۲۴۲۴۶۵
۲۹
۲۹

مهارت‌هایی که اعتماد به نفس کودکان را زیاد می‌کند

با دوره‌های مهارتی و آموزشی مناسب کودکتان آشنایید؟ در این مقاله بهترین دوره‌های مناسب برای کودکان با کمترین هزینه، معرفی شده است.

مهارت‌هایی که اعتماد به نفس کودکان را زیاد می‌کند
دوره‌های مهارتی، بهترین راه برای کشف و پرورش استعدادهای کودکان است. این دوره‌ها علاوه بر اینکه باعث شکوفایی خلاقیت در کودکان می‌شود، مهارت‌های حرکتی ظریف آنها را تقویت کرده و تمرکز، دقت و اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد.
شناخت دوره‌های مهارتی مناسب برای کودکان توسط والدین، نقش مهمی در تقویت توانایی‌های کودک ایفا می‌کند. در حال حاضر برای رشد مهارت های کودکان، بسترهای متنوعی در دسترس قرار دارد که یکی از جامع‌ترین گزینه‌ها «فیلیمومدرسه» است. فیلیمومدرسه یک پلتفرم کمک آموزشی است که علاوه بر آموزش مطالب درسی پایه‌های پیش‌بستانی تا نهم، دوره‌های مهارتی کاربردی و جذابی را برای کودکان و نوجوانان تهیه و تولید کرده است. دسترسی سریع و راحت به محتواهای این پلتفرم آموزشی، باعث جلوگیری از اتلاف وقت، انرژی و هزینه می‌شود و در پایان هر دوره به شرکت کنندگان، مدرک مرتبط داده می‌شود.
در فیلیمومدرسه بیش از ۶۰ دوره آموزشی در زمینه‌های مختلف وجود دارد که در این مقاله به معرفی تعدادی از دوره‌های کاربردی و پرطرفدار این پلتفرم می‌پردازیم.

دوره برنامه‌نویسی «پایتون» و «اسکرچ»

اسکرچ (Scratch) یک زبان برنامه نویسی بصری است که مهارت مهم برنامه‌نویسی را به کودکان و دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و معمولا برای کدنویسی، انیمیشن‌سازی و تولید بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنامه‌نویسی به روش اسکرچ به مخاطبان خود تفکر خلاقانه و سیستماتیک را آموزش می‌دهد. این دوره در ۲۰ قسمت تدریس شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
پایتون، ساده‌ترین زبان برنامه نویسی است که علاقه‌مندان برای یادگیری آن به تحصیلات در حوزه کامپیوتر یا دانش ریاضیات نیاز ندارند و می‌توانند به راحتی این دوره را آموزش ببینند. برنامه نویسی پایتون در 60 قسمت طراحی شده و روی پلتفرم قرار گرفته است.

مهارت‌هایی که اعتماد به نفس کودکان را زیاد می‌کند

آشنایی با هوش مصنوعی

یکی از پرتکرارترین سوالات در دنیای جدید این است که هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟ در ایران هنوز بسیاری از خانواده‌ها با این امکان جدید آشنایی ندارند و کاربردهای آن را نمی‌دانند. با دوره هوش مصنوعی می‌توانید به همراه فرزندانتان نحوه کار با هوش مصنوعی را آموزش ببینید و در زندگی روزمره از آن استفاده کنید. دوره هوش مصنوعی در 8 قسمت تولید شده و نحوه استفاده از این قابلیت در آینده شغلی کودکان و نحوه کار و کاربردهای چت جی‌بی‌تی را آموزش داده است.

ساخت کاردستی‌های سه بعدی

معمولا افراد از سنین کودکی به ساخت کاردستی علاقه دارند و یکی از بهترین تجربیات کودکان می‌تواند مربوط به ساخت کاردستی با اعضای خانواده یا در کنار همکلاسی‌هایشان باشد. ساخت و تولید وسایل یا کاردستی یکی از مهارت‌هایی است که کودکان از سن 2 سالگی می‌توانند تجربه کنند. ساخت کاردستی علاوه بر تاثیرگذاری بر ذهن کودکان و نوجوانان، باعث مهارت دست‌ورزی در آن‌ها نیز می‌شود و در مراحل مختلف زندگی به افراد کمک می‌کند. کودکان با تماشای دوره ساخت کاردستی فیلیمومدرسه، می‌توانند شخصیت‌های معروفی چون هری پاتر، باب اسفنجی و ده‌ها اسباب‌بازی دیگر را در خانه به صورت سه بعدی بسازند.

مهارت‌هایی که اعتماد به نفس کودکان را زیاد می‌کند

کارگاه رباتیک

کودکان در دوره کارگاه رباتیک با دنیای ربات‌ها و نحوه ساختن ربات آشنا می‌شوند. در این دوره که 12 قسمت دارد، به واضح‌ترین روش ممکن، مسائل رباتیک به کودکان آموزش داده می‌شود.

مهارت‌هایی که اعتماد به نفس کودکان را زیاد می‌کند
آموزش ساخت اسلایم

اکثر کودکان و حتی بزرگسالان به اسلایم علاقه دارند، بدون اینکه حتی از مزایای استفاده از آن مطلع باشند. «فیلیمومدرسه» در یک دوره کاربردی، ساخت اسلایم‌های خامه‌ای، برفی، یونیکورنی، کهکشانی و... را با ساده‌ترین وسایل و کم هزینه‌ترین تجهیزات ممکن، آموزش داده است تاکودکان بتوانند در کنار بازی و سرگرمی، تولید اسلایم‌های دست ساز خودشان را نیز تجربه کنند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.