۲۳۸۵۰۹
۲۲۰
۲۲۰

دندانپزشکی بعد از عمل بینی، آیا مجاز است؟

اگر به تازگی عمل بینی انجام داده‌اید یا به فکر انجام آن هستید، ممکن است از خود بپرسید: چه مدت بعد از عمل بینی می‌توانم کارهای دندانپزشکی انجام دهم؟ روی این مقاله کلیک کنید تا با همه چیز درباره دندانپزشکی بعد از عمل بینی آشنا شوید.

دندانپزشکی بعد از عمل بینی، آیا مجاز است؟

دندانپزشکی بعد از عمل بینی می‌تواند یک نگرانی طبیعی باشد. در واقع، شما باید بدانید که بلافاصله بعد از رینوپلاستی، اجازه انجام روش‌های دندانپزشکی پیچیده را ندارید و حداقل باید تا چند ماه صبر کنید. با این حال، شرایط هر کسی متفاوت است و شما باید درباره دندانپزشکی پس از عمل بینی شخصاً از پزشک خود سوال بپرسید.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مراقبت های بعد از عمل بینی


در این مقاله می‌خوانید:

اثر عمل بینی روی دندان ها

جراحی بینی برای بسیاری از افراد تصمیم بزرگی است، زیرا می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر ظاهر بیرونی شما بگذارد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود به دنبال یک جراح بینی واجد شرایط باشید. حال بیایید به این سوال بپردازیم که آیا جراحی بینی روی دندان‌های شما تأثیر می‌گذارد؟
جواب این سوال، بله است. در واقع، اعصابی در ناحیه بینی شما وجود دارد که از دهان نیز عبور می‌کند. در نتیجه، ممکن است بعد از جراحی زیبایی بینی یا حتی سپتوپلاستی، کمی دندان درد داشته باشید. با این حال، در بیشتر موارد، این درد طبیعی است و با گذشت زمان بهتر می‌شود. هم‌چنین، ممکن است نوعی تورم یا بی حسی جزئی در اطراف یا داخل دهان خود تجربه کنید که این مورد هم خود به خود برطرف می‌شود.

ممکن است بعد از جراحی زیبایی بینی یا حتی سپتوپلاستی، کمی دندان درد داشته باشید.

بعضی از افراد رفتن به دندانپزشکی بعد از عمل بینی را در نظر می‌گیرند تا جواب این نگرانی‌های خود را پیدا کنند. پس این غیرقابل انکار است که برخی از عوارض احتمالی جراحی بینی به دهان یا دندان‌ها مربوط می‌شود. به عنوان مثال، رینوپلاستی می‌تواند باعث تغییر رنگ یا حتی ضعیف شدن دندان‌ها شود. هر چند که این عوارض بسیار نادر هستند.

دندانپزشکی بعد از عمل بینی، آیا مجاز است؟


بیشتر بخوانید: ورزش بعد از عمل بینی، ۵ ورزش مجاز و غیرمجاز بعد از جراحی


دندانپزشکی بعد از عمل بینی

رسیدگی منظم به دندان‌ها برای سلامت کلی همه ما ضروری است، اما بعد از جراحی چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا هم‌چنان می‌توانید کارهای دندانپزشکی انجام دهید؟ پاسخ این سوال به چند نکته مهم بستگی دارد که در بخش زیر با هم بررسی می‌کنیم.

دندانپزشکی بعد از عمل بینی مجاز است؟

اول از همه باید بدانید که بدن شما پس از جراحی، نیاز به بهبودی دارد. در واقع، بدن شما دارای یک فرآیند درمانی طبیعی است که نباید تسریع شود. در نتیجه، پس از جراحی، شما باید تا مدت زمان مشخصی استراحت کنید و برای انجام کارهای دندانپزشکی بعد از جراحی بینی، حداقل شش تا هشت هفته صبر داشته باشید.

برای انجام کارهای دندانپزشکی بعد از جراحی بینی، حداقل شش تا هشت هفته صبر داشته باشید.

دندانپزشک نیز سوابق شما را بررسی می‌کند و قبل از انجام کارهای دندانپزشکی با جراح بینی شما ارتباط برقرار می‌کند تا مطمئن شود که زمان کافی از جراحی شما گذشته است. این نوع احتیاط را باید جدی بگیرید، زیرا اگر بلافاصله پس از جراحی باعجله کارهای دندانپزشکی انجام دهید، ممکن است با عوارض جدی مواجه شوید.
بدن شما برای انجام دو روش متوالی مجهز نیست. پس حتی اگر فقط بخواهید که دندان‌هایتان را به طور حرفه‌ای تمیز کنید، احتمال خونریزی یا عفونت شما بیشتر است، زیرا بدن شما مشغول تلاش برای ترمیم خود پس از جراحی است.

دندانپزشکی بعد از عمل بینی، آیا مجاز است؟


بیشتر بخوانید: لیفت لثه قبل از کامپوزیت؛ از دلایل انجام تا مراقبت‌های بعد از عمل


دندان درد بعد از عمل بینی

همه می‌دانند که مقداری درد و ناراحتی جزیی پس از جراحی زیبایی بینی قابل انتظار و طبیعی است. با این حال، برخی از افراد ممکن است با احساس درد در مناطقی که جراحی نشده است، نگران شوند و به فکر رفتن به دندانپزشکی پس از عمل بینی بیفتند.
در واقع، بعضی از افراد ممکن است بعد از رینوپلاستی متوجه شوند که در دندان‌های خود احساس درد می‌کنند یا دندان‌هایشان حساس‌تر از حد معمول است. دندان درد بعد از عمل بینی به این دلیل است که برخی از اعصابی که از دهان و دندان می‌گذرد، در نزدیکی قاعده بینی قرار دارد. بنابراین، سیگنال‌های درد می‌توانند از بینی، به دهان و دندان‌ها شلیک شوند و این طبیعی است و معمولاً جای نگرانی ندارد؛ چرا که در عرض چند روز تا چند هفته بهبود می‌یابد.

دندانپزشکی بعد از عمل بینی، آیا مجاز است؟


بیشتر بخوانید: مرگ بر اثر جراحی بینی/ علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی


روکش دندان بعد از عمل بینی

روکش دندان روشی است که برای پوشاندن دندان‌های آسیب دیده استفاده می‌شود. این روش ممکن است در کلام ساده به نظر برسد، اما پیچیدگی‌های مخصوص به خودش را دارد که دندانپزشک شما برایتان آن‌ها را توضیح می‌دهد. در نتیجه، برای انجام روکش دندان بعد از عمل بینی، باید حداقل دو ماه برای دندان‌های پایین و چهار ماه برای دندان‌های بالا به خودتان فرصت بدهید.

کامپوزیت دندان بعد از عمل بینی

یکی دیگه از اقدامات دندانپزشکی پس از جراحی بینی، کامپوزیت دندان است. کامپوزیت، ماده‌ای رزینی است که برای اهداف مختلفی از جمله پر کردن حفره‌ها، ترمیم و روکش کردن دندان استفاده می‌شود. این روش نیز ملاحظات خصوص به خودش را دارد که باعث می‌شود با عجله کردن در انجام آن دچار عوارض جانبی شوید. در نتیجه، برای کامپوزیت دندان بعد از عمل بینی نیز باید حداقل چهار تا شش ماه صبر کنید.

دندانپزشکی بعد از عمل بینی، آیا مجاز است؟


بیشتر بخوانید: علائم پس زدن ایمپلنت، بررسی نشانه ها و روش های درمان آن


عصب کشی دندان بعد از عمل بینی

عصب کشی نیز یکی دیگر از روش‌های دندانپزشکی است که در شرایط پیشرفت پوسیدگی انجام می‌شود. این روش نیز مانند روش‌های گفته شده قبلی، نیاز به دقت دارد. پس اگر در عصب کشی دندان بعد از عمل بینی عجله کنید، ناخواسته ممکن است به بینی خود آسیب برسانید و عوارضی مانند تورم و خونریزی را تشدید کنید. در نتیجه، برای انجام این عمل نیز باید حداقل سه تا چهار ماه صبر داشته باشید.


بیشتر بخوانید: رژیم غذایی پس از عمل بینی، چی باید بخوریم؟


کشیدن دندان بعد از عمل

اقدامات دندانپزشکی پس از رینوپلاستی بسیار گسترده هستند. پس کشیدن دندان بعد از عمل را نیز شامل می‌شوند. در واقع، بعضی از افراد ممکن است قصد کشیدن دندان عقل خود را داشته باشند یا این‌که بخواهند دندان پوسیده قبلی خود را بیرون بکشند و در عوض، یک دندان مصنوعی یا ایمپلنت بکارند. برای این کار باید فک خود را سوراخ کنند و تحت یک پروسه درمانی پیچیده قرار بگیرند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که برای این نوع اقدامات نیز صبر کنید و اجازه دهید که حداقل چهار ماه از عمل رینوپلاستی شما بگذرد.

دندانپزشکی بعد از عمل بینی، آیا مجاز است؟


بیشتر بخوانید: این کارهای زیبایی رو قبل عید انجام نده!


کلام آخر

دندانپزشکی بعد از عمل بینی نباید بلافاصله انجام شود، چرا که بینی شما باید زمان کافی داشته باشد تا در روند بهبود طبیعی خود قرار بگیرد. در واقع، توصیه می‌شود که حداقل تا چند ماه بعد از عمل رینوپلاستی خود صبر به خرج دهید تا گرفتار عوارض جانبی ناشی از عجله کردن نشوید.  

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.