9806
کد: 112850
03 خرداد 1399 - 10:45
برای پریود نشدن در ماه رمضان قرص LD خوردم، اما پس از چند روز در اون روزی که باید پریود می شدم پریود شدم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: 23 سالمه و دو سال ازدواج کردم. برای پریود نشدن در ماه رمضان قرص LD خوردم، اما پس از چند روز در اون موعدی که باید پریود می شدم پریود شدم. حتی با وجود خوردن قرص. ۳ تا قرص مونده بود به تمام شدن بسته. چرا؟ آیا دلیلی دارد؟ باید آزمایشاتی رو بدم. در ضمن روش جلو گیری از کاندوم استفاده می کنم.

پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
استفاده از قرص های هورمونی در ماه رمضان به علت عوارض ناشی از کم آبی به حداکثر اثر خود در بدن نمی رسد و احتمال لکه بینی و حتی خونریزی در طول مصرف بسیار بالا است. شما باید قرص خود را قطع کنید و به طور کلی در ماه مبارک رمضان از روش های هورمونی استفاده نکنید. روش جلوگیری از بارداری شما مانعی ندارد. شما در این ماه نیاز به مراجعه به پزشک ندارید. اگر در ماه آینده با تغییرات پریود خود اختلال هورمونی داشتید به یک متخصص زنان مراجعه کنید.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: