۲۳۹۲۳۲
۱۹۵۱
۱۹۵۱

دستور پخت شیرینی نخودچی بدون فر برای نوروز ۱۴۰۳

شیرینی نخودچی که طرفداران زیادی در بین ایرانیان به خصوص ماه رمضان و ماه فروردین برای دید و بازدید عید دارد، طعم لطیف و شکننده ای دارد که درست کردن آن، هنر دست شما را نشان می دهد

دستور پخت شیرینی نخودچی بدون فر برای نوروز 1403

دستور پخت شیرینی نخودچی بدون فر برای نوروز ۱۴۰۳

شیرینی نخودچی که طرفداران زیادی در بین ایرانیان به خصوص ماه رمضان و ماه فروردین برای دید و بازدید عید دارد، طعم لطیف و شکننده ای دارد که درست کردن آن، هنر دست شما را نشان می دهد. اگر اهل رژیم گرفتن هستید و می خواهید یک شیرینی با کالری بسیار کم داشته باشید، شیرینی نخودچی بهترین گزینه برای مصرف است. از طرفی هم شیرینی نخودچی برای پذیرایی از مهمانان و نگهداری بالا، بهترین گزینه است. در ادامه با مواد لازم و طرز تهیه آن ها آشنا خواهید شد. 

دستور پخت شیرینی نخودچی بدون فر برای نوروز 1403

مواد لازم:

  • ۵۰۰ گرم آرد نخودچی
  • ۵۰ گرم آرد سفید
  • ۱۷۵ گرم روغن جامد یا کره
  • ۱۷۵ گرم پودر قند
  • پودر هل و زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • کنجد یا پودر پسته برای تزئین

طرز تهیه شیرینی نخودچی: 

برای تهیه شیرینی نخودچی در یک ظرف به صورت جداگانه آرد سفید، آرد نخودچی و پودر قند را دو الی سه بار خوب الک کنید تا سبک شود. حالا در یک ظرف دیگر پودر قند الک شده و روغن جامد یا کره آب شده را با هم مخلوط کنید و با همزن خوب هم بزنید. 

دستور پخت شیرینی نخودچی بدون فر برای نوروز 1403

وقتی مواد خوب پفکی شدند حالا وقت آن است که آرد سفید و آرد نخودچی را کم کم اضافه کنید. می توانید کمی زعفران بریزید تا مایه شما خوشرنگ تر شود. مایه شما به نصف قاشق یا یک قاشق غذاخوری روغن مایع نیاز دارد تا بتوانید خوب آن را ورز دهید. حالا قالب را بردارید و خوب قالب بزنید و اجازه دهید ۲۴ ساعت استراحت کند.

دستور پخت شیرینی نخودچی بدون فر برای نوروز 1403

یک تابه نچسب بردارید و کف آن را کاغذ روغنی بیاندازید. حالا بعد از ۲۴ ساعت شیرینی ها را بچینید و روی آن کنجد یا پودر پسته بریزید. در را با دمکنی بگذارید و اجازه دهید بیست دقیقه بماند. بعد از ۲۰ دقیقه خوب آن را چک کنید اگر بافتش نرم و لطیف بود، آن را بردارید و نوش جان کنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.