387
کد: 217340
30 دی 1398 - 18:04
من قرص ال دی مصرف میکنم و زمان پریودم کم شده است.

 سوال مخاطب نی‌نی‌بان: باسلام من 6ماه ِازدواج کردم و 3 دوره قرص ال دی مصرف میکنم 1-از زمانی ک مصرف میکنم بعد از اینکه یک دوره21 روزه تموم میشه حدودا 3 الی 4 روز طول میکشه تا پریود بشم ایا این امر طبیعی است؟ 2-مدت پریودی هم دو روز الی سه روز بیشتر نیست(در صورتی ک در زمان مجردی مدت پریودی من6روزه بود)3-ایا در این سه روز(از زمان اتمام قرص تا پریودی)رابطه باید محافظت شده باشه؟ ممنون میشم جواب بدین
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
دوست عزیز قرص های جلوگیری از بارداری باید از روز 3 تا 5 قاعدگی شروع شوند و به مدت 21 روز در یک ساعت مشخص مصرف شوند. اغلب تا یک هفته بعد از قطع قرص پریود اتفاق می افتد. در 7 روزی که ال دی را قطع میکنید نیازی به مصرف دوباره ال دی نیست و احتمال حاملگی وجود ندارد. در این 7 روز پریود میشوید. همچنین یکی از مزایای قرص های پیشگیری از بارداری کاهش مقدار خونریزی است.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: