۲۳۳۰۲۸
۲۲۸۸
۲۲۸۸

هر آنچه که در مورد هفته ۵ تا ۸ بارداری باید بدانید

در دوران حاملگی، باید برای هر روز و هفته دفت ویژه‌ای داشته باشید؛ چراکه سلول‌های بدن جنین با سرعت، در حال تقسیم هستند و باید تمام تغییرات و خطرات را تحت نظر داشته باشید. هر آنچه که در مورد هفته ۵ تا ۸ بارداری باید بدانید اینجاست.

هر آنچه که در مورد هفته 5 تا 8 بارداری باید بدانید

به راهنمای بارداری هفته به هفته ما در نی‌نی‌بان خوش آمدید. در ابن مطلب بررسی می‌کنیم که در میانه تا انتهای سه ماهه اول بارداری، یعنی در هفته های 5 تا 8 چه اتفاقی می‌افتد؛ جنین چقدری است؟ چقدر اندام‌ها و بدن او شکل گرفته است؟ ناراحتی‌های احتمالی مادر در این مدت یک ماهه چیست؟ آیا مادر در این دوران نیازهای تغذیه‌ای خاصی دارد؟ چه کارهایی را می‌تواند با خیال راحت انجام دهد؟ همچنین باید به صورت روحی آمادگی خاصی داشته باشد؟ چه کار کند که از مشکلات اختمالی او پیش‌گیری شود؟ در ادامه بخوانید.

راهنمای هفته 4 -5

در هفته 4-5 بارداری؛ یعنی زمانی که سن 4 هفتگی بارداری شما تمام شده و وارد هفته پنجم بارداری شده‌اید؛ این انتظارات را باید داشته باشید:

  • وضعیت بزرگی شکم: هنوز کسی با دیدن شکم شما متوجه نمی‌شود که بارداری هستید؛ چراکه جنین خیلی ریز است و علامت ظاهری در شکم مادر ایجاد نمی‌کند.
  • تغییرات هورمونی: اگرچه هنوز هیچ علامت ظاهری و فیزیکی در مورد بارداری بروز نکرده است؛ اما تحولات شدیدی در سطوح هورمونی بدن در حال انجام است. بدن با تغییرات هورمونی، بافت‌های و محیط رحم را برای رشد و نمو جنین در ۸ ماه آینده، امن می‌کند.
  • وضعیت جسمی و روحی مادر: تغییزات هورمونی مادر، سبب نوسانات خلقی، خستگی و تهوع خواهد شد.
  • نداشتن خونریزی: احتمالاً تا زمانی که قاعدگی معمول خود را در هفته ۴-۶ از دست ندهید، فکرش را هم نمی‌کنید که باردار باشید.
  • بررسی تست حاملگی: تست بارداری را می‌توان در هفته ۵ انجام داد؛ این تسترهای بیبی چک، می‌توانند؛ هورمون‌های بارداری را مشخص کنند و تغییر علامت دهند.

کودک شما اکنون در مرحله رشد جنینی قرار دارد و در پوشش غنی از خون رحم شما پرورش می یابد. در سه ماهه اول بارداری، کودک شما دستخوش تغییرات و تحولات شگفت انگیزی خواهد شد. از یک گلوله اولیه سلولی، سه لایه سلول جداگانه ایجاد می شود تا کودک شما را تشکیل دهد:

هر آنچه که در مورد هفته 5 تا 8 بارداری باید بدانید

لایه داخلی (اندودرم)
این در سیستم گوارشی، ریه ها و مثانه کودک شما رشد می کند.

لایه میانی (مزودرم)
این ابتدا برای تشکیل قلب، خون و سیستم گردش خون ایجاد می شود تا رشد سیستم اندام کودک شما را حفظ کند. این سیستم همچنین نوزاد شما را با مواد مغذی ضروری تغذیه می کند و مواد زائد را از طریق جفت که هنوز رشد نکرده است، می برد.

لایه خارجی (اکتودرم)
این قسمت سیستم عصبی، مغز، دندان ها، پوست و ناخن های کودک شما را تشکیل می دهد و همچنین در جفت نیز رشد می کند.

هفته 5 -6 بارداری

کودک شما هنوز در یک کیسه زرده کوچک پرورش می یابد، در حالی که جفت شما در حال شکل گیری است. رگ های خونی کوچکی در حال رشد هستند که شما و نوزادتان را به هم متصل می کنند و به بند ناف تبدیل می شوند.

هفته 6 -7 بارداری

کودک شما شبیه قورباغه است، با سر بزرگ و بدن خمیده. شروع بازوها و پاهای کودک شما در حال شکل گیری است و ضربان قلب کودک شما در برخی از انواع سونوگرافی قابل مشاهده است.

هر آنچه که در مورد هفته 5 تا 8 بارداری باید بدانید

هفته ۷ - ۸ بارداری

کودک شما هنوز کوچک است، فقط ۱۰ میلی متر اندازه دارد، با این حال، سیستم عصبی و مغز به سرعت در حال رشد هستند و چشم ها و گوش ها در حال رشد هستند.

هفته ۸ بارداری

کودک اکنون در حال رشد انگشتان دست و پا است. اگر هنوز با پزشک عمومی یا مامای خود تماس نگرفته‌اید، اکنون می‌توانید بارداری خود را تأیید کرده و در سیستم مراقبت‌های زایمان رزرو کنید.

مشکلات مادر در هفته ۵-۸ بارداری

بیماری و حالت تهوع

این می تواند از احساس حالت تهوع جزئی در زمان های مختلف روز یا شب تا کاملاً ناتوان کننده به دلیل احساس بیماری مداوم باشد. بیماری متناوب کاملا طبیعی است، بنابراین به بدن خود گوش دهید و تا جایی که ممکن است استراحت کنید و استراحت کنید.

به طور منظم بخورید و بیاشامید؛ اغلب به جای وعده های غذایی بزرگ، مقادیر کم را امتحان کنید. خوردن غذاهای ساده مانند نان تست، بیسکویت و پاستا می تواند کمک کننده باشد. نوشیدن چای نعناع فلفلی یا خوردن غذاهای دم کرده زنجبیل می تواند حالت تهوع بارداری و «تهوع صبحگاهی» را کاهش دهد. وبلاگ قبلی ما می تواند به سایر غذاها و نوشیدنی ها کمک کند تا در دوران بارداری از خوردن و اجتناب از آنها استفاده کنید.

اگر نمی توانید غذا و مایعات را برای روزها کم نگه دارید، ممکن است به دلیل کم آبی بدن بیمار شوید، بنابراین با پزشک عمومی یا مامای خود مشورت کنید. در شرایط شدید، این حالت به عنوان استفراغ شدید گراویداروم شناخته می‌شود که می‌تواند به معنای اقامت در بیمارستان یا دارو برای کمک به کاهش بیماری باشد. برای اکثر زنان، این بیماری تا هفته ۱۴ بارداری شروع به فروکش می کند.

هر آنچه که در مورد هفته 5 تا 8 بارداری باید بدانید

افزایش نیاز به دفع ادرار

کلیه های شما به دلیل افزایش جریان خون در ناحیه لگن شروع به تولید ادرار بیشتری می کنند. این میزان معمولاً در سه ماهه اول بارداری به اوج خود می رسد و بعد از هفته 12 بارداری برطرف می شود. اگرچه رحم هنوز کوچک است (به اندازه یک پرتقال بزرگ)، اما بسیار نزدیک به مثانه است و می تواند از همان اوایل بارداری به آن فشار وارد کند.

هر آنچه که در مورد هفته 5 تا 8 بارداری باید بدانید

افزایش حس چشایی و بویایی

ممکن است متوجه شوید که به طور فعال از برخی غذاها و بوها اجتناب می کنید، که می تواند شامل چای، قهوه، تنباکو یا برخی گوشت ها باشد.

سینه های حساس

سینه‌های شما تحت تأثیر هورمون‌های بارداری تغییرات زیادی را تجربه می‌کنند، زیرا شروع به آماده شدن برای تولید شیر برای تغذیه کودک می‌کنند. آنها ممکن است به کوچکترین لمسی بسیار حساس شوند، بنابراین برای حمایت از یک سوتین مناسب استفاده کنید.

شکم پف کرده

ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی، شکم شما کمی نفخ کند. افزایش هورمون پروژسترون می تواند ماهیچه های شکم و سیستم گوارشی شما را شل کند و باعث این احساس نفخ و گاز شود. ماساژ آرام شکم می تواند به آرام شدن این احساس تورم کمک کند.

هر آنچه که در مورد هفته 5 تا 8 بارداری باید بدانید

لکه بینی

در صورت مشاهده لکه بینی (ترشحات قرمز یا قهوه ای واژن) می تواند بسیار نگران کننده باشد. این می تواند نشانه سقط جنین در صورت ادامه یا همراه با گرفتگی شکم باشد. با این حال، همچنین می تواند نشانه ای از بارداری طبیعی باشد زیرا کودک شما در دیواره رحم فرو می رود. اگر خونریزی شدید شد با ماما یا پزشک عمومی خود تماس بگیرید.

جمع‌بندی

اگر تست بارداری شما در این هفته های اولیه مثبت باشد، بعید به نظر می رسد که اشتباه باشد، زیرا وجود برخی هورمون های خاص برای بارداری را تشخیص می دهد. یک پی منفی

آزمایش بارداری در اوایل ممکن است دقیق نباشد، زیرا سطح هورمون شما ممکن است به اندازه کافی برای تشخیص بالا نباشد. یک هفته دیگر یا بیشتر تست کنید.

هر آنچه که در مورد هفته 5 تا 8 بارداری باید بدانید

در ادامه هفته ۸ بارداری

برای دیدن قسمت بعدی مجموعه هفته به هفته به عقب برگردید. هفته ۸-۱۲ بارداری.

اگر اتفاقی را که از ۰ تا ۴ هفتگی رخ می دهد از دست دادید، به وبلاگ قبلی ما در مورد رفتن از آخرین قاعدگی تا باردار شدن نگاهی بیندازید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.