۲۳۹۴۸۲
۴۱۹۰
۴۱۹۰

خوشمزه ترین روش برای پختن خوراک بامیه

«بامیه همیشه مورد بی توجهیه! گناه داره! دوستش داشته باش!»

خوشمزه ترین روش برای پختن خوراک بامیه

«بامیه همیشه مورد بی توجهیه! گناه داره! دوستش داشته باش!»

یکی از گیاهان پرخاصیت که طعم هر غذایی را می‌تواند دلچسب کند بامیه است! اما خیلی از افراد نسبت به بامیه عزیز موضع دارند و حاضر نیستند آن را امتحان کنند! به صورت معمول هم پختن بامیه در کنار مرغ و گوشت جا افتاده است ولی مدل‌های مختلفی می‌توانید بامیه را بپزید که شاید اگر تا امروز نسبت به آن هیچ علاقه‌ای در خود حس نمی‌کردید، خیلی سریع عاشقش خواهید شد!

یکی از انواع پخت بامیه با کشک است! عجیب است نه؟! ولی امتحان آن هیچ ضرری ندارد. بسیار زود راه خودش را به قلب شما باز خواهد کرد! 


بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ سوخاری بدون روغن برای خانم هایی که رژیم دارند  


مواد لازم:

مواد لازم

مقدار

زنجبیل رنده شده

۱ قاشق غذاخوری

گشنیز تازه

به مقدار لازم

روغن

۴ قاشق غذاخوری

برگ بو

۲ عدد

آب

۲ پیمانه

پیاز

۲ عدد

کشک پاستوریزه

۱۵۰ گرم

سیر له شده

۲ قاشق غذاخوری

هل

۱ عدد

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، جوز هندی

به مقدار لازم

زردچوبه، زیره، کاری، تخم گشنیز، گراماسالا

به مقدار لازم

بامیه

۲۵۰ گرم

خوشمزه ترین روش برای پختن خوراک بامیه

طرز تهیه:

اگر نگاهی به مواد لازم انداخته باشید متوجه شده‌اید که چیز خاصی لازم ندارید. بامیه آنقدر شرافتمندانه در کنار دیگر مواد حاضر می‌شود که لذت ناب یک غذای خوشمزه را برای شما به یادگار گذاشته و خاطره سازی می‌کند!

یکی از موارد مهم در طبخ بامیه نوع پاک کردن آن است. دم بامیه‌ها یا درواقع آن قسمت پایانی شان را به کمک چاقو ببرید و کوتاه کنید. و بعد بشویید و کنار بگذارید تا آب آن کشیده شود.

بامیه‌ها را در یک تابه حاوی روغن سرخ کنید تا رنگ آنها تغییر کند و با این کار بافت آنها محکمتر شود.

بامیه‌های سرخ شده را از تابه خارج کنید.

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. ابتدا در تابه‌ای که بامیه‌ها را در آن سرخ کرده بودید پودر زیره را به همراه هل و برگ بو بریزید و تفت بدهید. عطر ادویه‌ها که بلند شد و هوش از سر شما پراند پیازهای نگینی شده را داخل آن بریزید و سرخ کنید. کمی که پیاز سبک شد نوبت به سیر له شده و زنجبیل می‌رسد. آنها را هم همراه پیازها تفت بدهید تا عطر دلربایشان فضای آشپزخانه را بردارد! حالا نوبت به بقیه ادویه‌ها می‌رسد. فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، پودر کاری، زیره، تخم گشنیز و جوز هندی را هم در کنار ادویه‌های دیگر تفت بدهید. در حد دو دقیقه کفایت می‌کند تا ادویه‌ها توانایی عطری خود را نشان بدهند! حالا وقت کشک و آب است. می‌توانید کشک را با آب رقیق کنید و بعد به مواد اضافه کنید. آنها را به خوبی هم بزنید تا همه با هم ترکیب شوند و اجازه بدهید سس کمی غلیظ شود. بامیه‌های سرخ شده را داخل سس بریزید و گرام ماسالا را هم به این بزم دعوت کنید. 15 دقیقه دیگر که این مواد روی گاز بمانند و با حرارت کم ذره ذره بپزند غذای فوق العاده شما حاضر است. در پایان گشنیز را که شسته و خرد کرده‌اید داخل خوراک بامیه بریزید و زیر گاز را خاموش کنید.

این غذا به طور معمول با پلو سرو می‌شود. نوش جان بفرمایید.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.