۲۳۹۰۷۶
۳۷
۳۷

طرز تهیه آش مانتی ترکیه ای برای افطار ماه رمضان

آش مانتی یکی از خوشمزه ترین آش های موجود در خاورمیانه است که مبدا آن ترکیه بوده است. این آش خوشمزه اولین بار در ترکیه پخته شده و بعد به کشورهای همسایه رسیده است. محال است این آش را امتحان کرده باشد و طعم بی نظیر آن را از خاطر ببرید.

طرز تهیه آش مانتی ترکیه ای برای افطار ماه رمضان

طرز تهیه آش مانتی ترکیه ای برای افطار ماه رمضان

آش مانتی یکی از خوشمزه ترین آش های موجود در خاورمیانه است که مبدا آن ترکیه بوده است. این آش خوشمزه اولین بار در ترکیه پخته شده و بعد به کشورهای همسایه رسیده است. محال است این آش را امتحان کرده باشد و طعم بی نظیر آن را از خاطر ببرید. آش مانتی از یک خمیر خاص ترکیه ای درست می شود که به آن مانتی می گویند. در این آش مانند آش های دیگر از بلغور، عدس، پیاز، برنج و... استفاده می شود. در واقع می توان گفت این آش آن قدر انرژی بخش است که برای افطار شما را سرحال و شاداب می کند. این غذا در هر کشوری با توجه به آداب و رسوم با سس های مخصوص سرو می شود. در ادامه با طرز تهیه آن آشنا خواهید شد. 

مواد لازم:

عدس پخته شده یک و نیم لیوان
بلغور گندم یک لیوان
برنج یک لیوان
سبزی آش  نیم کیلوگرم
سیر رنده شده ۲ حبه
پیاز رنده شده ۲ عدد
آرد سفید ۲ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
سیرداغ و پیاز داغ  به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه آش مانتی:

برای تهیه آش مانتی بهتر است برنج و بلغور را دو الی سه ساعت از قبل خیس کنید تا بهتر بپزد و خوب لعاب بیاندازد. دو سوم از پیاز رنده شده را بردارید و یک سوم دیگر را برای مواد داخل خمیر کنار بگذارید. حالا یک قابلمه بردارید و سیر رنده شده، پیاز رنده شده و نمک را با هم سرخ کرده و تفت دهید. بعد از آن که خوب طلایی شدند، بهتر است برنج خیس خورده و بلغور خیسانده را با آب جوش داخل قابلمه بریزید تا خوب بپزد. بعد به سراغ درست کردن مانتی می رویم.

طرز تهیه آش مانتی ترکیه ای برای افطار ماه رمضان

برای مانتی باید یک خمیر درست کنید. تمام مواد خمیر از جمله آرد سفید سه بار الک شده، تخم مرغ خوب هم زده شده، روغن مایع و نمک را با هم مخلوط کنید. کمی آن را ورز دهید و داخل ظرفی انداخته و بگذارید به مدت یک ساعت خوب استراحت کند. روی آن را کیسه فریزر یا سلفون بکشید تا خشک نشود. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد داخل خمیر مانتی خواهیم رفت.

طرز تهیه آش مانتی ترکیه ای برای افطار ماه رمضان

برای درست کردن مواد داخل خمیر، گوشت چرخ کرده، باقی پیاز رنده، فلفل و نمک را با هم مخلوط کنید و به صورت قلقلی و کوچک در آورید. حالا خمیر را بریدارید و روی سطح صاف پخش کنید. کمی آرد بپاشید و با وردنه ضخامت های آن را دو الی سه سانت کنید. حالا مربع های کوچ درآورده و از مواد گوشتی داخل آن بگذارید. دور تا دور خمیر را کمی مرطوب کنید و خوب به هم بچسبانید. بعد از آن که برنج و بلغور پختند، سبزی آش و عدس پخته شده با پیاز داغ را اضافه نمایید. 

طرز تهیه آش مانتی ترکیه ای برای افطار ماه رمضان

برای آبپز کردن مانتی ها یک ظرف آب را به جوش آورید. ماتی ها را داخل آب جوش انداخته و بگذارید 5 دقیقه بماند تا خوب بپزد. بعد از آب درآورید و داخل قابلمه آش بیاندازید. وقتی آش خوب جا افتاد، حالا اقدام به کشیدن کرده و می توانید با کشک یا نعناع داغ خوب تزئین کنید. نوش جان!

طرز تهیه آش مانتی ترکیه ای برای افطار ماه رمضان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.