۲۴۰۵۶۰
۶۴
۶۴

۳ تفاوت مهم میان قهوه روبوستا و عربیکا

قهوه عربیکا یک نوشیدنی پرطرفدار است که طعمی متفاوت را به عاشقان دنیای قهوه هدیه می‌دهد. عربیکا تفاوت‌های منحصربه‌فردی با روبوستا دارد که همه آن‌ها در محل رشد گیاه، میزان کافئین موجود، قیمت و طعم خلاصه می‌شوند.

3 تفاوت مهم میان قهوه روبوستا و عربیکا

قهوه عربیکا یک نوشیدنی پرطرفدار است که طعمی متفاوت را به عاشقان دنیای قهوه هدیه می‌دهد. عربیکا تفاوت‌های منحصربه‌فردی با روبوستا دارد که همه آن‌ها در محل رشد گیاه، میزان کافئین موجود، قیمت و طعم خلاصه می‌شوند.

ما در این مقاله تصمیم داریم تا قهوه روبوستا و عربیکا را به‌طور کامل به شما معرفی کنیم، همچنین از مشخصه‌های قابل توجه هریک از آن‌ها برایتان بگوییم. همچنین به این سوال مهم پاسخ دهیم که برای افزایش سطح هوشیاری، قهوه روبوستا بهتر است یا عربیکا؟

هر آنچه که باید در مورد قهوه عربیکا بدانید!

عربیکا قهوه‌ای است که به‌عنوان یک نوشیدنی آرامش‌بخش مصرف می‌شود و غالب مردم می‌دانند که نباید از آن، درصد بالایی از کافئین را انتظار داشته باشند. در حقیقت، درخت قهوه برای اینکه بتواند در برابر حشرات از خود محافظت کند، ماده‌ای به‌نام کافئین تولید می‌کند.

عربیکا به‌دلیل اینکه در ارتفاعات پایینی رشد می‌کند، نسبت به آفات، آسیب‌پذیری بیشتری دارد. به همین دلیل مجبور است تا با تولید کافئین بیشتر، از خود محافظت کند. عربیکا که با نام قهوه درختی نیز شناخته می‌شود، در یمن، همان شبه‌جزیره عربستان رشد می‌کند و تا الان افراد زیادی را به هوادار خود تبدیل کرده است.

دقت داشته باشید که میزان کافئین موجود در عربیکا، معادل یک و نیم درصد است که این یعنی، قرار نیست با نوشیدن آن، انرژی مضاعفی دریافت کنید، یا بتوانید با بیدار ماندن در شب، به دروس و پروژه‌های فشرده‌تان رسیدگی کنید.

در حقیقت این قهوه، ترکیباتی دارد که می‌تواند منجر به آرامش خاطر شما شود. به همین علت، غالبا کسانی که سبک زندگی مدرن و پرمشغله‌ای دارند، برای اینکه بتوانند ساعاتی را بدون دغدغه و افکار مغشوش سپری کنند، خود را به نوشیدن یک فنجان از این قهوه بی‌نظیر دعوت می‌کنند.

قهوه عربیکا به‌دلیل طعمی که دارد، مشهور است!

افراد زیادی هستند که به‌دلیل طعم تلخ قهوه، خود را از لذت نوشیدن آن بی‌نصیب می‌کنند. به همین دلیل، به‌عنوان یک خبر خوب باید بگوییم که میزان تلخی عربیکا، بسیار متعادل و مطلوب است. به‌طوری که با تجربه مزه آن، خواهید فهمید که ترکیبات آن، طعم میوه می‌دهد و بوی خوشایند آن، یک وجه تمایز با سایر انواع قهوه‌ها ایجاد می‌کند.

آیا تجربه نوشیدن قهوه روبوستا را داشته‌اید؟

3 تفاوت مهم میان قهوه روبوستا و عربیکا

خلاف آنچه در مورد قهوه عربیکا گفتیم، روبوستا نوشیدنی است که درصد کافئین زیادی دارد! به‌طوری که میزان این ماده در قهوه روبوستا، معادل ۴درصد است. به همین علت، افرادی که به هر دلیلی قصد شب‌بیداری دارند یا می‌خواهند سطح انرژی و هوشیاری خود را افزایش دهند، نسبت به خرید روبوستا اقدام می‌کنند.

به سخن دیگر، هنگام خرید قهوه عربیکا و روبوستا، بارها مشاهده کرده‌ایم که مخاطب هدف هریک از این نوشیدنی‌ها با دیگری متفاوت است. به‌طوری که دانشجوها و کسانی که نیاز به وقت بیشتر برای درس خواندن یا تحویل پروژه دارند، یا حتی قرار است در شب و به‌صورت طولانی‌مدت رانندگی کنند، روبوستا را ترجیح می‌دهند.

این در حالی است که تارگت مارکت عربیکا، افرادی هستند که سبک زندگی آرام، مدرن یا حتی پرهیجانی دارند. این افراد برای اینکه بتوانند چند ساعت در روز را به آرامش فکری بگذارنند، طعم یک نوشیدنی بی‌نظیر را بچشند و با بوی مطبوع آن افکارشان را خاموش کنند، خود را به صرف یک فنجان قهوه عربیکا دعوت می‌کنند.

بررسی تفاوت‌های عمده قهوه عربیکا و روبوستا

درست است که تا اینجا با تفاوت‌های قهوه روبوستا و عربیکا آشنا شده‌اید، اما اکنون وقت آن است تا طبق وعده‌ای که داده بودیم، ۳ تفاوت عمده این قهوه‌ها را به شما معرفی کنیم:

  • قیمت: همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، عربیکا در کوه‌های یمن رشد می‌کند و به‌دلیل ارتفاع کم، در معرض آسیب آفات و حشرات قرار می‌گیرد. به همین دلیل، کشت آن دشوار است که نتیجه آن، منجر به بالاتر بودن قیمت این قهوه نسبت به روبوستا می‌شود.

  • کافئین: دومین تفاوتی که میان این ۲ قهوه وجود دارد، مربوط به میزان کافئین می‌شود که باید گفت، عربیکا دارای یک درصد و نیم کافئین است و این مقدار در روبوستا به ۴درصد افزایش پیدا می‌کند.

  • طعم: مزه عربیکا نسبت به روبوستا، خوشایندتر است. چراکه با نوشیدن آن، متوجه طعمی میوه‌ای، آجیلی و شکلاتی خواهید شد. عربیکا مزه‌ای ملایم دارد و تلخی آن بسیار کم است. درحالی‌که روبوستا به‌دلیل برخورداری از کافئین بیشتر، تلخ است و طعمی اسیدی دارد.

آیا قهوه اسپشیالیتی یا تخصصی را می‌شناسید؟

بسیاری از افراد، هنگامی که برای خرید قهوه عربیکا و روبوستا اقدام می‌کنند، با قهوه های تخصصی( اسپشیالیتی) نیز روبه‌رو می‌شوند. باید بگوییم که این نوشیدنی‌ها، نمونه‌هایی هستند که امتیازی معادل ۸۰ تا ۱۰۰ را از افراد مختلف دریافت کرده‌اند، به همین دلیل می‌توانند با سلیقه بیشتر افراد، هماهنگ باشند.

در راستای خرید قهوه اسپشیالیتی یا تخصصی باید بدانید که نمونه‌هایی مثل کچره (Kochere)، فینکا دان کی (Finca Don K) و پاپایان (Papayan) شهرت زیادی دارند و به‌سبب داشتن طعمی خاص و بی‌نظیر، در دنیای عاشقان قهوه، تاییدیه‌های زیادی را از آن خود کرده‌اند. 


بیشتر بخوانید: دلایل خواب آلودگی بعد از خوردن قهوه چیست؟


قهوه تلنت؛ یک مرجع معتبر برای خرید انواع قهوه

3 تفاوت مهم میان قهوه روبوستا و عربیکا

تلنت مرجعی معتبر است که برای جلب رضایت تمام افراد علاقه‌مند به قهوه، محصولاتی خوش‌طعم، خاص و بی‌نظیر را تولید کرده و به فروش می‌رساند. این مجموعه که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده، می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما از بابت خرید قهوه و انواع محصولات فرآوری شده مبتنی بر قهوه باشد.

شما با مراجعه به فروشگاه تلنت، قادر به خرید انواع قهوه‌های تخصصی، نمونه‌های ترکیبی و محصولات پودری خواهید بود. همچنین در این بستر، امکان خرید قهوه عربیکا، قهوه روبوستا و ابزارهای دم‌کردن قهوه نیز وجود دارد. بنابراین، درصورتی‌که نوشیدن قهوه بخشی از سبک زندگی‌تان است، حتما به پلتفرم تلنت سر بزنید.

جمع‌بندی

قهوه عربیکا یک نوشیدنی مشهور و پرطرفدار است که به‌دلیل کافئین پایین، به‌عنوان یک آرامش‌بخش محبوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قهوه حاوی یک و نیم درصد کافئین است و قرار نیست با نوشیدن آن، انرژی و هوشیاری مضاعفی به‌دست بیاورید.

در مقابل عربیکا، قهوه دیگری نیز وجود دارد که با نام روبوستا شناخته می‌شود. این قهوه ۴درصد کافئین دارد و مخصوص کسانی است که می‌خواهند ساعت‌های طولانی به انجام کارهایی مثل درس خواندن، رسیدگی به انواع پروژه و حتی رانندگی بپردازند.

 

منبع: روزیاتو

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.