۲۳۸۹۹۵
۲۴۹۷
۲۴۹۷

طرز پخت شیرینی نسکافه ای عید در ۵ دقیقه

«شیرینی عیدو از بیرون می‌خری؟! خودت درست کن ببین چه مزه‌ای داره!»

طرز پخت شیرینی نسکافه ای عید در 5 دقیقه

شیرینی درست کردن در نگاه اول کار سختی به نظر می‌رسد اما آنقدری که قبل از دست به کار شدن سخت است به دل آن که بزنید متوجه می‌شوید دشواری که ندارد هیچ، خیلی هم دلچسب است.

اگر به نظرتان پختن شیرینی دنگ و فنگ دارد این دستور را بخوانید و طبق آن پیش بروید تا تمام ذهنیت منفیتان نابود شود! مطمئن باشید تصمیم می‌گیرید برای تمام افراد فامیل هم خودتان شیرینی بپزید!

شیرینی‌هایی که همیشه و در همه جا به چشم می‌خورند را کنار بگذارید. با هم این مدل شیرینی که هم برای عید مناسب است و هم کمتر در جایی خورده‌اید و هم بی نهایت خوشمزه‌ است یاد بگیریم!

طعم‌های نسکافه و قهوه خیلی طرفدار دارد. شیرینی‌هایی هم که با این طعم باشند مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند. اگر شما هم دوست دارید یک شیرینی با طعم خاص و خوشمزه داشته باشید و مهمانانتان را با آن غافلگیر کنید مواد لازم را یادداشت بفرمایید: 

طرز پخت شیرینی نسکافه ای عید در 5 دقیقه

مواد لازم: 

ماده غذایی مقدار
آرد

۲۲۰ گرم

روغن جامد یا نیمه جامد یا صافی قنادی 

۱۴۰ گرم

پودر قند

۱۷۰ گرم

نسکافه یا پودر قهوه فوری

یک قاشق چایخوری

پودر کاکائو

۱/۵ قاشق چایخوری

شکلات شیری و شکلات سفید

به میزان لازم برای تزیین

طرز تهیه:

روغن جامد یا نیمه جامد (می‌توانید از روغن صاف قنادی هم استفاده کنید) و پودر قند الک شده را در ظرفی ریخته و با همزن برقی خوب بزنید تا کرم رنگ و پوک و پف دار بشود. حتما 10 دقیقه این کار را انجام بدهید تا به بافت لازم و موردنظر برسید.

پودر کاکائو و نسکافه را الک کنید و به همراه نصف آردی که آن را هم الک کرده‌اید به مواد اضافه کنید. این بار دیگر از لیسک استفاده کنید و به صورت دورانی هم بزنید که پف مواد نخوابد. آرد را هم به صورت کم کم به آن اضافه کنید. باید خمیری که به دست می‌آید کاملا نرم و لطیف و منسجم باشد و قابلیت این را داشته باشد که در دستتان به آن شکل بدهید.

وقتی بافت خمیر به وصفی که گفتیم رسید از آن گلوله‌های کوچک بردارید و در دستان آنها را گرد کنید و در یک سینی فر که داخل آن را با کاغذ روغنی پوشانده‌اید بچینید. فاصله را بین گلوله‌ها رعایت کنید. 

طرز پخت شیرینی نسکافه ای عید در 5 دقیقه


بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی خرمایی مخصوص ماه رمضان+ فیلم 


فر را از قبل گرم کنید و بعد سینی را به مدت ۵ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه قرار بدهید. در این مدت تنها کمی شیرینی‌ها پف خواهند کرد و رنگ آنها ماتتر می‌شود. بیشتر از این مدت آنها را در فر نگذارید چون موجب سوختن زیر شیرینی‌ها می‌شود و چون کاکائو دارد طعم آن رو به تلخی خواهد رفت، ضمن اینکه بافت آن هم خشک و سفت می‌شود.

از فر که بیرون آوردید اجازه بدهید مدتی بمانند تا خنک شوند و بعد آنها را از سینی در بیاورید.

برای آماده کردن سس شکلاتی که روی شیرینی را قرار است بپوشاند شکلات سفید و شیری را خرد کرده و داخل ظرفی بریزید. ظرف مورد نظر را روی بخار کتری قرار بدهید تا آرام آرام شکلات ذوب شود.

شیرینی‌ها که خنک شدند به ترتیب در این سس بزنید و اجازه بدهید شکلات اضافه از آنها خارج شده و خودش را بگیرد.

از شکلات دوم که آن را هم به روش بن ماری ذوب کردید می‌توانید به صورت متفاوتی استفاده کنید. یعنی آن را داخل یک قیف یک بار مصرف بریزید و با آن روی شیرینی‌ها را خط بیندازید.

وقتی شکلات‌ها کاملا خشک شدند و شیرینی‌ها کاملا خنک شدند آنها را به ظرف موردنظرتان منتقل کنید.

به این صورت در زمان خیلی کوتاهی شما یکی از شیرینی‌های خوشمزه و مناسب عید را آماده کرده‌اید. نوش جان

نکته: اگر از فر برقی استفاده می‌کنید دمای آن را ۲۰ درجه پایینتر بیاورید. 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.