۲۴۱۷۲۷
۲
۲

لیفت بازو با نخ، هر آنچه باید بدانید!

بسیاری از افراد از افتادگی بازوهای خود احساس نارضایتی می‌کنند و این باعث می‌شود که اعتماد به نفس پوشیدن بعضی از لباس‌ها را نداشته باشند. خوشبختانه، یک راه حل ساده برای این وضعیت وجود دارد که لیفت بازو با نخ نام دارد و در این مقاله با آن آشنا می‌شوید.

لیفت بازو با نخ، هر آنچه باید بدانید!

لیفت بازو با نخ روشی است که بدون نیاز به جراحی، افتادگی پوست بازوهای شما را از بین می‌برد. در این روش که معمولاً از نخ‌های پی دی او استفاده می‌شود، ظاهر بازوهایتان به شکل دلخواه شما قابل تغییر است. با ما همراه باشید تا با همه چیز درباره روش لیفت بازو با نخ آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید:

لیفت بازو با نخ چیست؟

این نوع لیفت یک عمل زیبایی است که با هدف بهبود ظاهر افتادگی پوست روی بازوها انجام می‌شود. در این روش، نخ‌های زیست تخریب پذیر برای لیفت و سفت کردن پوست شل ناحیه بازو مورد استفاده قرار می‌گیرند و محل جایگذاری آن‌ها نیز به صورت سطحی در لایه پوست است.
این نخ‌ها تولید کلاژن جدید (نئوکلاژنز) را نیز در ناحیه درم و زیر درم شما تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند که پوست‌تان محکم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد، زیرا فرآیند حل شدن نخ‌ها به آرامی و در طی چند ماه رخ می‌دهد.

لیفت بازو با نخ، هر آنچه باید بدانید!


بیشتر بخوانید: لیپوماتیک بازو چیست و چگونه انجام می شود؟


مزایای لیفت بازو با نخ

لیفت بازو با نخ مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

  • بدون نیاز به جراحی: این روش یک جایگزین غیرتهاجمی برای جراحی سنتی است که به شما کمک می‌کند تا از خطرات و عوارض مرتبط با جراحی اجتناب کنید.
  • کم تهاجمی: در این روش، نخ‌ها با استفاده از کانولا به داخل پوست شما وارد می‌شوند که فقط کمی کبودی و تورم ایجاد می‌کند و اصلاً قابل مقایسه با عوارض جراحی سنتی نیست.
  • روش پیشگیری: روش لیفت با نخ می‌تواند به جلوگیری یا به تاخیر انداختن جراحی لیفت بازو کمک کند. هم‌چنین، می‌تواند برای کسانی که قبلاً تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و می‌خواهند نتایج جراحی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند مفید باشد.
  • تحریک تولید کلاژن: بخیه‌ها تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و این پروتئین نیز به نوبه خود به پوست شما خاصیت ارتجاعی می‌بخشد و اسحکام آن در طول زمان را افزایش می‌دهد.
  • بهبودی سریع: زمان بهبودی این روش معمولاً کوتاه‌تر از جراحی سنتی است و افراد اغلب می‌توانند در عرض چند روز فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: لیفت صورت با نخ/ مزایا و عوارض


کاندیدای مناسب برای لیفت بازو با نخ

لیفت بازو با نخ برای کسانی مناسب است که پوست بازوهایشان افتاده است، اما افتادگی آن در حدی نیست که نیاز به جراحی داشته باشد یا این‌که نمی‌خواهند با عوارض و خطرات احتمالی جراحی دست و پنجه نرم کنند. البته اگر قصد انجام لیفت با نخ را دارید، باید با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که از یک سلامت کلی خوب برخوردار هستید. به این ترتیب می‌توانید به نتایجی که از این روش می‌گیرید نیز امیدوار باشید.

لیفت بازو با نخ، هر آنچه باید بدانید!


بیشتر بخوانید: کاندیدای مناسب برای لیفت با نخ


نحوه انجام لیفت بازو با نخ

ممکن است در حین انجام این روش یک درد خفیف داشته باشید. با این حال، روش‌ لیفت با نخ همان‌طور که گفتیم، کم‌ترین میزان تهاجم را دارد و پزشک شما قبل از وارد کردن نخ‌ها به شما بی حس کننده موضعی تزریق می‌کند تا راحت باشید و دردی را احساس نکنید. 
نخ های مورد استفاده در این روش معمولاً از پلی دیوکسانون (PDO) ساخته می‌شوند که یک ماده زیست تخریب پذیر است و در پزشکی کاربردهای زیادی دارد. البته گاهی اوقات از نخ‌های PLLA (پلی ال-لاکتیک اسید) نیز استفاده می‌شود که پزشک با استفاده از یک سوزن نازک یا کانولا آن‌ها را به بازوهایتان وارد می‌کند. دلیل استفاده از کانولا در روش لیفت بازو با نخ این است که از پیچیدن نخ‌ها به دور خودشان در داخل درم جلوگیری می‌کند و به این ترتیب عمل شما کامل می‌شود.


بیشتر بخوانید: افتادگی پوست بعد از لاغری و راه های درمان آن


عوارض لیفت بازو با نخ

تصمیم برای انجام روش‌های زیبایی بسیار شخصی است و شما باید مزایای بالقوه هر روش را با خطرات و عوارض احتمالی آن در ترازو بگذارید و بسنجید. خطرات احتمالی لیفت با نخ عبارتند از:

  • خطرات بیهوشی
  • اکستروژن یک نخ
  • عفونت
  • دردی که ممکن است ادامه دار باشد.
  • حساسیت به خورشید یا سایر نورهای روشن
  • تورم و کبودی
  • نتیجه نامطلوب

پزشک شما باید در جلسه مشاوره‌ای که با او دارید، درباره تمام این عوارض با شما صحبت کند. علاوه بر این، در انتخاب جراح خود نیز دقت به خرج دهید تا احتمال بروز این عوارض را به حداقل برسانید.

لیفت بازو با نخ، هر آنچه باید بدانید!


بیشتر بخوانید: بهترین دکتر لیفت صورت و گردن در تهران


مراقبت های بعد از لیفت بازو با نخ

روش لیفت بازو با نخ می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد، اما به شرطی که شما دستورالعمل‌های مراقبتی زیر را جدی بگیرید:

  • استفاده از کمپرس سرد یا یخ در ناحیه تحت عمل می‌تواند به کاهش تورم و درد کمک کند. البته حتماً کیسه یخ را در یک پارچه نازک بپیچید تا تماس مستقیمی با پوست شما نداشته باشد.
  • بدن خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن فراوان آب می‌تواند به روند بهبودی کمک کند و سلامت کلی پوست را ارتقا دهد. پس بدانید که آبرسانی کلید حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و تسهیل بهبودی است.
  • برای حمایت از روند بهبودی، یک رژیم غذایی غنی از ویتامین، مواد معدنی و پروتئین در پیش بگیرید. مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان نیز می‌تواند به مبارزه با التهاب و ترمیم بافت‌های بدن کمک کند.
  • از انجام فعالیت‌های بدنی شدید، مانند بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش‌های شدید خودداری کنید. این کار برای این است که به بازوهای خود فشار نیاورید و خطر بروز عوارض را به حداقل برسانید.
  • از لمس، مالش یا ماساژ بازوهایتان خودداری کنید. زیرا این کار می‌تواند موقعیت نخ‌ها را عوض کرده و نتایج نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: جراحی بادی کانتورینگ و انواع آن


ماندگاری نتایج لیفت بازو با نخ

لیفت بازو نتایج خوبی به همراه دارد که باید بلافاصله پس از قرار دادن نخ‌ها آشکار شود، اما وقتی تورم و کبودی شروع به کاهش می‌کند، طبیعتاً نتایج عمل آشکارتر می‌شوند. علاوه بر این، نتایج حاصل از لیفت با نخ دائمی نیستند و اثرات موفقیت‌آمیز معمولاً از ۱ تا ۳ سال طول می‌کشند.

لیفت بازو با نخ، هر آنچه باید بدانید!


بیشتر بخوانید: بهترین دکتر اندولیفت در تهران


کلام آخر

لیفت بازو با نخ روشی است که به کمک آن می‌توانید افتادگی بازوهای خود را اصلاح کنید. این روش به دلیل کم‌تهاجمی بودن خود عوارض جانبی کمی دارد و می‌تواند یک گزینه ایمن محسوب شود. با این حال، انتخاب جراح یا متخصصی که پیش او این عمل را انجام می‌دهید بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصان پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: lipodoc

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.