۲۴۲۵۶۴
۱۲
۱۲

۵ دروغی که والدین به فرزندانشان می‌گویند!

گاهی والدین به دلایل مختلف، از جمله حفاظت از کودکان یا کنترل رفتار آن‌ها، به دروغ‌های کوچک یا بزرگ متوسل می‌شوند. هرچند این دروغ‌ها ممکن است بی‌ضرر به‌نظر برسند، اما تأثیرات بلندمدتی بر اعتماد و رابطه والدین و فرزندان دارند.

5 دروغی که والدین به فرزندانشان می‌گویند!

۵ دروغی که والدین به فرزندانشان می‌گویند!

گاهی والدین به دلایل مختلف، از جمله حفاظت از کودکان یا کنترل رفتار آن‌ها، به دروغ‌های کوچک یا بزرگ متوسل می‌شوند. هرچند این دروغ‌ها ممکن است بی‌ضرر به‌نظر برسند، اما تأثیرات بلندمدتی بر اعتماد و رابطه والدین و فرزندان دارند. در ادامه به پنج دروغ رایجی که والدین به فرزندان خود می‌گویند می‌پردازیم.

5 دروغی که والدین به فرزندانشان می‌گویند!

۱. اگر فلان کار را انجام دهی، فلان اتفاق می‌افتد

بسیاری از والدین برای کنترل رفتار کودکان، از این جمله استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است بگویند: "اگر زیاد تلویزیون نگاه کنی، چشم‌هایت خراب می‌شود." در حالی که چنین حرف‌هایی واقعیت ندارد یا ممکن است اثرات منفی کاملاً مستقیمی نداشته باشند، هدف والدین از گفتن این جمله‌ها ایجاد ترس و بازدارندگی از رفتارهای ناپسند است.

۲. دکتر آمپول نمی‌زند

یکی از رایج‌ترین دروغ‌ها زمانی گفته می‌شود که کودک از دکتر و آمپول می‌ترسد. والدین برای آرام کردن کودک به او می‌گویند که دکتر آمپول نمی‌زند. اما وقتی واقعیت آشکار می‌شود و دکتر آمپول می‌زند، این می‌تواند به کاهش اعتماد کودک به والدین منجر شود.

۳. هر چیزی که بخواهی برایت می‌خرم

بسیاری از والدین برای پایان دادن به بحث‌های خرید در فروشگاه‌ها این وعده را به کودک خود می‌دهند. اما زمانی که واقعیت آشکار می‌شود و کودک متوجه می‌شود که همه چیز ممکن نیست، این دروغ می‌تواند حس ناامیدی در کودک ایجاد کند.

5 دروغی که والدین به فرزندانشان می‌گویند!

۴. اگر این کار را نکنی، می‌گذارمت و می‌روم

این جمله تهدیدآمیز یکی دیگر از دروغ‌های رایجی است که والدین برای ترساندن کودک به کار می‌برند. این جمله می‌تواند احساس ناامنی در کودک ایجاد کند و ترس از رها شدن توسط والدین را در او تقویت کند.

۵. بابا (یا مامان) همه چیز را می‌داند

این جمله به‌ظاهر ساده به کودک این تصور را می‌دهد که والدین او کامل و بی‌نقص هستند. اما کودکان به‌تدریج با بزرگ‌تر شدن متوجه می‌شوند که والدین هم اشتباه می‌کنند و همه چیز را نمی‌دانند.

در نهایت، بهتر است والدین به جای توسل به دروغ‌های کوچک، با صداقت و واقع‌گرایی با فرزندان خود رفتار کنند تا اعتماد و رابطه‌ای سالم و قوی بین آن‌ها شکل بگیرد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.