۲۴۰۵۱۳
۸۰۹
۸۰۹

علل و راه های رفع خستگی هنگام رابطه جنسی

اگر رابطه جنسی برای شما خسته کننده شده است یا در رابطه زناشویی خود با خستگی مداوم دست و پنجه نرم می‌کنید، وقت آن است که دنبال راه حل باشید. روی این مقاله کلیک کنید تا با همه چیز درباره خستگی هنگام رابطه جنسی و علل و راه حل‌های آن آشنا شوید.

علل و راه های رفع خستگی هنگام رابطه جنسی

خستگی هنگام رابطه جنسی ممکن است برای هر زوجی پیش بیاید و از مواردی مانند استرس، افسردگی یا کم خوابی ناشی می‌شود. با این حال، خستگی هنگام رابطه زناشویی، مثل هر مشکل دیگری راه حل دارد و با یک سری تکنیک‌های تنفسی یا تغییر موقعیت برطرف می‌شود.

در این مقاله می‌خوانید:

علل خستگی هنگام رابطه جنسی

خسته شدن در هنگام رابطه جنسی یک مسئله آشنا است که ممکن است برای بسیاری از افراد به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. بعضی از این دلایل عبارتند از:

مشکلات رابطه

یکی از علل اصلی خستگی شما به هنگام رابطه جنسی این است که با همسر خود مشکل دارید و از رابطه خود راضی نیستید. بعضی اوقات حتی این‌که بگویید خسته هستید و نمی‌خواهید رابطه داشته باشید، خیلی راحت‌تر از این است که کنار همسر خود بنشینید و درباره مشکلات‌تان صحبت کنید. خشم و عصبانیت از جمله احساساتی هستند که می‌توانند در ایجاد خستگی هنگام رابطه جنسی نقش داشته باشند. با این حال، اگر هنوز نمی‌توانید به تنهایی با همسر خود گفتگو و مشکلات‌تان را کنید، از یک مشاور رابطه کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید: همه آنچه باید در مورد اختلال بیزاری جنسی بدانید!


مشغولیت ذهنی و استرس

گاهی اوقات ممکن است به حدی مشغولیت ذهنی داشته باشید که هیچ گونه انرژی و قدرتی برای رابطه زناشویی برایتان باقی نماند. مشغولیت ذهنی می‌تواند به جسم شما نیز سرایت کند و باعث احساس خستگی فیزیکی شود. علاوه بر این، استرس نیز تاثیر مشابهی دارد و می‌تواند زندگی زناشویی شما را با خستگی مواجه کند.

علل و راه های رفع خستگی هنگام رابطه جنسی


بیشتر بخوانید: چه زمان هایی باید رابطه جنسی متوقف گردد؟


مشکلات قلبی

هشدارهای اولیه بیماری قلبی شامل مشکل در نعوظ است که مطمئناً می‌تواند بر زندگی زناشویی شما تأثیر بگذارد. به طور کلی، نارسایی احتقانی قلب باعث می‌شود که شما احساس خستگی کنید و بسیاری از عملکردها، از جمله رابطه جنسی را از بین می‌برد. در واقع، هنگامی که هشدارهای اولیه‌ای مانند خستگی دارید، ممکن است کمتر از پنج سال از اولین حمله قلبی خود فاصله داشته باشید. پس مراجعه به پزشک را پشت گوش نیندازید.


بیشتر بخوانید: نداشتن ارگاسم چه بر سر جسم و روح فرد می آورد؟


عدم تعادل هورمونی

خستگی هنگام رابطه زناشویی می‌تواند به دلیل به هم ریختن تعادل هورمون‌های شما نیز باشد. میل جنسی تا حد زیادی توسط تستوسترون کنترل می‌شود. پس اگر شما یا همسرتان نگران این هستید که هورمون‌هایتان به درستی کار نمی‌کنند، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید و دلیل آن را جویا شوید. یک درمان ساده پزشکی می‌تواند شما را در مسیر زندگی زناشویی بهتری قرار دهد.


بیشتر بخوانید: آیا رابطه جنسی باعث کاهش سردرد می‌شود؟


افسردگی

اگر برای داشتن رابطه جنسی و به طور کلی، هر کار دیگری که قبلاً از انجام آن لذت می‌بردید خیلی خسته هستید، ممکن است افسردگی داشته باشید. در این صورت، اولین قدم برای داشتن زندگی جنسی بهتر، درمان افسردگی است. پس باید با یک درمانگر صحبت کنید تا ببینید چگونه می‌توانید خلق و خوی خود را بهبود ببخشید و اشتیاق خود برای زندگی را دوباره به دست بیاورید. درمان افسردگی اغلب شامل دارو است، اما بسیاری از افراد می‌توانند شادی زندگی خود را هم از طریق درمان و هم از طریق تغییر در رژیم غذایی، ورزش منظم و خواب خوب و کافی به دست آورند.

علل و راه های رفع خستگی هنگام رابطه جنسی


بیشتر بخوانید: خانم ها بخوانند | چرا بعد از رابطه جنسی گریه می کنم؟


کم خوابی

خستگی جنسی می‌تواند از کم خوابی نیز ناشی شود. حتی می‌توان گفت که یک ارتباط قوی بین کم خوابی و زندگی جنسی نه چندان رضایت بخش وجود دارد. مطالعه‌ای روی ۸۲۷ مرد نشان داد که آن‌هایی که بیشتر خروپف می‌کنند، کمترین میزان رضایت بخشی از زندگی جنسی را دارا هستند. پس پرداختن به مشکلی که شما را از خوابیدن باز می‌دارد، چه خروپف باشد و چه مشکلات خواب، می‌تواند رابطه زناشویی شما را بهتر کند.


بیشتر بخوانید: رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه


سندرم خستگی مزمن

اگر ماه‌ها است که دچار خستگی هستید و خواب شما را سرحال نمی‌کند، ممکن است به سندرم خستگی مزمن مبتلا باشید. این وضعیت که اغلب در پایان روز در بدترین حالت خود قرار دارد، می‌تواند سرعت شما را به اندازه حدوداً نیمی از توانایی طبیعی کاهش دهد و منجر به خستگی در حین رابطه جنسی نیز شود.
برای درمان این وضعیت باید به پزشک مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که زندگی جنسی شما انعطاف پذیر است. یعنی این‌که می‌توانید در هر زمانی از روز که احساس بهتری دارید، مقاربت کنید و یادتان باشد که رابطه زناشویی خوب می‌تواند در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتد.

علل و راه های رفع خستگی هنگام رابطه جنسی


بیشتر بخوانید: نشانه های رابطه جنسی بد و انواع راه حل برای این مشکل!


راه های رفع خستگی هنگام رابطه جنسی

بعضی از روش‌هایی که می‌تواید با کمک آن‌ها خستگی خود را در حین رابطه برطرف کنید، عبارتند از:

استراحت‌های کوتاه

هرگز فراموش نکنید که رابطه جنسی نوعی ورزش است که طی آن، تنفس، ضربان نبض و فشار خون شما افزایش می‌یابد و به دنبال آن، احتمال تنش عضلانی و گرفتگی عروق خونی نیز بیشتر می‌شود. به همین دلیل، استراحت‌های کوتاه در حین رابطه لازم هستند و به بدن شما اجازه می‌دهند که انرژی خود را بازیابی کند.


بیشتر بخوانید: چگونه آغاز گر رابطه جنسی باشیم؟


تغییر موقعیت

یکی دیگر از چیزهایی که می‌تواند خستگی در رابطه جنسی را کاهش دهد، تغییر موقعیت است. در واقع، گاهی اوقات باقی ماندن ر یک موقعیت به مدت طولانی می‌تواند عضلات شما را خسته کند و باعث آزردگی شود. در چنین مواقعی باید موقعیت خود را تغییر دهید و به دنبال یک وضعیت راحت‌تر باشید تا جلوی خستگی خود را بگیرید.


بیشتر بخوانید: جدی بگیرید: عوارض نداشتن رابطه جنسی برای زنان متاهل


تکنیک‌های تنفسی

یکی دیگر از راه‌های رفع خستگی این است که در طول رابطه جنسی حواس‌تان به نفس کشیدن‌تان باشد. برای این کار، تنفس عمیق شکمی را امتحان کنید و آن را به اندام‌های تناسلی خود بفرستید. ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما این کار، تنش موجود در سایر قسمت‌های بدن را آزاد می‌کند و به ماهیچه‌ها اجازه می‌دهد تا استراحت کرده و انرژی خود را ذخیره کنند.

علل و راه های رفع خستگی هنگام رابطه جنسی


بیشتر بخوانید: طول مدت استاندارد رابطه جنسی چقدر باید باشد؟/ مدت زمان مناسب رابطه زناشویی!


کلام آخر

خستگی هنگام رابطه جنسی به دلایل مختلفی از جمله استرس، افسردگی، سندرم خستگی مزمن و مشکلات رابطه اتفاق می‌افتد. با این حال، می‌توانید آن را با کارهایی مانند تنفس درست، تغییر موقعیت و استراحت‌ به موقع برطرف کنید.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: everydayhealth

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.