۲۳۸۸۹۸
۳۳
۳۳

لاغری سریع شکم و پهلو، این روش‌ ها را امتحان کنید!

لاغری سریع شکم و پهلو مسئله‌ای است که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می‌کند. البته هیچ فرمول جادویی خاصی برای از بین بردن چربی شکم و پهلو وجود ندارد، اما هنوز یک سری انتخاب‌های تغذیه‌ای، ورزش‌ها و تغییرات سبک زندگی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند.

لاغری سریع شکم و پهلو، این روش‌ ها را امتحان کنید!

لاغری سریع شکم و پهلو چیزی است که با مراقبت‌های غذایی، در کنار فعال ماندن محقق می‌شود. در واقع، با این‌که هیچ فرمول جادویی خاصی وجود ندارد، اما در عین حال، روش‌ های لاغری شکم و پهلو می‌توانند در این راه به شما کمک کنند.


بیشتر بخوانید: ۱۰ معجون خانگی که لاغرتان می کنند


در این مقاله می‌خوانید:

لاغری سریع شکم و پهلو

سفر لاغری شما با فراز و نشیب‌های زیادی همراه است، اما سه نکته مهم وجود دارد که باید در تمام مسیر، آن‌ها را به یاد داشته باشید:

۱- برای لاغری سریع شکم و پهلو، غذاهای پرگاز را از رژیم غذایی خود حذف کنید!

برخی از کربوهیدرات‌ها در روده‌های شما جذب ضعیف دارند و به همین دلیل، منجر به گاز و نفخ می‌شوند. مقصرهای رایج عبارتند از سدیم اضافی، کربوهیدرات‌های تصفیه شده و قندهای ساده که در غذاهای فرآوری شده یافت می‌شوند. بنابراین شما باید در وهله اول مصرف این نوع غذاهای فرآوری و بسته بندی شده را کاهش دهید و بیشتر اوقات غذاهای تازه مصرف کنید.


بیشتر بخوانید: لاغری فوری شکم و پهلو با این نوشیدنی سالم


۲- برای لاغری سریع شکم و پهلو، مصرف پروتئین‌ها را جدی بگیرید!

پروتئین نقش دوگانه‌ای در لاغری سریع شکم و پهلو همراه با افزایش و حفظ توده عضلانی و متابولیسم دارد. علاوه بر این، مصرف پروتئین می‌تواند به جلوگیری از گرسنگی نیز کمک کند. یک بررسی در سال ۲۰۲۰ در مجله چاقی و سندرم متابولیک نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی با پروتئین بالاتر باعث افزایش ترموژنز می‌شود که به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید.


بیشتر بخوانید: ۸ افسانه دروغین درباره لاغری که نمی دانستید


۳- برای لاغری سریع شکم و پهلو، روی مصرف فیبرها تمرکز کنید!

فیبر نوعی کربوهیدرات است که بدن شما قادر به هضم آن نیست، اما به تنظیم استفاده بدن از قند کمک می‌کند. هم‌چنین، افزایش مصرف فیبر روزانه می‌تواند احساس رضایت بعد از غذا را بالا ببرد، زیرا برای شما سیری می‌آورد. زمانی که فیبر بیشتری می‌خورید، قند خون شما کمتر افزایش می‌یابد و سقوط می‌کند. به همین دلیل، شما از آن احساس «گرسنگی» دائمی رهایی خواهید یافت.

لاغری سریع شکم و پهلو، این روش‌ ها را امتحان کنید!


بیشتر بخوانید: با خوردن این خوراکی ها چربی های شکم و پهلو را آب کنید


رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز

رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز عبارت است از:

  • مرحله اول: برنامه غذایی خود را اصلاح کنید. این بدان معنی است که شما باید گوشت‌های چرب و فرآوری شده، غلات تصفیه شده و احتمالاً محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و کره را حذف کنید. در مرحله بعد، به مدت سه روز به مصرف جایگزین‌های سالم برای گروه‌های غذایی ممنوعه روی بیاورید.
  • مرحله دوم: به طور منظم ورزش کنید. این چیزی است که همه ما می‌دانیم برای لاغر شدن باید آن را انجام دهیم، اما همیشه انگیزه‌ای برای ادامه دادن نداریم. بهترین راه برای ورزش کردن این است که کم کم فعالیت خود را افزایش دهید و مستقیماً سراغ تمرینات شدید نروید.
  • مرحله سوم: اگر مصرف لبنیات و فرآورده‌های گوشتی را ترک کردید، باید به تدریج پس از سه روز دوباره آن‌ها را به رژیم غذایی خود راه بدهید. به علاوه، باید مقدار زیادی میوه، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل مصرف کنید تا دچار مشکلات گوارشی یا یبوست نشوید.

لاغری سریع شکم و پهلو، این روش‌ ها را امتحان کنید!


بیشتر بخوانید: اصول کاهش وزن با انواع روش‌های چربی‌سوزی / ترفندهای رژیم لاغری سریع


لاغری شکم و پهلو در ۷ روز

لاغری شکم و پهلو در ۷ روز به دو عامل کلی بستگی دارد: ورزش و رژیم غذایی. در نتیجه، باید هر کدام از آن‌ها را به طور جداگانه توضیح دهیم:

لاغری سریع شکم و پهلو با ورزش

بهترین ورزش‌ها برای هدف قرار دادن چربی، تمرینات هوازی هستند که بیش‌ترین کالری را در مدت زمان کوتاه می‌سوزانند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از:

  • دویدن: دویدن یک فعالیت هوازی است که چندین ماهیچه را به طور همزمان فعال می‌کند و در عین حال، استقامت فیزیکی و قلبی تنفسی شما را بهبود می‌بخشد. در نتیجه، همه این‌ها به افزایش متابولیسم شما کمک کرده و چربی سوزی را فعال می‌کنند.
  • ورزش‌های هوازی: ورزش‌های هوازی مانند زومبا نیز گزینه‌ خوبی برای از بین بردن چربی شکم هستند، زیرا معمولاً با شدت بالا و به صورت گروهی انجام می‌شوند که در آن، افراد یکدیگر را تشویق می‌کنند و از هم انگیزه می‌گیرند.
  • طناب زدن: طناب زدن به دلیل تحریک عضلات و بهبود سیستم قلبی عروقی و تنفسی یک ورزش کامل محسوب می‌شود که می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و به سوزاندن چربی‌های بدن کمک کند. به طور کلی نیز طناب زدن فواید زیادی برای سلامتی دارد.

لاغری سریع شکم و پهلو، این روش‌ ها را امتحان کنید!


بیشتر بخوانید: لاغری یک ماهه تا عید ۱۴۰۳/با این راهکارها لاغر شو


رژیم برای لاغری شکم

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو با رژیم غذایی این است که به توصیه‌های زیر عمل کنید و آن‌ها را جدی بگیرید:

  • در روز ۶ وعده غذایی را به صورت هر ۳ ساعت یک بار مصرف کنید.
  • حداقل دو لیتر آب یا چای سبز در روز بنوشید.
  • هر روز یک سالاد متفاوت بخورید و یک وعده گوشت، ماهی یا مرغ به اندازه کف دست خود مصرف کنید.
  • دو برش میوه در روز بخورید و ترجیحاً میوه‌های کم قند مانند انواع توت، کیوی یا پرتقال را امتحان کنید.
  • هر روز دو کاسه ماست همراه با پروبیوتیک بخورید، زیرا این کار باعث تحریک حرکات روده در بدن شما می‌شود و در نتیجه نفخ شکم را کاهش می‌دهد.
  • نمک کمتری بخورید و از گیاهان بیشتر برای چاشنی استفاده کنید.
  • نیم ساعت قبل از ناهار و شام یک فنجان چای بولدو بنوشید. بولدو گاز معده و نفخ را کاهش می‌دهد.

لاغری سریع شکم و پهلو، این روش‌ ها را امتحان کنید!


بیشتر بخوانید: اگه میخوای کمتر از دو هفته خوش اندام بشی این دمنوش ها رو امتحان کن


سریعترین راه لاغری شکم و پهلو طب سنتی

بعضی از افراد سریعترین راه لاغری شکم و پهلو را در طب سنتی جستجو می‌کنند. بعضی از گیاهانی که می‌توانند در کاهش وزن شما موثر باشند، عبارتند از:

  • شنبلیله: شنبلیله نوعی ادویه است که باعث کاهش اشتها و مصرف غذا برای حمایت از کاهش وزن می‌شود.
  • فلفل کاین: این نوعی فلفل چیلی حاوی کپسایسین است که می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد و و از این طریق، به کاهش گرسنگی و کالری دریافتی کمک کند.
  • زنجبیل: زنجبیل نوعی ادویه است که معمولاً در طب عامیانه استفاده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که این ادویه می‌تواند به افزایش متابولیسم و چربی سوزی و هم‌چنین کاهش جذب چربی و اشتها کمک کند.
  • پونه کوهی: این نوعی گیاه دارویی و حاوی کارواکرول است که می‌تواند در کاهش وزن و افزایش چربی با تغییر سنتز آن در بدن موثر باشد.
  • جینسینگ: جینسینگ که اغلب در طب سنتی چینی استفاده می‌شود، می‌تواند کاهش وزن را تحریک کرده و جذب چربی را به تاخیر بیندازد.

لاغری سریع شکم و پهلو، این روش‌ ها را امتحان کنید!


بیشتر بخوانید: با این دمنوش های لاغری از شر شکم و پهلوی اضافی خلاص شوید


کلام آخر

لاغری سریع شکم و پهلو برای بسیاری از افراد به یک مسئله بزرگ تبدیل شده است. با این حال، هر مشکلی یک راه حل دارد و لاغری نیز از این قاعده جدا نیست. در واقع، فقط لازم است که یک رژیم غذایی متعادل در پیش بگیرید و در کنار آن، فعال بمانید و ورزش کردن را بیهوده نشمارید تا در نهایت بتوانید چربی‌های شکم و پهلوی خود را آب کنید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین تناسب اندام و تغذیه، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: eatingwell

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.