه‌ها و گل‌ها، درختان انگور آبشاری و آلاچیق‌های رز لذت ببرید و غذا خوردن در یک محیط آرام و جادویی را تجربه کنید. حتی تصور حضور در چنین فضایی هم لذت‌بخش است. 

تم بوهمیایی

سبک بوهمیایی، ترکیبی است از رنگ‌های تند، الگوهای غیر معمول، آلاچیق‌ها و صندلی دنج در فضای غذاخوری. 

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین انواع کمبود تغذیه ای چیست؟ چطور برطرف کنیم؟

رستوران فضای باز در لواسان را بشناسید

چطور یک رستوران فضای باز انتخاب کنیم؟ 

مهم‌ترین گزینه‌ای که در انتخاب رستوران فضای باز باید در نظر بگیرید، راحتی است. البته گزینه‌هایی مثل شهرت خوب رستوران، مقرون به صرفه بودن، فضای جذاب و نزدیک بودن به محل زندگی‌تان را هم باید در نظر بگیرید. تا رستوران مورد نظرتان چقدر راه است؟ آیا پیاده می‌توانید به آنجا بروید؟ ظرفیت آنجا چقدر است؟ پاسخگوی مهمانانی که دعوت خواهید کرد، هست؟ دسترسی به آن چطور است؟ علاوه بر این‌ها سایر گزینه‌هایی که لازم است به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:   

فضای مناسب

شاید برای اولین بار است که یک رستوران فضای باز را امتحان می‌کنید. در این صورت، به صفحه اینستاگرام آن سر بزنید. به چیدمان و صندلی‌ها نگاهی بیندازید. آیا درست سازماندهی شده‌اند که نهایت لذت و آرامش را به مشتری منتقل کنند؟ 

رستوران فضای باز در لواسان را بشناسید

امکانات مربوط به آب و هوا

می‌دانید که تجربه صرف غذا در فضای باز می‌تواند به طور قابل توجهی تحت تاثیر آب و هوا باشد. آیا این رستوران، امکاناتی برای هوای آفتابی، ابری، یا برفی دارد؟ آیا آلاچیق‌ها یا سایبان‌هایی برای محافظت از بازدیدکنندگان در برابر گرما و باران هست؟ آیا این وسایل به اندازه کافی باکیفیت هستند که واقعا از شما در برابر گرما، یا سرما محافظت کنند؟ 

هویت نام تجاری

هویت برند رستوران، را چک کنید. آیا افرادی که غذا خوردن در آن را تجربه کرده‌اند، از آن رضایت دارند؟ نظرات دیگران را درباره رستوران فضای بازی که می‌خواهید به آن مراجعه کنید بخوانید، سپس تصمیم بگیرید. 

نورپردازی

نورپردازی برای فضای غذاخوری در فضای باز، بسیار ضروری است تا فضایی دلنشین و مناسب ایجاد شود. 

رستوران فضای باز در لواسان را بشناسید

جریان هوا و تهویه

حتی رستوران‌های فضای باز هم باید تهویه مناسب داشته باشند تا شرایطی ایده‌آل را در فضای باز در مناطقی با دما یا رطوبت بالا ایجاد کنند. 

راحتی صندلی ها

بخشی از تجربه لذت در ناهارخوری، به میزان راحتی فضای آن بستگی دارد. مثلا صندلی‌ها باید آنقدر راحت باشد که همه مشتری‌ها از هر گروه سنی بتوانند راحت غذا بخورند. لازم است برای بچه‌ها هم صندلی مخصوص وجود داشته باشد. 

حتی رستوران‌های فضای باز هم باید تهویه مناسب داشته باشند تا شرایطی ایده‌آل را در فضای باز در مناطقی با دما یا رطوبت بالا ایجاد کنند.

آب نما، فواره یا حوض

غذاخوری در فضای باز، راهی عالی برای لذت بردن از فضای بیرونی است که باید فرصتی برای فرار از شلوغی و لذت بردن از زیبایی طبیعت را فراهم کند. المان‌هایی مانند آب‌نما، فواره، یا حوض، به چنین فضایی زیبایی دوچندان می‌بخشد. پخش یک موسیقی لذت‌بخش، یا حتی اجرای موسیقی زنده هم که باشد، چه بهتر!  

رستوران فضای باز در لواسان را بشناسید

یک آتشدان برای آن عصرانه های خنک

اگر رستوران فضای باز در یک منطقه خوش آب و هوا، یا خنک باشد، امکان این‌که شب‌ها هوا خنک‌تر شود، هست. پس وسایل گرمایشی را هم در نظر بگیرید.   وقتی صحبت از ناهارخوری در فضای باز می‌شود، هیچ‌چیز به اندازه یک آتشدان در وعده‌های غذایی عصرانه، یا شبانه خنک، لذت بخش‌نیست. 

نورپردازی زیبا و مناسب 

ناهارخوری در فضای باز، راهی عالی برای لذت بردن از آب و هوای خوب و طبیعت در کنار دوستان یا خانواده است. اگر بخواهید شب به رستوران فضای باز بروید، حتما باید نورپردازی و چراغ‌هایی را که برای این فضا وجود دارد، در نظر بگیرید. این نورپردازی باید المان‌های جذابیت و کافی بودن را در کنار هم داشته باشد. نورپردازی مناسب، راهی عالی برای ایجاد حال و هوای خوب، صمیمی، یا عاشقانه است. 

بیشتر بخوانید: خوراکی های سالم شیرین کدام‌هاست؟

رستوران فضای باز در لواسان را بشناسید

شومینه در فضای باز

با گرم شدن هوا، غذاخوری در رستوران فضای باز بیشتر و بیشتر محبوب می‌شود. در چنین شرایطی، شاید لازم باشد از پنکه‌هایی برای خنک شدن استفاده کرد. آیا رستوران مورد نظرتان، چنین امکاناتی دارد؟ در هوای سرد چطور؟ آیا به شومینه یا وسایل گرم‌کننده دیگر مجهز است؟  اگر پاسخ، مثبت است، خب تعلل را کنار بگذارید و همین حالا شال و کلاه کنید تا در یک فضای صمیمی، ساعتی را در کنار خانواده و دوستانتان لذت ببرید. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد کاب روسی

رستوران فضای باز در لواسان را بشناسید

رستوران فضای باز در لواسان

در ادامه با برخی از رستوران‌های فضای باز در لواسان آشنا می‌شوید: 

  • رستوران شومینه
  • کافه رستوران النزه
  • رستوران ایتالیایی مدیس
  • رستوران ترمه
  • سرای سنتی دیزی میزی

خلاصه

راحتی و آرامش، نورپردازی مناسب، امکانات مرتبط با آب و هوا و هویت نام تجاری رستوران، برخی از نکاتی است که هنگام انتخاب رستوران فضای باز باید به آن‌ها توجه کنید. 

منبع: ۳sons.com.au

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.