۱۸۳۸۲۱
۲۷۲۶
۲۷۲۶

در مورد رحم زنان، هفت نکته جالب

بدن بانوان دارای اندام خارق العاده ایست که مملو از قدرت آفرینش و زناشویی است.

بدن بانوان دارای اندام خارق العاده ایست که مملو از قدرت آفرینش و زناشویی است. وقت آن رسیده که از قابلیت های شگفت آور و عجیب این عضو خارق العاده تجلیل کنیم . تک تک انسانهایی که هم اکنون و همچنین در تمام طول تاریخ، بر روی کره زمین زندگی کره اند از برکت وجود این عضو بدن بانوان به دنیا آمده اند .
پس بدین ترتیب همه ما این اندام را می شناسیم، زیرا از زمان شروع زندگی خواه نا خواه مدتی را در آن زندگی کرده ایم .
با این وجود رحم عضوی است که در معرض خطر است .در حال حاضر عمل هیسترکتومی یا برداشتن رحم دومین عمل جراحی رایج در ایالات متحده آمریکا است. امروزه اولین عمل جراحی شایع در ایالات متحده عمل سزارین یعنی بریدن رحم برای خارج کردن نوزاد است.رحم عضوی است که نسبت به اثرات مواد شیمیایی و صنعتی که محیط زندگی ما را محاصره کرده اند حساس و نفوذ پذیر است.صدها نوع ماده شیمیایی سمَی به طرق مختلف وارد رحم بانوان و از آنجا وارد کیسه آب مادران باردار و همچنین خون نوزادان تازه متولد شده می ‌شوند.
امروزه بالا بردن آگاهی عمومی در مورد قدرت، هدف و پتانسیل این عضو شگفت انگیز، بسیار مهم است تا بتوانیم انرژی بیشتری را معطوف سلامتی، سرزندگی و محافظت از این عضو حیاتی بانوان کنیم.

1- رحم عضوی قوی و نیرومند است
رحم به نسبت وزن آن قویترین عضله بدن است. رحم دارای چندین لایه بافت ماهیچه ای است که در جهت های مختلف پخش شده اند و به شکل مارپیچ به همدیگر پیچیده شده و بسیار قوی هستند. رحم در هنگام زایمان فشار فوق العاده زیادی را برای به دنیا آوردن یک نوزاد به کار می برد و این قویترین نیرویی است که بر یک ماهیچه بدن وارد می شود.
در کتاب رکوردهای جهانی گینس در یک مسابقه گاز زدن که میزان فشار وارد شده بر فک اندازه گیری شده، ماهیچه های فک به عنوان قویترین ماهیچه های بدن انسان ثبت شده اند. اما این نتیجه به این دلیل است که هنوز راهی برای اندازه گیری و مقایسه مقدار فشاری که در موقع زایمان بر رحم مادر وارد می شود پیدا نشده است. در نظر عده ای از مردم رحم به عنوان قویترین عضو محسوب نمی شود زیرا خودشان فاقد این عضو هستند. بله آقایان ! ولی این به آن معنی نیست که رحم را قویترین عضو بدن ندانیم. اما امروزه ما می دانیم که حقیقت چیست و قدرت و اهمیت رحم دیگر بر کسی پوشیده نیست.

۲- رحم فوق العاده انعطاف پذیر است
قابلیت ارتجاعی رحم از خمیر پلاستیکی (Gumby) هم بیشتر است! در طول دوران بارداری، رحم مادر از سایز یک گلابی جمع شده در پشت استخوان شرمگاهی تا جایی بزرگ می شود که مثل بادکنک از قفسه سینه تا شکم به شکل محسوسی باز و برجسته می شود. و بعد از زایمان دوباره کوچک و منقبض می شود. این واقعا حیرت انگیز است! رحم نه تنها قوی و مستحکم است بلکه بسیار کشش پذیر است.

3- رحم شفا بخش است
در خون قاعدگی مقادیر بالایی سلول های بنیادی وجود دارند که با تطابق در کل بدن موجب درمان تعداد زیادی از بیماریها می شوند. در سالهای باروری بانوان بدن آنها هر ماه لایه های مخاطی تولید می کند تا بتواند اسباب تکوین و تغذیه یک انسان جدید را فراهم کند. زمانی که باردار نیستید این ماده فوق العاده مغذی و با ارزش در طول دوران قاعدگی در بدن رها می شود.
تحقیقات نشان می دهند که سلول های بنیادی موجود در خون دوران قاعدگی قادر به درمان حجم وسیعی از بیماریها و مشکلات مثل: سکته، مشکلات قلبی، پارکینسون، دیابت، زخمها، بیماریهای عصبی مغزی و بسیاری مشکلات دیگر هستند.
بانوان بیشترین مقدار سلول های بنیادی را در طول دوران قاعدگی و خونریزی ماهانه تولید می کنند که برداشت این سلولها از خون قاعدگی، نسبت به برداشت آن از بند ناف یا جنین سقط شده بسیار اخلاقی تر است، ولی به دلیل وجود تابوهای فرهنگی که هنوز در مورد قاعدگی وجود دارد روند رسیدن به چنین جایگاهی به کندی پیش می رود.

۴- رحم ارگاسم ساز است
زمانی که بانوان به ارگاسم (اوج لذت جنسی) می رسند، نه تنها حس رضایتمندی را تجربه می کنند، بلکه موجی از انقباض در ماهیچه های رحم، واژن و کف لگن نیز احساس می کنند. تمام ماهیچه های رحم دارای انقباض موج گونه هستند که حرکت اسپرم از واژن به رحم را تسهیل می کنند.
بعضی از بانوان همچنین در رحم خود احساس خوشایندی در زمان ارگاسم تجربه می کنند و بیان می کنند که احساس آرامش عمیق باعث درک ارگاسم در کل وجودشان می شود.

5- رحم با کاینات در ارتباط است
دوران قاعدگی بانوان و مراحل زندگی آنان بطور ذاتی با گردش زمین، ماه و خورشید پیوند دارد. گردش ماه 5/29 روزه است، و میانگین دوره قاعدگی بانوان هم 5/29 روزه است. بانوانی که دوره قاعدگی آنان به این عدد نزدیکتر است نرخ باروری در آنها بالاتر است. علاوه بر این در تقویم سالانه یک دوره 13 ماهه وجود دارد، و میانگین سن اولین قاعدگی در دوشیزگان سن 13 سالگی است. میانگین سن یائسگی بانوان 52 سالگی است که به تعداد هفته های سال است. متوسط فاصله بین قاعدگی های بانوان 4 هفته است که با 4 فصل سال برابر است.
تقویم های قدیمی مربوط به دوران ماهیانه بانوان که بر روی سنگ یا استخوان حک شده است به عنوان اولین نمونه های تقویم باستان به شمار می آیند. رحم بانوان ارتباطی قوی با گردش نجومی زمین، خورشید و ماه دارد.

۶- رحم قابلیت رویش جفت را دارد
رحم تنها عضوی است که می تواند یک عضو کامل را در خود پرورش دهد. جفت یک عضو عجیب و شگفت انگیز است، که در زمان بارداری درون رحم رشد کرده و در طول دوره بارداری جنین را در هر لحظه و با هر آنچه که نیاز دارد تغذیه می کند. جفت از طریق اتصال به دیواره رحم مادر و همچنین بند ناف جنین، موجب ارتباط بین مادر و بچه می شود. این تجلی خلقت در وجود مادر برای پرورش فرزندش است، که بعد از تولد نوزاد از او جدا می شود. شاهرگهای جفت و بند ناف شکل و طرح قابل رویتی دارند که شبیه درخت زندگی هستند، که سمبل دیرینه زندگی و حیات است. از ابتدای خلقت بشریت و در همه فرهنگها جفت از احترام ویژه ای برخوردار بوده است. کلمه جفت (Placenta) برگرفته از فرهنگ لغت قدیم انگلیسی و به معنی "کیک گرد صاف" است، و ارج نهادن به جفت تبدیل به سنت شده و تا به امروز ادامه داشته به طوری که هر سال سالگرد تولدمان را به دور یک کیک گرد جشن می گیریم .

7- رحم می تواند یک انسان پرورش دهد
باور کردنی نیست ولی حقیقت دارد. درون رحم یک بانو امکان پرورش و رشد یک انسان وجود دارد. چه حیرت انگیز!! زندگی تک تک ما انسانها بر روی کره زمین از رحم مادرمان آغاز شده، و ما ازسلسله طولانی اجدادمان که از رحم مادرانشان متولد شده اند به وجود آمده ایم.
"اولین باری که به عنوان کمک ماما شاهد تولد یک بچه بودم، از قدرت یک مادر در هنگام زایمان یک بچه شگفت زده شدم، و تا مدتها با شگفتی و تحیر به هر بانویی که از کنارم می گذشت نگاه می کردم و به اعجازی که در وجود یک بانو و رحم او وجود دارد و قدرت آفرینش رحم او فکر می کردم که قادر است یک انسان را در خود بپروراند." و حالا می دانید که چرا آنها را شگفت انگیز می نامند .
بانوان از قدرت درون رحم خود تنها برای پرورش بچه استفاده نمی کنند، بلکه قادر هستند این انرژی نهفته عظیم را به نیروی خلاقی تبدیل کنند تا ایده های بزرگ برای کسب و کار، پروژه ها، هنر و غیره خلق کند.رحم راه ارتباطی منحصر به فرد بانوان با منبع ازلی خلقت است و نه تنها می تواند موجب زایش شود بلکه قابلیت ایجاد مشارکتی هوشمندانه با روح و جوهره طبیعت را دارد. بگذارید برای شگفتی های رحم احترام قائل شویم، وجود آن را به خودمان تبریک بگوییم ، آنرا سالم نگاه داریم و دوستش داشته باشیم.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.