۲۳۹۲۷۶
۱۹۶۱
۱۹۶۱

ترفندهایی برای پاک کردن لاک از سطوح مختلف / چگونه لاک روی لباس را از بین ببریم؟

ریختن لکه لاک بر روی سطوح مختلف خانه و یا لباس‌ها، آن‌هم زمانی که برای بیرون رفتن عجله دارید، می‌تواند یک کابوس باشد. اما جای نگرانی نیست با چند روش ساده می‌توانید آن را از بین ببرید.

ترفندهایی برای پاک کردن لاک از سطوح مختلف / چگونه لاک روی لباس را از بین ببریم؟

لاک ناخن یک ماده آرایشی است که در رنگ‌های مختلف وجود دارد. لکه حاصل از آن چیزی فراتر از یک لکه رنگ است. از این‌ رو، وقتی ناخن‌هایتان را لاک می‌زنید، ترس بزرگی دارید که با یک حرکت اشتباه آن را روی فرش یا لباس خود بریزید. زمانی که تصادفاً با این اتفاق مواجه شوید، فکر می‌کنید دیگر دیر شده و لاک، فرش یا لباس شما را خراب کرده است، اما نگران نباشید، زیرا می‌توانید لکه لاک را از روی فرش یا لباس پاک کنید. به همین دلیل در این مطلب، نحوه پاک کردن لاک از روی فرش و لباس آورده شده است. بنابراین، اگر می‌خواهید فرش یا بلوز مورد علاقه خود را نجات دهید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 پاک کردن لکه لاک از روی لباس

استون یک ماده بسیار قوی است که می‌تواند به عنوان یک سفید کننده عمل کند و به پارچه آسیب برساند. بنابراین، هنگام برخورد با لباس و فرش، باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید. در عوض، سعی کنید از یک پاک کننده لاک ناخن که بدون استون است، استفاده نمایید.

پاک کردن لاک ناخن از لباس‌هایی که قابل شستشو هستند ساده تر از سایر اقلام است. لباس‌هایی از جنس پنبه، نایلون، پلی‌ استر و کتان قابلیت شسته شدن دارند. برای به دست آوردن نتایج عالی، تنها کافی است این روش را برای لباس‌های قابل شستشوی خود امتحان کنید.

با احتیاط لاک اضافی را با ابزاری مانند قاشق چایخوری یا چاقوی پلاستیکی پاک کنید، سپس لاک پاک کن ناخن را بردارید و آن را روی یک قسمت کوچک که در هنگام پوشیدن لباستان قابل رویت نیست، تست کنید تا مطمئن شوید که رنگ آن پخش نمی‌شود.

پارچه ای را به استون آغشته کنید و روی ناحیه لکه دار بکشید. لاک خیس را مالش ندهید، آن را عمیق به پارچه فشار دهید. ضمناً توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب رساندن به الیاف، از حرکات شدید خودداری کنید. اگر لکه باقی ماند، سعی کنید از یک پارچه یا پد تازه استفاده کرده و این کار را تکرار کنید.

ترفندهایی برای پاک کردن لاک از سطوح مختلف / چگونه لاک روی لباس را از بین ببریم؟

نحوه پاک کردن لاک ناخن از روی لوازم خانگی

یک قاشق غذاخوری از پودر صابون را در ظرفی پر از آب ولرم بریزید. پارچه خود را به محلول آغشته کنید و کم کم لکه را پاک کنید تا از بین برود.

اگر لکه از بین نرفت، جوش شیرین را از کمد آشپزخانه بیرون بیاورید. خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید، آن را روی لکه بمالید، بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند، سپس آن را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

نحوه پاک کردن لاک از فرش

با پاک کردن یا پولیش کردن لاک اضافی از الیاف فرش شروع کنید. برای این کار می‌توانید از یک قاشق مرباخوری یا چاقوی پلاستیکی یا کره ‌خوری استفاده کنید. در هر مرحله با یک دستمال یا پارچه‌ای تمیز اضافات لاک را از روی آن پاک کنید. پاک کردن لاک را تا حد امکان ادامه دهید تا از بین برود.

یک حوله تمیز قدیمی بردارید و به آرامی لکه لاک را به وسیله آن پاک کنید. برای پاک کردن لکه لاک مالش ندهید، چراکه این کار لکه مذکور را عمیق‌تر می‌کند. درعوض، حوله را تا کنید و در این مرحله از پاکسازی، از قسمت جدیدی از پارچه استفاده کنید. بررسی کنید تا ببینید حوله پس از هر بار تمیز کردن لکه، چقدر از لاک را به خود جذب کرده است. زمانی که به سختی لکه رنگی را ببینید، می‌توان گفت این لکه تقریباً تمیز شده است.

ترفندهایی برای پاک کردن لاک از سطوح مختلف / چگونه لاک روی لباس را از بین ببریم؟

نحوه پاک کردن لاک از روی چوب

از بین بردن لکه لاک قدیمی از روی چوب می‌تواند کار دشواری باشد. مهم است که در وهله اول از آسیب دیدن چوب جلوگیری کنید. اما اگر این اتفاق افتاد نگران نباشید. راه‌حل‌هایی برای از پاک کردن لکه لاک از روی چوب وجود دارد.

سنباده زدن یکی از متداول ترین تکنیک‌ها است. زیرا لاک را از بین می‌برد و لایه جدیدی از چوب را نمایان می‌کند. اگرچه سنباده زدن سریع است، اما مقدار زیادی گرد و غبار ریز از ذرات چوب ایجاد می‌کند که تنفس را دشوار می‌کند و ممکن است بیش از آنچه می‌خواهید لایه‌برداری کند.

تفنگ‌های حرارتی نیز می‌توانند ابزار مناسبی برای از بین بردن لکه لاک باشند. آن را بر روی لکه لاک بگیرید و تا قبل از اینکه لاک نرم شده فرصت خنک شدن پیدا کنند، تا جایی که ممکن است با استفاده از سوهان یا چاقو، آن را خراش دهید. تفنگ‌های حرارتی قدیمی‌تر گرمای قابل توجهی تولید می‌کنند، بنابراین مراقب باشید هنگام استفاده از آنها چوب را نسوزانید و یا به پوست خود آسیب نرسانید.

به خاطر داشته باشید که لاک پاک‌کن‌های شیمیایی می‌توانند نتایج بهتری نسبت به سنباده ارائه دهند و به طور کلی قادرند لاک‌ها و رنگ‌ها را سریع‌تر پاک کنند. هنگام استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی باید مراقب باشید زیرا آنها دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت و ایمنی خود را دارند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.