۲۳۴۸۹۸
۹۳۱۴
۹۳۱۴

اقداماتی برای تشخیص سرطان خون

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که در صورت مشکوک شدن به سرطان خون چه اقدامی انجام دهیم؟

سوال: در صورت مشکوک شدن به سرطان خون چه اقدامی انجام دهیم؟

پاسخ: تشخیص سرطان خون معمولاً با مراجعه به پزشک یا هنگامی که یک آزمایش معمولی، مشکل خونی را نشان می دهد آغاز می شود. پزشک در مورد علائمی که دارید از شما سوال می کند و ممکن است معاینه بدنی انجام دهد. بر اساس این اطلاعات، پزشک ممکن است شما را به متخصص ارجاع دهد یا آزمایش هایی را برای بررسی علائم سرطان خون در آزمایش یا سایر مشکلات سلامتی تجویز نماید.

برای آگاهی بیشتر از اقداماتی برای تشخیص سرطان خون به سراغ آزمایشگاه دکتر مهدوی آیت الله کاشانی رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به آزمایشگاه دکتر مهدوی آیت الله کاشانی یا دریافت نوبت از آزمایشگاه دکتر مهدوی آیت الله کاشانی کلیک کنید.

اقداماتی برای تشخیص سرطان خون

سرطان خون چیست؟

بیماری سرطان خون یا لوسمی با آسیب به گلبول‌های سفید، گلبول‌های قرمز و پلاکت‌های خون ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی عملکرد طبیعی خون از بین می‌رود و نمی‌تواند با عفونت مقابله کند یا اینکه خونریزی را مهار کند.

علائم و نشانه های متداول سرطان خون

تب یا لرز
خستگی مداوم و ضعف
عفونت‌های مکرر یا شدید
کاهش وزن بدون دلیل
غدد لنفاوی، کبد یا طحال بزرگ
خونریزی و یا کبودی آسان
خونریزی بینی مداوم
نقطه‌های قرمز کوچک در پوست شما
عرق ریختن بیش از حد، به خصوص در شب
خستگی یا درد استخوان

اقداماتی برای تشخیص سرطان خون

عوامل خطر در ابتلا به سرطان

سن، جنس، رژیم غذایی، زمینه ارثی، عوامل محیطی، نژاد می تواند از عوامل به وجود آمدن سرطان باشد. گفتیم سرطان به دلیل رشد غیر طبیعی سلول ها به وجود می آید و از هر چیزی می تواند در این رشد بی رویه تاثیرگذار باشد، فردی که سابقه ژنتیکی داشته و ژن های سرطانی در انسان وجود داشته باشد ممکن است شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه و تخمدان، روده بزرگ، پروستات و پوست پیدا کند. ممکن است دلیل ایجاد سرطان عوامل پاتوژن باشند مانند ویروس پاپیلومای انسانی، ویروس هپاتیت و هلیکو باکتر پیلوری، اشعه ماورا بنفش از نور خورشید، اشعه رادون قرمز، اورانیوم، تابش آلفا، بتا و گاما به عنوان اشعه های یونیزه کننده همچنین قرار گرفتن در معرض ترکیبات شیمیایی مانند دود سیگار، بنزن، دخانیات می تواند در به وجود آمدن سرطان نقش داشته باشند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.