3675
کد: 112454
18 ارديبهشت 1397 - 10:20
از آی یو دی استفاده می کنم و هم زمان ال دی هم می خورم ولی قاعدگیم نامنظم شده.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من 30 ساله هستم و بعد از به دنیا اومدن فرزندم حدود 7 سال هست که از آی یو دی استفاده می کنم و الان به دلیل کیست و جوش هایی که می زنم سه ماه هست هم زمان از ال دی هم استفاده می کنم اما قاعدگیم نامنظم شده.

پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
خانمی که از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده می کند اگر قرص ها را به موقع و مرتب استفاده کند قاعدگی مرتبی خواهد داشت. اگر قاعدگی ها شما نامرتب باشد احتمالا بعضی از قرص ها را جا می اندازید و فراموش می کنید. سعی کنید قرص ها را مرتب بخورید تا قاعدگی مرتب داشته باشید. اگر شما قرص ها را درست استفاده می کنید اما قاعدگی شما نامرتب است شاید علت آن جا به جا شدن آی یو دی باشد که در سونوگرافی دیده می شود. در صورتی که آی یو دی شما جا به جا شده باشد باید آن را خارج کنید. همچنین کیست و جوش های شما نیز مربوط به قرص ها است که با درست مصرف کردن آن ها بهتر می شوند. از طرفی شما باید یک آزمایش بتا اچ سی جی انجام دهید تا از احتمال عدم وجود حاملگی خارج از رحم خود مطمئن شوید زیرا حاملگی خارج از رحم در کسانی که آی یو دی دارند احتمال بیشتری وجود دارد.
مشاوره ویدیویی
نظر کاربران
انتشار یافته: 1 نظر
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
16:41 - 1398/07/01
2
سلام خانما من ایودی گذاشتم ومیخام چن روزی پریودیم عقب بندازم میشه قرص ال دی بخورم؟
پاسخ ها
مدیر پایگاه

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید


http://bit.ly/31AMOqp

ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: