۲۴۳۰۷۴
۶
۶

نکات مهم یادگیری زبان دوم برای کودکان

یادگیری زبان دوم، «از» و «در» کودکی به یکی از مشغولیت های ذهنی،پدران و مادران تبدیل شده است. پدر و مادرانی که برخی از آنها در کشور دیگری جز کشور خودشان زندگی می کنند و در اصل نمی دانند که زبان دوم(که زبان مادری شان است) به درد کودکشان می خورد و یا نه و البته پدر و مادرانی که در کشور خودشان زندگی می کنند و برای شان مهم است که کودکشان،زبان دیگری هم یاد بگیرد.

نکات مهم یادگیری زبان دوم برای کودکان

یادگیری زبان دوم، «از» و «در» کودکی به یکی از مشغولیت های ذهنی،پدران و مادران تبدیل شده است. پدر و مادرانی که برخی از آنها در کشور دیگری جز کشور خودشان زندگی می کنند و در اصل نمی دانند که زبان دوم(که زبان مادری شان است) به درد کودکشان می خورد و یا نه و البته پدر و مادرانی که در کشور خودشان زندگی می کنند و برای شان مهم است که کودکشان،زبان دیگری هم یاد بگیرد.دلایل یادگیری را به کنار بگذاریم،چه سن و سالی برای شروع این آموزش خوب است؟

هرچه زودتر،بهتر

هرچه کودک زودتر با زبان دوم آشنا شود، شانس بیشتری برای یادگیری دارد.  بررسی‌ها نشان داده است اگر کودک در سن زبان‌آموزی یعنی قبل از 7 تا 8 سالگی زبان دوم را بیاموزد، مهارتش در صحبت کردن و لهجه اش بسیار بهتر می شود اما بعد از 10 سالگی،توانایی افراد در یادگیری و صحبت زبان دوم کاهش می یابد.

ممنوعیت یادگیری زبان دوم

کودکان می‌توانند همزمان علاوه بر زبان مادری زبان دوم را فراگیرد اما این نکته در مورد همه کودکان صدق نمی‌کند.

برخی از کودکان دچار تاخیر در یادگیری زبان و گفتار هستند یا مشکلاتی چون لکنت زبان دارند، این گروه نباید زیر فشار حرف زدن و یادگیری زبان دیگری قرار گیرند، چراکه مشکل آنها چندین برابر می شود.

برای آموزش زبان دوم به این گروه بهتر است صبور باشیم و اجازه دهیم تا زبان مادری شان را به خوبی یاد بگیرند. در این صورت آنها با اطمینان بیشتری در مسیر یادگیری زبان دوم حرکت می کنند و نگرانی از بابت نرساندن منظورشان به دیگران و بیشتر از همه مربی ندارند.

نکات مهم یادگیری زبان دوم برای کودکان

آموزگار خوب، زبان دوم را باز می کند

درباره هر آموزشی به کودکان باید در نظر داشته باشید که مربی خوبی را برای او انتخاب کنید،وگرنه نه تنها میل او به آموزش آسیب جدی می بیند که سلامت روانی اش هم به خطر می افتد.

مربی کودکان در هر زمینه ای که فعالیت می کند باید شاداب و با حوصله باشد و برنامه درسی مختص با شاگردانش طراحی کند.

کلاس زبان به هیچ وجه نباید طولانی و خسته کننده باشد و باعث سردرگمی،عدم تمرکز و اضطراب در کودکان شود.

همچنین خیلی مهم است که بدانید،نباید کودکان را مجبور به یادگیزی زبان دوم کنید. اگر او علاقه ای به این موضوع ندارد اما برای شما مهم است که او زبان دومی را بلد باشد،به طور غیر مستقیم مانند خرید کتاب هایی با زبان دیگر،تماشای فیلم به آن زبان و گوش دادن موسیقی، گوش و هوش او را برای قرارگرفتن در مسیر آماده کنید.

نکات مهم یادگیری زبان دوم برای کودکان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.