6113
کد: 114830
05 شهريور 1396 - 10:11
من یه پسر 8 ماهه دارم که دچار اسهال شد که در اثر اسهال پاش تاول های زیادی زد و سوخت. با مراجعه به پزشک داروی کوتریموکسازول وشربت دیسیکلومین و پماد هیدروکرتیزون داد.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من یه پسر 8 ماهه دارم که دچار اسهال شد که در اثر اسهال پاش تاول های زیادی زد و سوخت که با مراجعه به پزشک داروی کوتریموکسازول وشربت دیسیکلومین و پماد هیدروکرتیزون داد بعد ازمصرف یه هفته از داروها پاش خوب شد مدفوعش هم بعضی وقتا سفته و طبیعیه ولی بعضی وقتها شل میشه و سبز رنگه آیا دوباره باید به پزشک مراجعه کنم یا طبیعیه؟ در ضمن وزن تولد 2750بود و الان 8200 هست.

پاسخ دکتر مجتبی فاضل، متخصص اطفال، فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار نوزادان:
اسهال در اطراف مقعد یک محیط اسیدی ایجاد می کند بنابراین سوختن و تاول زدن آن محل طبیعی است می توانید برای بهبودی این مشکل از پماد زینک اکسید استفاده کنید. از طرف دیگر مدفوع نوزاد در حال حاضر مشکلی ندارد و  وزن گیری نوزاد نیز متعادل و خوب بوده است.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: