۲۳۹۱۰۳
۲۰۴
۲۰۴

با این روش آشپزخونه شما همیشه تمیز و مرتب میمونه!

همه ما دوست داریم یک آشپزخانه بزرگ با میزهای مرمری و کابینت های شیک داشته باشیم. یک آشپزخانه زیبا و مرتب برای آماده سازی غذا و دورهم جمع شدن اعضای خانواده مطمئنا چیزی است که می توان با تلاش به آن رسید.

با این روش آشپزخونه شما همیشه تمیز و مرتب میمونه!

یکی از موانعی که موجب می شود آشپزخانه منزل شما نامرتب به نظر برسد «به هم ریختگی بصری بیش از حد» است که حتی در زمانی که تمام اقلام در جای خود قرار دارند، بازهم موجب نامرتب به نظر رسیدن آشپزخانه می شود. این نوع شلوغی نه تنها زیبایی و نظم آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه بر کارایی و نحوه استفاده شما از این فضا نیز تاثیر می گذارد. به کمک چند ترفند ساده می توانید این به هم ریختگی بصری را از بین ببرید.

مخفی کردن پریزهای برق

به گزارش راهنماتو، پریزهای برق یکی از ضروری ترین بخش های هر خانه هستند که نمی توان ضرورت حضور آنها را نادیده گرفت. اما وجود این پریزها می تواند فضای آشپزخانه شما را از حالت مینیمالیستی خارج کرده و باعث نامرتب به نظر رسیدن آن شود. در صورتی که کابل های متصل به پریزها مخفی نشده باشند و سوکت ها نیز از دیوار بیرون زده باشند، به هم ریختگی بصری فضای آشپزخانه بیشتر خواهد شد. می توانید به کمک چند ترفند خلاقانه مانند استفاده از آثار هنری، گیاهان آویزی، باکس های مخصوص، باند صوتی و لوازم خانگی مانند تخته گوشت این پریزها را بپوشانید.

استفاده از قلاب های دیواری

اگر میزهای شما پر از وسایل شده اند و به هم ریخته به نظر می رساند، می توانید از فضای عمودی برای آزاد کردن فضای میزها و مرتب کردن آشپزخانه کمک بگیرید. لوازمی مانند انواع لیوان، دستمال و حوله های آشپزخانه را می توانید به قلاب های دیواری آویزان کنید و به هم ریختگی روی میزها و سطوح را به حداقل برسانید.

 خارج کردن برخی لوازم از آشپزخانه

طبیعی است که فکر کنید تمام وسایل آشپزخانه باید در فضای آشپزخانه جا خوش کنند. با این حال، واقعیت این است که اکثر لوازم آشپزخانه و ظروف آشپزی همیشه مورد استفاده قرار نمی گیرند. می توانید با کمی خلاقیت، از سایر قسمت های خانه برای قرار دادن لوازم آشپزخانه استفاده کنید. با قرار دادن لوازمی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، در فضاهایی مانند انباری، کنسول یا دیگر کمدها می توانید از به هم ریختگی بصری آشپزخانه جلوگیری کنید.

 قرار دادن لوازم پرمصرف بر روی میز

در صورت نداشتن فضای کافی برای قرار دادن وسایل، تنها لوازمی که هر روز از آنها استفاده می کنید را بر روی میزها و سطوح آشپزخانه قرار دهید و سایر لوازم را مخفی کنید. اقلام پرکاربرد را در کابینت هایی که دسترسی به آنها راحت تر است، قرار دهید و اقلامی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند را در یک فضای جداگانه و دو از دسترس قرار دهید.

با این روش آشپزخونه شما همیشه تمیز و مرتب میمونه!

سازماندهی فضای ذخیره سازی عمودی

به هم ریختگی بصری علاوه بر سطوح، قسمت های دیگری مانند قفسه ها را نیز تخت تاثیر قرار می دهند. استفاده مناسب از فضای ذخیره سازی عمودی راه حل هوشمندانه ای برای به حداقل رساندن به هم ریختگی بصری به ویژه در آشپزخانه های کوچک و مکان هایی است که فاقد فضای ذخیره سازی کافی هستند. نصب قفسه‌های شناور و انواع شلف بر روی دیوار آشپزخانه، به آزاد کردن فضای سطوح، پیشخوان و قفسه ها کمک می کند و جذابیت بصری آشپزخانه را دوچندان می کند.

 یکنواخت سازی فضا

یکی از بزرگترین عوامل به هم ریختگی بصری عدم یکنواختی است. رعایت یک طرح رنگ در سراسر آشپزخانه و اطمینان از مطابقت ظروف می تواند به آشفتگی کمتر فضای آشپزخانه کمک کند. با انتخاب ظروف ذخیره سازی همسان و هم رنگ برای نگهداری موادی مانند آرد، شکر و برنج، به زیباتر و منظم تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه کمک کنید.

با این روش آشپزخونه شما همیشه تمیز و مرتب میمونه!

 قرار دادن لوازم آشپزخانه بزرگ در یک فضای مشخص

بیشتر افراد لوازم برقی بزرگ مانند توستر، مایکروویو، چای ساز، قهوه ساز و مخلوط کن را روی میز و سطوح آشپزخانه قرار می دهند. این اقلام اغلب ظاهر متفاوتی دارند و فضای زیادی را اشغال می کنند. سعی کنید یک فضای واحد، مانند یک کابینت بزرگ را به قرار دادن این گونه لوازم اختصاص دهید. اگر در حال بازسازی فضای آشپزخانه هستید، بهتر است یک کابینت بزرگ برای قرار دادن این گونه لوازم نصب کنید. در غیر این صورت چند کشو یا کابینت را برای قرار دادن این لوازم در نظر بگیرید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.