۲۴۰۹۳۵
۵۹
۵۹

۵ ترفند برای پیشگیری از کم آبی بدن در گرمای تابستان

تابستان با روزهای بلند، میوه‌های رنگارنگ و همه زیبایی‌هایش یک روی دیگر هم دارد و آن بروز گرمازدگی و بیماری به‌خاطر گرمای شدید هواست.

5 ترفند برای پیشگیری از کم آبی بدن در گرمای تابستان

تابستان با روزهای بلند، میوه‌های رنگارنگ و همه زیبایی‌هایش یک روی دیگر هم دارد و آن بروز گرمازدگی و بیماری به‌خاطر گرمای شدید هواست.

از آنجا که در این فصل به‌خاطر تعرق، بدن آب بیشتری از دست می‌دهد و دچار کم‌آبی شده سلامت فرد به خطر می‌افتد. اما می‌شود با یک‌سری راهکارها تا حدودی از کم‌آبی بدن در این فصل جلوگیری کرد.

۱- آب بنوشید

کم‌ شدن آب بدن زمانی اتفاق می‌افتاد که یا بدن، آب زیادی از دست بدهد یا آب کافی به آن نرسد. وقتی شما آب آشامیدنی سالم را به اندازه کافی مصرف نمی‌کنید، دچار کم‌آبی ‌می‌شوید. پس راحت‌ترین راهکار نوشیدن حداقل ۸ تا ۱۰لیوان آب در روز است. 

۲- ناشتا آب بخورید

نوشیدن آب در صبح و وقتی معده خالی است علاوه‌بر اینکه موجب بهبود سیستم گوارش می‌شود، کم‌آبی بدن را نیز کاهش می‌دهد؛ پس برای جذب بهتر، قبل از صرف صبحانه آب بنوشید.  


بیشتر بخوانید: توصیه های غذایی برای پیشگیری از گرمازدگی تابستان 


5 ترفند برای پیشگیری از کم آبی بدن در گرمای تابستان

۳- کافئین ممنوع

برخی به اشتباه فکر می‌کنند نوشیدن چای کم‌آبی بدن را جبران می‌کند؛ درحالی‌که به ‌گفته کارشناسان چای سیاه و نوشیدنی‌های حاوی کافئین می‌توانند موجب دفع مایعات و تشدید کم‌آبی بدن ‌شوند.

۴- میوه و سبزی‌ بخورید

برای درمان کم‌آبی بدن بهتر است از میوه‌ها و سبزیجات آبدار مثل هندوانه، کرفس و خیار و یا مرکباتی مانند هویج، فلفل‌دلمه‌ای و... استفاده کنید.

۵- نوشیدنی‌های مقوی بخورید

کافی است با افزودن چند ماده دم‌دستی، آب را مقوی‌تر کنید که با این روش در واقع از گرمازدگی هم پیشگیری می‌کنید. مثلا می‌توانید خاکشیر و آبلیمو به آب بیفزایید یا حتی با اضافه کردن چند برگ نعنا یا پونه، آب را طعم‌دار و مقوی کنید.

 

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.