133
کد: 219224
18 فروردين 1399 - 09:17
دخترم با وجود شروع درمان و مصرف قرص بازم می‌تونه دچار عوارض کم کاری تیروئید مثل کوتاهی قد بشه؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام  دخترم تازه هفت ماهش تموم شده ولی متاسفانه کم کاری تیروئید مادرزادی داره خواستم بپرسم با وجود شروع درمان و مصرف قرص بازم می‌تونه دچار عوارض کم کاری بشه مثل کوتاهی قد و ... ممنون میشم اگه صریح جواب داده بشه آیا رشدش مثل رشد بچه های طبیعی هست یا به مشکل میخوره ممنون میشم 
 
 
پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان:
مادر عزیز باید توجه داشته باشید که تیروئید مادرزادی با 2 عارضه همراه است. یکی کوتاهی قد و دومی کند ذهنی. بنابراین در سنین رشد فعال داروها به هیچ عنوان نباید قطع شود و قطعا عوارض ندادن دارو از دادن آن بیشتر خواهد بود. توصیه می شود نوزادتان زیر نظر فوق تخصص غدد کودکان باشند تا داروها رو به طور صحیح ادامه داده و ارزیابی های آزمایشگاهی لازم انجام شود. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: