۲۴۲۹۳۴
۲
۲
راهکار‌هایی برای زندگی سالم‌تر، با تناسب اندام بیشتر

خوب بخوابید تا لاغر شوید

اگر دچار کاهش و یا افزایش وزن هستید؛ فقط نباید میزان خوراک و فعالیت خودتان را بالا و پایین کنید؛ بلکه نوع خواب شما هم در این مشکل مؤثر است. اگر جزء کسانی هستید که دوست دارید، یک زندگی طولانی و سالم داشته باشید، به گفته پزشکان و متخصصان سلامت جسم و روان، باید تغییرات ساده و پایدار در شیوه زندگی‌تان ایجاد کنید. یکی از این تغییرات هم خواب است.

خوب بخوابید تا لاغر شوید

خواب شما را چطور چاق می‌کند؟

مشکلات خواب و بدخوابی، هورمون استرس یا همان کورتیزول را افزایش دهد و ایجاد التهاب و مشکلات انسولینی در شما می‌کند.

کافیست ۴ روز خواب درست نداشته باشید تا حساسیت بدن‌تان به انسولین کاهش و چربی بیشتری را ذخیره کنید.

زنانی که بین ۶. ۵ تا ۸. ۵ ساعت خواب با کیفیت دارند؛ با خطر افزایش وزن، کمتر مواجع می‌شوند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید، خوابیدن در اتاقی که خنک‌تر است، چربی سوزی را بالا‌تر می‌برد.

تاریکی اتاق هنگام خواب، نه فقط به چشم‌های شما استراحت بیشتری می‌دهد که عنوان شده، زنانی که در اتاق تاریک می‌خوابند، ۲۱ درصد کمتر از دیگران به چاقی مبتلا می‌شوند.

اگر هنوز برای کنار گذاشتن موبایل و تبلت و... تصمیم نگرفته‌اید؛ باید بدانید، نور این وسایل؛ سطح ملاتونین را تحت تأثیر قرار دهد و با کاهش آن، موجب افزایش وزن می‌شوند.

زمانیکه که دیر می‌خوابید، طبیعتا بیشتر گرسنه می‌شوید و افرادی که دچار کم خوابی هستند، میل بیشتری برای غذا‌های شیرین و خوراکی‌های چرب دارند.

وقتی دچار بدخوابی هستید، هورمون استرس بیشتری هم در شما ترشح می‌شود، گرسنه‌تر می‌شوید و میل بیشتری به شیرینی پیدا می‌کنید.

بیشتر افرادی که کم خواب هستند، اشتهای کاذب دارند و تحقیقات نشان داده، تا ۴۰۰ کالری در طول روز بیشتر مصرف می‌کنند.

کسانی که تا دیروقت بیدار هستند، بیشتر گرسنه می‌شوند و به یاد میان وعده برای خودشان می‌افتند، در حالیکه خوردن غذا بعد از ساعت ۸ شب، توصیه نمی‌شود.

خوب بخوابید تا لاغر شوید

خواب را در اولویت زندگی‌تان قرار دهید

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که کمبود خواب و یا خواب بی‌کیفیت می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند و خطر ابتلا و یا تشدید بیماری قلبی، دیابت و چاقی را در شما افزایش دهد.

بزرگسالان باید هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابند، اما کیفیت خواب هم مهم است، ممکن است شما حتی ساعت بیشتری را در طول روز بخوابید اما به دلیل اینکه خواب شما از کیفیت لازم برخوردار نیست، نه تنها اثر مثبتی بر سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن شما ندارد که طول عمرتان را هم کاهش می‌دهد.

خوب بخوابید تا لاغر شوید

چطور خواب خوبی داشته باشیم؟

برای داشتن خواب بهتر، باید هر روز در ساعت معینی به رختخواب رفت تا بدن به این نظم و ترتیب عادت کند. قبل از خواب هم به جای اینکه در ذهن خود، با خواندن اخبار، گشتن در فضای مجازی، یا نوشیدن چای و قهوه، تنش ایجاد کنید، تمرین‌هایی که برای خواب راحت وجود دارد، انجام دهید مانند درک حس و حال بدن، گوش دادن به موسیقی بدون کلام و....

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.