۲۳۸۹۰۰
۶
۶

روتین مراقبتی از موهای چرب/ترفندهای مراقبتی از موهای چرب

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از حمام کردن و شستن موهای خود حتی به صورت روزانه، باز هم وقتی روی موهایتان دست می‌کشید چربی زیادی را حس می‌کنید. 

روتین مراقبتی از موهای چرب/ترفندهای مراقبتی از موهای چرب

روتین مراقبتی از موهای چرب/ترفندهای مراقبتی از موهای چرب

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از حمام کردن و شستن موهای خود حتی به صورت روزانه، باز هم وقتی روی موهایتان دست می‌کشید چربی زیادی را حس می‌کنید. شاید شامپوها و شوینده‌های زیادی را امتحان کرده باشید اما باز هم چربی و لزجی موهای شما برطرف نشده باشد. گاهی اوقات در برخی افراد غده‌های‌چربی سر بیش از حد فعال می‌شوند و پوست سر را مدام چرب می‌کنند. چرب شدن موی سر می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند هورمون‌ها، سبک زندگی، استرس، تغذیه نامناسب، مصرف برخی داروها یا حتی ژنتیک نیز باشد. در ادامه می‌خواهیم بهترین روتین‌های مراقبتی برای رهایی از چربی زیاد موها را با هم بررسی کنیم. 

روتین مراقبتی از موهای چرب/ترفندهای مراقبتی از موهای چرب

استفاده کمتر از نرم کننده مو

موهایی که چرب هستند معمولا شلاقی و صاف‌تر به نظر می‌رسند. با این حال برای سلامتی موها لازم است که هر از گاهی از نرم کننده‌های مو استفاده کنید. بهتر است از نرم کننده های مخصوص موهای چرب استفاده کنید. تعداد دفعات کمتر از نرم کننده در هر استحمام، کمک می‌کند تا موهایتان دیرتر و کمتر چرب شود‌. پس بهتر است علاوه بر انتخاب یک نرم کننده مناسب موهای چرب، تعداد دفعات آن را به یک الی دوبار در هفته برسانید. 

روتین مراقبتی از موهای چرب/ترفندهای مراقبتی از موهای چرب

استفاده از شامپوهای خشک برای مو چرب

این که هر روز بخواهید موهای خود را بشویید، حتما دچار دردسر می‌شوید. شستن روزانه موها علاوه بر این ریشه موها را نازک می‌کند، مواد مغذی آن را نیز کاهش می‌دهد. از طرفی هم نشستن موها، باعث تجمع بیش از حد چربی و در نهایت ریزش مو می‌شود. بهتر است یک شامپو خشک مناسب موهای خود تهیه کنید که بدون سولفات باشد. بعد به جای این که هر روز حمام بروید، روزی یک بار از این شامپو بزنید. شامپوهای خشک کمک می‌کند تا بخشی از چربی موها گرفته شود و به بهترین شکل ممکن، روی سر بایستد. البته نباید همیشه از این شامپو به جای شامپوهای مایع و اصلی استفاده کرد. هفته‌ای دو الی سه بار می‌توانید از شامپو خشک استفاده کنید. 

روتین مراقبتی از موهای چرب/ترفندهای مراقبتی از موهای چرب

استفاده از برس مناسب برای موهای چرب

استفاده از برس هایی با دندانه فلزی را کلا کنار بگذارید. دندانه‌های فلزی باعث تحریک غدد چربی موی سر می‌شوند و بدتر موها را چرب می‌کنند. استفاده از برس‌های چوبی یا بامبو می‌تواند بهترین گزینه باشد. بهتر است موهای خود را فقط یک بار در روز با شانه یا برس های چوبی، شانه بکشید. هر هفته برس‌های خود را با سرکه سفید بشویید تا کامل چربی‌ها پاک شوند‌. دقت کنید بیش از حد با موهای خود بازی نکنید و آن را آرام ببندید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.