۲۳۸۸۰۹
۴۳
۴۳

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی یکی از معروف‌ترین عمل‌های زیبایی است که طرفداران زیادی دارد. با این حال، بسیاری از افراد نسبت به دوران نقاهت این عمل و گذاشتن و برداشتن تامپون ابراز نگرانی می‌کنند. این افراد می‌توانند به جراحی بینی بدون تامپون روی بیاورند که در این مقاله به طور مفصل درباره آن صحبت می‌کنیم.

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می شود؟

جراحی بینی بدون تامپون، به لطف چسب‌های بافتی و بخیه‌های خود ناپدید شونده می‌تواند نیاز به استفاده از تامپون را از بین ببرد. در نتیجه، نگرانی بسیاری از افراد علاقمند به رینوپلاستی درباره گذاشتن و برداشتن تامپون برطرف می‌شود. اصلاً به همین دلیل است که امروزه افراد زیادی به عمل بینی بدون تامپون روی می‌آورند.


بیشتر بخوانید: بهترین جراح بینی طبیعی در تهران سال ۱۴۰۳ / ۱۴۰۲


در این مقاله می‌خوانید:

جراحی بینی بدون تامپون چیست؟

شاید یکی از ترسناک‌ترین موضوعات برای کسانی که می‌خواهند جراحی بینی انجام دهند، تامپون باشد که ابتدا در داخل بینی فرو می‌رود و تنفس را تقریباً غیرممکن می‌کند. به علاوه، اغلب هنگام برداشتن نیز باعث خونریزی بسیار زیاد می‌شود و خطر عفونت را نیز به همراه دارد.
با این حال، مسئله تامپون در انواع مدرن جراحی بینی اصلاح شده است. در واقع، به لطف روش‌های بخیه‌ای تازه و چسب‌های بافتی خاص، از خونریزی جلوگیری می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از تامپون نیست. علاوه بر این، چیز دیگری به اسم اسپلینت بینی نیز وجود دارد که در خارج یا داخل بینی قرار داده می‌شود و می‌تواند پس از جراحی، از شکل بینی شما محافظت کند.

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می شود؟


بیشتر بخوانید: ۸ کشور برتر برای جراحی بینی از نظر هزینه و امکانات


عمل بینی بدون تامپون چگونه انجام می ‎شود؟

جراحی بینی بدون تامپون به روش‌های مختلفی قابل انجام است که به تشخیص پزشک و توقعات و وضعیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال:

  • در سال‌های اخیر از موادی به نام سیلیکون نازال اسپلیت استفاده می‌شود که حاوی یک راه هوایی است و به بیماران اجازه تنفس می‌دهد و معمولاً به آن تامپون سیلیکونی می‌گویند.
  • علاوه بر این، جراح می‌تواند در پایان عمل بینی از بخیه‌ها و چسب‌های مخصوصی استفاده کند که باعث می‌شوند شما دیگر به تامپون بینی نیازی نداشته باشید.   
  • رینوپلاستی اولتراسونیک نیز روش دیگری است که معمولاً به عنوان جراحی بینی پیزوتوم شناخته شده و یک جایگزین مدرن و کم‌تهاجمی برای جراحی بینی سنتی است. این تکنیک پیشرفته به طور قابل توجهی خطرات مرتبط با روش‌های جراحی بینی مرسوم را کاهش می‌دهد و شما را از تامپون بی نیاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: علت فرورفتگی پل بینی بعد عمل چیست؟ آیا باید دوباره عمل کنم؟


عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون؟

به طور کلی، می‌توان گفت که عمل بینی با تامپون بهتر است. در واقع، زمان انجام این عمل کوتاه‌تر است و عوارض جانبی کمتر و دوره نقاهت راحت‌تری نیز دارد. علاوه بر این، شما دیگر مجبور نیستید که با ترس، درد و خطرات استفاده از تامپون مواجه شوید و به طور کلی، تجربه بهتری از عمل بینی خود خواهید داشت. البته ما یا شما نمی‌توانیم روش مناسب عمل بینی را مشخص کنیم. در واقع، فقط پزشک شما است که می‌تواند وضعیت‌تان را بررسی کرده و مطابق با آن، روش جراحی مناسب را پیشنهاد ‌دهد.

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می شود؟


بیشتر بخوانید: متخصص بینی های گوشتی در ایران و کشورهای عربی، به کجا مراجعه کنیم؟


دلیل جایگزین اسپلینت بینی با گچ چیست؟

در گذشته، بعد از جراحی، بینی بیمار را گچ می‌گرفتند یا روی آن چسب می‌زدند تا از شکل آن محافظت کنند. با این حال، طبیعی است که تحمل گچ روی بینی، آن هم به مدت یک هفته، هیچ‌وقت کار آسانی نبوده و نخواهد بود. به همین دلیل نیز با چیزی به اسم اسپلینت بینی جایگزین شده است که می‌تواند فلزی، پلاستیکی یا سیلیکونی باشد و علاوه بر فراهم کردن مزایای گچ، معایب آن را کاهش دهد.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین جراح بینی ارزان در تهران


مزایای عمل بینی بدون تامپون

جراحی بینی بدون تامپون می‌تواند مزایای زیادی برای افراد داشته باشد که عبارتند از:

  • مهم‌ترین مزیت این روش این است که دیگر نیازی نیست با درد احتمالی در هنگام خارج کردن تامپون بینی خود سر و کله بزنید.
  • در نتیجه، استرس شما درباره دوره نقاهت بعد از عمل بینی تا حد زیادی کاهش می‌یابد یا حداقل دیگر نیازی نیست که تمام فکر و ذکرتان مشغول داخل و خارج کردن تامپون بینی باشد!
  • وسایل یا تکنیک‌های جایگزینی که در این نوع جراحی بدون تامپون استفاده می‌شوند، نوید دهنده یک دوره نقاهت کوتاه‌تر و راحت‌تر هستند که باعث می‌شوند به طور کلی، تجربه بهتری از رینوپلاستی خود داشته باشید.
  • بعضی از اسپلینت‌ها، سوراخ‌هایی روی خود دارند که نفس کشیدن برای شما را آسان می‌کنند. استنت‌ها نیز انعطاف پذیری خوبی دارند که باعث می‌شود جدا کردن آن‌ها از بینی تا حد زیادی راحت و بدون درد باشد.

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می شود؟


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مراقبت های بعد از عمل بینی


عوارض عمل بینی بدون تامپون

عمل بینی بدون تامپون در کنار مزایای زیاد خود، بدون عوارض نیست و هر کس که می‌خواهد این عمل را انجام دهد، حق دارد که از معایب آن نیز به اندازه نکات مثبتش مطلع باشد. از این رو، عوارض عمل بینی بدون تامپون عبارتند از:

  • این نوع رینوپلاستی نمی‌تواند جلوی خونریزی‌های داخل بینی را بگیرد.
  • در این نوع رینوپلاستی احتمال خشک شدن خون بر روی دیواره بینی و مشکلات و عواقب همراه با آن وجود دارد.
  • این نوع رینوپلاستی می‌تواند با خطر بروز هماتوم بعد از جراحی نیز همراه باشد.

بیشتر بخوانید: علت و درمان ورم چشم بعد عمل بینی


قیمت عمل بینی بدون تامپون

قیمت عمل بینی بدون تامپون به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید همه آن‌ها را در نظر گرفت. این عوامل عبارتند از:

  • فرم بینی شما و انتظاراتی که از عمل دارید.
  • مقدار تغییر در بینی و پیچیدگی‌های عمل
  • تجربه و تخصص جراح بینی
  • شهر و منطقه کلینیک یا بیمارستانی که به آن مراجعه می‌کنید.
  • هزینه‌های جانبی از جمله هزینه ویزیت‌ها، عکس‌های آتلیه‌ای و ماده بیهوشی

به همین دلیل، نمی‌توانیم یک قیمت دقیق را در این‌جا عنوان کنیم. هر چند که می‌توانیم بگوییم به طور کلی، قیمت عمل بینی از ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است.

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می شود؟


بیشتر بخوانید: بهترین زمان جراحی ترمیمی بینی چه زمانیست؟


کلام آخر

جراحی بینی بدون تامپون روشی است که در آن، دیگر لازم نیست نگران معایب استفاده از تامپون باشید. در واقع، این نوع رینوپلاستی به کمک روش‌های مختلف، از جمله چسب‌های مخصوص و بخیه‌های قابل اعتماد، شما را از تامپون بینی بی نیاز می‌کند و مزایای بسیار زیادی دارد.

برا اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: tament

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.