۲۴۱۹۵۹
۸۸
۸۸

شناخت قدرت درون | راه های به کارگیری قدرت درون

برای شناخت قدرت درون، ابتدا باید زمان بگذاریم و خودمان را از نظر آرمان‌ها، ارزش‌ها، محدودیت‌ها و اهداف شخصی‌مان بهتر بشناسیم. سپس می‌توانیم به راه‌های به کارگیری قدرت درون دست پیدا کنیم.

شناخت قدرت درون | راه های به کارگیری قدرت درون

برای شناخت قدرت درون، ابتدا باید زمان بگذاریم و خودمان را از نظر آرمان‌ها، ارزش‌ها، محدودیت‌ها و اهداف شخصی‌مان بهتر بشناسیم. سپس می‌توانیم به راه‌های به کارگیری قدرت درون دست پیدا کنیم. 

در این مقاله می‌خوانید: 

شناخت قدرت درون | راه های به کارگیری قدرت درون

قدرت درون چیست؟

شاید برخی از افراد فکر کنند که «قدرت درونی» یکی از مفاهیم عصر جدید است که همه مردم در مورد آن می‌دانند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند توضیح کاملی درباره قدرت درون ارائه بدهد. برخی افراد، قدرت درون را با اکتشافات معنوی مرتبط می‌دانند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که بیشتر در مورد انگیزه درونی است.

به طور کلی، قدرت درونی به مجموعه‌ای از استعدادها و مهارت‌ها اشاره دارد که به ما امکان می‌دهد در شرایط سخت دوام بیاوریم و شکوفا شویم. همچنین شامل یک طرز فکر خاص است که ما را به سوی رشد، نوآوری و تعالی سوق می‌دهد.

برای شناخت قدرت درون، ابتدا باید زمان بگذاریم و خودمان را از نظر آرمان‌ها، ارزش‌ها، محدودیت‌ها و اهداف شخصی‌مان بهتر بشناسیم. شناخت و تقویت قدرت درون، سفری برای کشف خویش و رشد، و راهی به سوی یک نسخه بهتر از خویش است.

بیشتر بخوانید: اختلال شخصیت نمایشی چیست و چه علامتی دارد؟

شناخت قدرت درون | راه های به کارگیری قدرت درون

ایجاد و تقویت قدرت درون

تمرین‌هایی که در ادامه نام می‌بریم، به ما کمک می‌کند قدرت درونی ایجاد کنیم:

تمرین شماره ۱: خودآگاهی را تمرین کنید

خودآگاهی، اولین قدم در ایجاد قدرت درونی است. با صرف زمان برای کشف استعدادها، مهارت‌ها، ضعف‌ها، محدودیت‌ها و آرزوها، درک بهتری از خودمان به دست خواهیم آورد. این کار به ما کمک می‌کند در فعالیت‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که استعدادهایمان در آن‌ها به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین فرصت‌های یادگیری بیشتری به دست می‌آوریم که مجموعه مهارت‌های ما را تقویت می‌کند. آیا می‌دانید نقاط قوت شما چیست؟ در مورد نقاط ضعفتان چطور؟ آیا آن‌ها را می‌شناسید؟ چه محدودیت‌هایی شما را از دستیابی به آرزوهایتان باز می‌دارد؟ به درون خود نگاه کنید، به این پرسش‌ها بیندیشید و پاسخ آن‌ها را بیابید.  

شناخت قدرت درون | راه های به کارگیری قدرت درون

تمرین شماره :۲ به بدن خود گوش بدهید

مواقعی وجود دارد که بدن شما آنچه را که ذهنتان قادر به انجام آن نیست، به شما منتقل می‌کند. هنگامی که تحت استرس زیاد داریم، یا در حال عبور از یک مشکل سخت هستیم، بسیاری از ما تمایل داریم علائم روانی را که ممکن است به مشکلی اشاره کنند که نیاز به رفع فوری دارد، نادیده می‌گیریم.

آیا می‌دانستید که بدن و ذهن ما پیوند نزدیکی با هم دارند؟ یعنی آنچه در ذهن می‌گذرد در تمام بدن منعکس می‌شود و بالعکس. هر زمان که احساس ناخوشی کردید، لحظه‌ای به بدن خود گوش بدهید. شاید آن ماهیت آن احساس ناخوشایند در بدن شما فیزیکی نیست، بلکه روانی است. شاید دلیل اینکه نمی‌توانید به اندازه کافی بخوابید، یک درگیری درونی است و بدنتان به شما التماس می‌کند که آن را حل کنید.

اگر می‌خواهید قدرت درونی ایجاد کنید، به آنچه ذهنتان از طریق بدنتان به شما می‌گوید، توجه کنید.

بیشتر بخوانید: خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

شناخت قدرت درون | راه های به کارگیری قدرت درون

تمرین شماره ۳: استعدادهای خود را کشف کنید

چیزهایی که فکر می‌کنید در آن‌ها خوب هستید چیست؟ از چه کاری لذت می‌برید؟ چه چیزهایی باعث می‌شود هیجان‌زده شوید؟. استعدادها بر خلاف مهارت‌ها، ذاتی و بیولوژیکی هستند. با این حال، شما هنوز باید استعدادهایتان را تقویت کنید. این کار را با درگیر شدن در فعالیت‌هایی که به شما امکان شکوفا شدن می‌دهد انجام بدهید.

بهترین راه برای کشف استعدادهایتان یادآوری سال‌های کودکیتان است. لحظه‌ای به این پرسش‌ها فکر کنید. چه کارهایی بود که در کودکی از انجام آن‌ها لذت می‌بردید؟ در کودکی روزهایتان را چگونه سپری می‌کردید؟ در چه فعالیت‌هایی بهترین عملکرد را داشتید؟ و مهم‌تر از همه، آیا راهی برای استفاده از این استعدادها و بهبود کیفیت آن‌ها در زندگی فعلی شما وجود دارد؟

بیشتر بخوانید: افسردگی بعد از ازدواج و درمان آن

شناخت قدرت درون | راه های به کارگیری قدرت درون

تمرین شماره ۴: روی مهارت های خود سرمایه گذاری کنید

شما استعدادهایی دارید که با آن‌ها متولد شده‌اید. اما باید روی توانایی‌هایتان سرمایه‌گذاری کنید. ایجاد و تقویت قدرت درونی به همان اندازه که مربوط به رشد شخصی است، به کاوش و کشف خود نیز مربوط می‌شود. مهارت یعنی توانایی شما برای انجام کارها در سطحی خوب یا بالاتر از حد متوسط. 

ایجاد و تقویت قدرت درونی به همان اندازه که مربوط به رشد شخصی است، به کاوش و کشف خود نیز مربوط می‌شود. 

وقتی صحبت از ایجاد قدرت درونی می‌شود، به مهارت‌های شخصی و حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. قدرت درونی به همان اندازه که بر زندگی شخصی شما تاثیر می‌گذارد، بر کار شما نیز تاثیر می‌گذارد.

تمرین شماره ۵: با افراد همفکرتان وقت بگذرانید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، قدرت درونی به ذهنیت رشدمحور نیاز دارد که به شما در پرورش نوآوری و تعالی کمک می‌کند. وقت گذراندن با افراد همفکرتان راهی عالی برای پرورش این نوع ذهنیت است.

اگر می‌خواهید قدرت درونی ایجاد کنید، باید با افرادی معاشرت کنید که از شما به خاطر آنچه هستید قدردانی می‌کنند، اما در عین حال شما را مجبور می‌کنند بر محدودیت‌هایتان غلبه کنید و دائما خود را از نو بسازید.

شما در کنار افراد همفکرتان می‌توانید ایده‌هایتان را به اشتراک بگذارید و بازخوردهای ارزشمندی را دریافت کنید. این افراد از شما در روند چالش‌برانگیز ایجاد و تقویت قدرت درونی حمایت می‌کنند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با متخصصان روانشناسی

شناخت قدرت درون | راه های به کارگیری قدرت درون

تمرین شماره ۶: تجربیات جدید را بپذیرید

قدرت درونی، مستلزم انعطاف‌پذیری ذهنی است. شاید حالا دیگر زمان آن فرا رسیده که این ویژگی‌های ارزشمند را به کار بگیریم. و بهترین راه برای انجام این کار، درگیر شدن در فعالیت‌های جدید و امتحان کارهای متنوع جدید است.

به کاری فکر کنید که قبلا هرگز انجام نداده‌اید، آیا انجام دادن آن برایتان هیجان‌انگیز، الهام‌بخش و آموزنده است؟ بله! ممکن است در ابتدا راحت نباشد، اما مطمئن باشید که تجربیات جدید، انعطاف‌پذیری و خلاقیت ایجاد می‌کنند. انعطاف‌پذیری و خلاقیت نیز دو جنبه حیاتی قدرت درونی است.

بیشتر بخوانید: نشانه های افسردگی در کودکان چیست؟

شناخت قدرت درون | راه های به کارگیری قدرت درون

تمرین شماره ۷: صبور باشید

یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید در هنگام ایجاد قدرت درونی خود در نظر بگیرید، صبر است. رشد یک‌باره اتفاق نمی‌افتد؛ شما باید به طور روزانه روی این هدف‌تان سرمایه‌گذاری و از هر فرصتی برای یادگیری که زندگی در مسیرتان قرار می‌دهد، استفاده کنید. ممکن است تاثیرات مثبت تلاش‌هایتان را امروز یا فردا احساس نکنید، اما مطمئن باشید که تا زمانی که در مسیر تلاش کردن مداوم قرار داشته باشید، قطعا اتفاقات خوبی رخ برایتان می‌دهد.

ایجاد و تقویت قدرت درونی، هوشمندانه‌ترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید انجام دهید.

خلاصه

ایجاد و شناخت قدرت درون، مستلزم این است که به توانایی‌ها، نقاط ضعف و محدودیت‌هایمان آگاهی پیدا کنیم و برای این کار وقت بگذاریم. قدرت درون هر شخص، قدرتی نامحدود است که از طریق تمرین‌هایی مانند صبر، پذیرفتن و انجام تجربیات جدید، کشف استعدادهای نهفته و وقت گذراندن با افراد همفکر ایجاد می‌شود. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.