۲۴۱۹۳۰
۱۳۴
۱۳۴

استایل کژوال تابستانی که همه عاشقش می شوند

استایل کژوال تابستانی یک از بهترین راه‌هایی است که به کمک آن می‌توانیم تابستان را جذاب‌تر پشت‌ سر بگذاریم و علاوه‌بر خوش‌استایل بودن، راحت هم باشیم.

استایل کژوال تابستانی که همه عاشقش می شوند

استایل کژوال تابستانی یک از بهترین راه‌هایی است که به کمک آن می‌توانیم تابستان را جذاب‌تر پشت‌ سر بگذاریم و علاوه‌بر خوش‌استایل بودن، راحت هم باشیم. 

هرچه‌ هوا گرمتر می‌شود، بیشتر علاقه پیدا می‌کنیم تا لباس‌های روشن و گشاد بپوشیم؛ لباس‌هایی که با آن‌ها احساس راحتی داشته باشیم تا بتوانیم این فصل گرما را کمی ساده‌تر بگذرانیم. البته زیبا و مناسب بودن لباس هم مهم است؛ پس در این مقاله شما را با استایل کژوال تابستانی و انواع دیگر این نوع استایل آشنا می‌کنیم و از تاریخچه‌ی آن می‌گوییم. با ما همراه باشید. 

این چند سال اخیر دیگر با شنیدن عبارت «استایل کژوال» تعجب نمی‌کنیم چراکه از جزو روش‌های معروف لباس‌پوشیدن در ایران به‌حساب می‌آید. این استایل که به فرمی از لباس‌پوشیدن راحت و تا حدی اسپرت گفته می‌شود، برای همه سنین قابل استفاده است و می‌توان آن را در هر فصلی به کار برد؛ با این‌حال شاید استایل کژوال تابستانی یکی از بهترین انواع این سبک از لباس پوشیدن باشد که ما در این مطلب آن را معرفی می‌کنیم. 

استایل کژوال تابستانی، همان چیزی که فکر می‌کنید!

نکته مهم در مورد سبک کژوال این است که باوجود راحتی و آزاد بودن، اما به هیچ‌عنوان شلخته نیست؛ در مقابل هم برای مراسم یا ایونت‌های رسمی اصلا مناسب نیست. 

استایل کژوال تابستانی را می‌توان در هر محل غیررسمی یا نیمه‌رسمی مورد استفاده قرار داد. مهمانی‌های دوستانه یا خانوادگی و حتی محیط‌های کاری با فضای استارت‌آپی یا نیمه‌رسمی می‌‌توانند مکان‌هایی باشند که در آن‌ها از این استایل استفاده می‌کنید. برای سبک لباس‌پوشیدن روزمره و راحت بودن در خیابان یا مکان‌های عمومی هم «کژوال» یک انتخاب مناسب است.

استایل کژوال تابستانی برای همه!

همه می‌توانند از این استایل استفاده کنند. خانم‌ها ممکن است یک کت روشن، بولیز و شلوار گشاد را با هم ست کنند و آقایان می‌توانند تیشرت، شلوار کتان و کفش را همراه با هم بپوشند. نکته جالب این‌که می‌توانید همین ترکیب را برای سنین مختلف هم به کار بگیرید و کاملا جواب می‌دهد. از بچه‌ی 4 ساله تا پدربزرگ و مادر بزرگ 70 ساله!

چه استایلی کژوال است؟

استایل کژوال تابستانی که همه عاشقش می شوند

برای اینکه نوعی از لباس‌پوشیدن را بتوانیم در قالب و سبک خاصی طبقه‌بندی کنیم، آن استایل باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد و درمورد استایل کژوال هم همینطور است.

رنگ‌ها در این استایل محدودیت خاصی ندارند اما استفاده از رنگ‌های طبیعی مثل بژ، قهوه‌ای، خاکستری، سیاه و سفید رایج‎‌تر است. از آن‌جا که استایل کژوال تابستانی قرار است راحت و آزاد باشد، استفاده از پارچه‌هایی از جنس کتان، جین و کشمیر رایج‌تر است. برای زمستان هم معمولا از پارچه‌های پشمی استفاده می‌شود؛ هرچند که درصدی از الیاف مصنوعی در آن‌ها به کار می‌رود.

کفش‌ها در این نوع استایل می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند، اما وجه شباهت همه‌ی آن‌ها “راحت” بودنشان است. به همین دلیل هم انواع اسنیکرزها و کفش‌های اسپرت، گیوه و بوت‌ها می‌توانند برای این سبک مناسب باشند.

اکسسوری‌های مخصوص این استایل، کیف‌های بزرگ و کوله‌پشتی‌ها هستند. از آن‌جا که قرار است شما در لباس‌های کژوال‌تان احساس راحتی داشته باشید، از اکسسوری‌های شلوغ و زیاد خبری نیست. راحت باشید! 


بیشتر بخوانید: ایده ست کردن شال با مانتو تیره!


پارامترهای شاخص برای خانم‌ها:

استایل کژوال تابستانی که همه عاشقش می شوند

  • پیراهن نخی بلند

  • دامن نخی

  • شلوار کتان یا جین

  • شلوارک (بسته به موقعیت)

  • انواع تیشرت‌ها و پولوشرت‌ها

  • بلوز دکمه‌دار کژوال

  • کفش‌های اسپرت یا صندل

برای آقایان:

  • شلوار جین

  • شلوارک‌های برمودا (بسته به موقعیت)

  • انواع تیشرت‌ها و پولوشرت‌ها

  • پیراهن دکمه‌دار ساده

  • کفش‌های اسپرت یا صندل

انواع استایل کژوال

استایل کژوال تابستانی که همه عاشقش می شوند

از ابتدای کار به مدت 40 سال، استایل کژوال شکل خود را حفظ کرده بود و تغییر چندانی در آن دیده نمی‌شد اما باز هم از دنیای مد کنار گذاشته نشد؛ به دلیل ساده: برای پوشیدن راحت است. بعدها از دل این استایل اولیه، انواع متفاوتی بیرون آمدند که از میان آن‌ها می‌توان به کژوال بیزنس، اسمارت کژوال، کژوال شیک و اسپرت کژوال اشاره کرد.

تاریخچه‌ استایل کژوال تابستانی

استایل کژوال تابستانی که همه عاشقش می شوند

شاید باور نکنید اما تا اواسط قرن بیستم رایج نبود که آدم‌ها بیرون از خانه لباس راحت بپوشند. بین دهه‌های 1940 تا 1950، کم‌کم استایل کژوال تابستانی رایج شد و به‌سرعت جای خود را در دل دوستدارانش باز کرد. مواردی مثل باز شدن پای خانم‌ها به رقابت‌های ورزشی باعث شد تا افراد به پوشیدن لباس‌های راحت‌تر رو بیاورند اما دلیل اصلی بدون شک، جنگ جهانی دوم بود. پوشیدن لباس‌هایی که باید برای جنگیدن به اندازه‌ی کافی راحت و مناسب طراحی می‌شد، سبک زندگی مردم جهان را برای همیشه دستخوش تغییر کرد.

 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.