۲۳۹۰۵۸
۲۶
۲۶

چطور بعد از دعوا با همسرم آشتی کنم؟

«دعوا نمک زندگیه! فقط زیاد شورش نکنین!»

چطور بعد از دعوا با همسرم آشتی کنم؟

همیشه این حرف را شنیده‌ایم که دعوا در هر رابطه‌ای پیش می‌آید و دلخوری جزو جدایی ناپذیر روابط است! اما مساله مهم نحوه پرداختن به این ناراحتی‌هاست و اینکه بعد از به وجود آمد بحث و دعوا چه باید کرد؟!

افراد زیادی هستند که به راحتی دعوا می‌کنند و یک رابطه را به چالش می‌کشند اما برای اینکه دو طرف دوباره به آرامش برسند و اثری از آن همه بدخلقی نباشد حرکتی نمی‌کنند! یا بلد نیستند، یا اعتقادی ندارند! به هرحال مرحله خیلی مهمی است. اگر شما هم درگیر یک دعوای کوچک با عزیزتان، همسرتان و... شده‌اید بهتر است بدانید چطور از آن رد بشوید تا تبدیل به مشکل بزرگتری نشود و دور قهر کردن را خیلی زود خط بکشید!

وقتی دو نفر با دو دنیای کاملا متفاوت با هم وارد یک رابطه می‌شوند کاملا طبیعی است که دچار اختلاف نظر، بحث و دلخوری بشوند. اما تفاهم هنر دانستن همین تفاوت‌هاست و اگر موردی پیش بیاید و شما یا شریکتان از کوره دربروید یا با هم قهر کنید باید بدون کمترین آسیب به ترمیم این رابطه بپردازید. 


بیشتر بخوانید: آیا تنبیه همسر با قهر کردن کار درستیه؟ 


چطور بعد از دعوا با همسرم آشتی کنم؟

چه کسانی قهر می‌کنند؟

معمولا قهر کردن چاره‌ی کار نیست! چون به رفع مشکل کمکی نمی‌کند. ولی افرادی که زیادی حساس و زودرنج هستند برای اینکه جلوی استرس بیشتر را بگیرند یا اینکه از بحث کردن دوری کنند و برای به نتیجه رساندن مورد اختلافی حرکتی نکنند دست به قهر می‌زنند!

 این اتفاق بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود! البته نه اینکه آقایان قهر کردن بلد نباشند، اتفاقا عده‌ای از مردان هستند که در قهر کردن‌های شدید و طولانی خیلی ماهر هستند ولی به صورت کلی خانم‌ها زودتر دچار رنجش می‌شوند و برای اینکه نشان بدهند ناراحت هستند سعی می‌کنند شریکشان را از موهبت هم صحبتی با خود محروم کنند! در این طور مواقع منتظر هستند تا به قول معروف ناز آنها خریده شود! که خیلی وقت‌ها هم این اتفاق نمی‌افتد! 

چطور بعد از دعوا با همسرم آشتی کنم؟

چطور بعد از دعوا آشتی کنیم؟

با هم صحبت کنید

صحبت کردن (و نه داد و فریاد کردن!) حلال خیلی از مشکلات است. بهتر است به این باور برسید که خیلی از این دعواها به دلیل ایجاد سوءتفاهم است. گاهی برداشت‌های اشتباه باعث می‌شود یک رابطه خراب شود و بهترین کار این است که در مورد تمام زوایای آن اتفاق با هم صحبت کنید. انتظارات خود را بگویید و به چشم یک میدان مبارزه به آن نگاه نکنید. قرار است مشکلات رفع شود، قرار نیست یکی بر دیگری پیروز شود!

بزرگوارانه پیش‌قدم شوید!

خیلی از افراد فکر می‌کنند اگر برای آشتی کردن قدم جلو بگذارند غرورشان خدشه دار می‌شود! ولی این مساله نهایت بزرگواری است! اگر رابطه شما برایتان اهمیت دارد باید قید خیلی موارد سطحی و بی اهمیت را بزنید.

یک انسان بالغ درصدد رفع دلخوری‌ها برمی‌آید. حتی اگر شما هم ناراحت هستید از او بخواهید که با هم حرف بزنید و دل همدیگر را به دست بیاورید. گاهی اولین کلام تمام مسیر را هموار خواهد کرد. 

چطور بعد از دعوا با همسرم آشتی کنم؟

عذرخواهی کنید!

عذرخواهی کردن به شیوه درست لازم است. اگر شما شریکتان را ناراحت کرده‎اید جسارت آن را داشته باشید که از او معذرت بخواهید. خیلی هم واضح آن را مطرح کنید و مهمتر اینکه، وقتی عذرخواهی کردید حتما آن کار را دیگر انجام ندهید!

با لحن و کلمات درست حرف بزنید!

هنگام جلو رفتن برای رفع دلخوری و ناراحتی، مراقب استفاده از کلمات باشید. لحنتان را هم مرتب کنید و مهربان و با محبت برخورد کنید. صرفا از سر رفع تکلیف این کار را انجام ندهید چون ممکن است نتیجه معکوس بگیرید!

این را فراموش نکنید که اگر شما امروز شریک زندگی کسی هستید به دلیل این است که دوستش دارید. این دوست داشتن را به او نشان بدهید. به شریکتان قدرت بدهید و او را ارزشمند خطاب کنید.

اگر قرار باشد پیشقدم بشوید ولی باز هم تقصیر را به گردن او بیندازید اوضاع خرابتر خواهد شد! 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.