62
کد: 227445
06 آبان 1399 - 10:11
ماه پیش به علت تاخیر در پریود دو عدد آمپول پروژسترون با هم تزریق کردم. الان در پستان هام احساس درد دارم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام...من ماه پیش به علت تاخیر در پریود (حدود ده روزه )دو عدد آمپول پروژسترون ۵۰ با هم تزریق کردم و بعد ۶ روز پریود شدم....الان ده روز مونده به موعد پریود درد سینه دارم...بافت سینه ام هم سفت و متراکم شده...البته هر ماه یکی دو روز مونده به پریود این حالت رو دارم اما اینبار زودتر شروع شده و یکمی متفاوت تر از همیشه...بخصوص در سینه سمت راستم...آیا میتونه تاثیر پروژسترون باشه....یعنی اثر اون تا بیست روز بعد از تزریق میمونه؟من تا حال پروژسترون‌استفاده نکرده بودم
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز از عوارض آمپول های پروژسترونی دردهای لگنی است. درد پستان قبل از قاعدگی علامت تخمک گذاری و افزایش سطح پروژسترون است. ممکن است این درد در هر دو پستان و یا یک طرفه باشد جای نگرانی نیست.  
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: