۳۶۵۰۲
۱۸۵۰
۱۸۵۰

چگونه کودک را تشویق کنیم؟

پاداش دادن به کودک یعنی کودک مطمئن شود کدام کارش مورد تأکید والدین است و پاداش دادن نباید جایگزین توجه کردن شود. والدین باید رفتار مثبت کودک خود را توصیف کنند و در بعضی موارد از تمجید و پاداش نیز استفاده کنند.

مهر: کارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت گفت: تشویق و پاداش دادن به کودک موجب ایجاد فضای مثبت در خانواده می شود.

شهناز باشتی اظهار داشت: پاداش دادن به کودک یعنی کودک مطمئن شود کدام کارش مورد تأکید والدین است و پاداش دادن نباید جایگزین توجه کردن شود. والدین باید رفتار مثبت کودک خود را توصیف کنند و در بعضی موارد از تمجید و پاداش نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سه اصل در پاداش دادن مهم است، به والدین توصیه کرد: بلافاصله بعد از رفتار مطلوب به فرزندان خود پاداش دهید در ابتدا هر زمان که رفتار مطلوب انجام شد، پاداش داده و فقط به رفتارهایی که می خواهید افزایش یابند، پاداش دهید.

کارشناس اداره سلامت روان تصریح کرد: در کودکان خردسال، پاداشهای کلامی مهمترین پاداشها هستند این پاداشها به صورت تشویق و تمجید یک رفتار کودک و توصیف دقیق عملی است که کودک انجام داده و به خاطر آن تشویق می شود.

باشتی ادامه داد: پاداش فیزیکی نظیر نوازش کردن، در آغوش گرفتن و بوسیدن است و بسیاری از والدین کودکان لجباز به دلیل رفتار منفی کودکشان اینگونه تماسهای فیزیکی را با کودک خود ندارند.

وی گفت: منظور از توجه کردن، توصیف رفتارهای مناسب کودک و در بعضی مواقع تقلید یا تکرار کردن آنچه که کودک انجام می دهد، است. با این کار پدر و مادر موافقت خود را با رفتار کودک نشان می دهند و کودک در می یابد که والدین به کارهای مثبت او علاقه دارند این کار نه تنها سبب افزایش رفتارهای مثبت کودک می شود، بلکه رابطه فرزند و والدین را تقویت می کند.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.