۲۳۸۵۵۳
۲۵
۲۵

سمعک پشت گوشی: راهنمای کامل مزایا و معایب و قیمت

برای انتخاب یک سمعک پشت گوشی، باید بدانید که این نوع از سمعک چه فواید و معایب دارد.

سمعک پشت گوشی: راهنمای کامل مزایا و معایب و قیمت

سه نوع اصلی سمعک وجود دارد: پشت گوش (BTE)، در گوش (ITE) و گیرنده در کانال. هر کدام مجموعه ای از مزایا و معایب خود را دارند. در این مطلب می‌خواهیم به نوع سمعک پشت گوشی اشاره کنیم. ب در حالت ایده‌آل، باید به یک متخصص شنوایی‌شناس یا فروشنده کمک مراجعه کنید که ارزیابی شنوایی و توصیه‌هایی در مورد اینکه کدام وسیله برای شما مناسب‌تر است را به شما ارائه می‌دهد. سمعک‌های مدرن BTE با سمعک‌های سنتی فاصله زیادی دارند، سمعک‌های پشت گوش امروزی کوچک‌تر و محتاط‌تر از همیشه هستند. این سبک از سمعک در اشکال و رنگ های مختلف موجود است و در سال های اخیر بسیار کوچکتر از گذشته شده است. آنها دستگاه های بسیار متنوعی هستند و تقریباً با هر کم شنوایی سازگاری دارند.

در این مقاله می‌خوانید: 

سمعک پشت گوش چیست؟

پشت گوش یا سمعک BTE یک بخش پوسته اصلی، یک قالب گوش و یک لوله اتصال دارد. پوسته اصلی تمام لوازم الکترونیکی و باتری را در خود جای داده است. مدل BTE بالای گوش شما قلاب می شود و پشت گوش قرار می گیرد. به طور سنتی یک لوله پلاستیکی سمعک را به یک گوشی سفارشی به نام قالب گوش متصل می کند که در گوش شما قرار می گیرد. اخیراً بسیاری از برندهای سمعک لوله نازک (لوله پلاستیکی نازک) را معرفی کرده اند که BTE ها را به گوش متصل می کند. لوله نازک را می توان با یک گنبد عمومی یا یک نوک سفارشی استفاده کرد. لوله نازک بسیار محتاطانه است اما برای همه کم شنوایی ها مناسب نیست.

سمعک پشت گوش چگونه کار می کند؟

سمعک دارای سه بخش اصلی است: میکروفون، تقویت کننده و بلندگو. سمعک صدا را از طریق میکروفون دریافت می کند که امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و به تقویت کننده می فرستد. تقویت کننده قدرت سیگنال ها را افزایش می دهد و سپس آنها را از طریق یک بلندگو به گوش می فرستد. همه این اجزا در پوسته BTE قرار دارند که روی گوش شما قرار می گیرد. صدا از طریق لوله و قالب یا نوک گوش به گوش شما منتقل می شود.

سمعک های BTE چه نوعی افت شنوایی را برطرف می کنند؟

BTEها به طور استثنایی همه کاره هستند و همه کم شنوایی ها از خفیف تا شدید تا عمیق را برطرف می کنند.

سمعک پشت گوشی: راهنمای کامل مزایا و معایب و قیمت

انواع مختلف سمعک BTE چیست؟

به طور کلی، چهار نوع مدل پشت گوش وجود دارد، Mini BTE، استاندارد BTE، Power BTE و Superpower BTE. به طور معمول، سازندگان سبک‌های مختلفی را برای ضررهای مختلف می‌سازند، اگرچه با پیشرفت‌های فناوری سمعک که کمی تغییر کرده است. به طور سنتی وجود خواهد داشت:

Mini BTE

BTE بسیار کوچک و محتاطانه که به طور کلی افت شنوایی خفیف تا متوسط / شدید را پوشش می دهد. این نوع سمعک ها اغلب با لوله های نازک نصب می شوند.

استاندارد BTE

کمی بزرگتر از MINI است و معمولاً گزینه های بیشتری مانند Tele-coil، دکمه برنامه و شاید یک کنترل صدا دارد. این BTE برای کم شنوایی خفیف تا شدید خوب است. این نوع سمعک ها را می توان با لوله های سنتی یا نازک نصب کرد.

Power BTE

این دستگاه برای پوشش کم شنوایی شدید طراحی شده است. آنها تقریبا همیشه با یک دکمه برنامه، کنترل صدا، سیم پیچ تلفنی و معمولاً توانایی استفاده از سیستم های FM ارائه می شوند. این نوع سمعک ها معمولاً با لوله ها و قالب های گوش سنتی نصب می شوند.

Superpower BTE

این دستگاه برای کم شنوایی عمیق است. حتی دستگاه های ابرقدرت در مقایسه با سبک های قدیمی بسیار کوچک شده اند. باز هم، اینها به طور کامل با دکمه برنامه، کنترل صدا، سیم پیچ Tele-Coil و قابلیت اتصال به سیستم های FM بارگذاری می شوند. این نوع سمعک ها با لوله ها و قالب های گوش سنتی نصب می شوند.

سمعک پشت گوشی: راهنمای کامل مزایا و معایب و قیمت

چه سمعک های BTE دارای بلوتوث هستند؟

اکثر BTEهای مدرن سمعک بلوتوثی هستند، حتی اگر نیاز به استفاده از استریمر واسطه داشته باشند. همچنین دستگاه های شنوایی با اتصال مستقیم یا به اصطلاح Made For iPhone BTE وجود دارد. ساخته شده برای مدل های BTE آیفون عبارتند از:

  • سمعک Signia Motion ۱۳ Nx BTE
  • سمعک Signia Motion ۱۳ P Nx BTE
  • Signia Motion Charge N Go Nx
  • سمعک Resound LiNX ۶۷ BTE
  • سمعک Resound LiNX ۷۷ BTE
  • سمعک Resound LiNX ۸۸ BTE
  • سمعک Resound Enzo ET-۸۸ BTE
  • سمعک Resound Enzo ET-۹۸ BTE
  • Oticon BTE ۱۳ PP

آیا می توانیم با سمعک پشت گوش دوش بگیریم؟

اکثر BTE های مدرن ضد آب هستند، با این حال، بهتر است سمعک خود را قبل از دوش گرفتن، حمام کردن یا شنا از گوش خود خارج کنید. در حالی که آنها ضد آب درجه بندی می شوند، اکثر برندهای سمعک تصور می کنند که توسط باران آزمایش می شوند.

مزایای دستگاه های شنوایی BTE چیست؟

ما معتقدیم که دستگاه‌های شنوایی BTE به دلایل مختلفی از بهترین انواع سمعک‌ها هستند که مزایا آن عبارتند از:

کنترل قوی

سمعک‌های BTE معمولاً دستگاه‌های کاملاً کاربردی هستند که گزینه‌های کنترل برتری را برای کاربر ارائه می‌دهند.

سمعک پشت گوشی: راهنمای کامل مزایا و معایب و قیمت

سمعک های بسیار عمری 

سمعک های پشت گوشی برخی از قابل اعتمادترین سمعک های موجود هستند و تمایل دارند برای مدت بسیار طولانی به کار خود ادامه دهند.

کار با سمعک آسان

کار با سمعک‌ پشت گوشی بسیار آسان است و از آنجایی که آنها دارای گزینه‌های مختلف باتری هستند، تقریباً همیشه یکی از آن‌ها وجود دارد که حتی در صورت داشتن مهارت محدود می‌توانید از آن استفاده کنید.

کاملا کاربردی

سمعک های پشت گوشی تقریباً همیشه دارای سخت افزار کاملی از جمله کنترل صدا، دکمه های برنامه و تله کویل هستند. اگر می‌خواهید به سیستم‌های حلقه در ساختمان‌های عمومی مانند کلیساها، مراکز کنفرانس، اداره پست دسترسی داشته باشید، تله کویل یک افزودنی مفید است. در واقع، بسیاری از تاکسی ها در لندن مجهز به سیستم حلقه هستند. اگرچه سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم در سمعک‌ها در حال حاضر عادی شده‌اند، تله کویل هنوز هم چیز خوبی است. تنها مسائلی که در رابطه با آن رخ می دهد این است که سیستم حلقه چقدر خوب کار می کند یا اینکه چقدر خوب نصب شده است.

سمعک های بسیار مطمئن

سمعک پشت گوشی احتمالاً قابل اطمینان ترین سمعک ها است، آنها به ندرت از کار می افتند. از آنجایی که همه اجزا در سمعک قرار گرفته اند و سمعک در پشت گوش قرار می گیرد، موم یا رطوبت بسیار کمی به آن وارد می شود یا اصلا وجود ندارد. وقتی مشکلی با BTE پیش می‌آید، کنترل‌های فیزیکی یا میکروفون‌ها هستند. تقریباً همه سازندگان انواع جدیدی از پوشش های میکروفون را معرفی کرده اند که تقریباً به طور کامل میکروفون ها را در بر می گیرند. بنابراین حتی خرابی میکروفون نیز ممکن است مربوط به گذشته باشد.

استفاده آسان

استفاده از سمعک های پشت گوشی و قرار دادن آنها در گوش آسان است، بنابراین برای افرادی که مهارت یا مشکلات بینایی دارند، انتخاب خوبی هستند.

سمعک پشت گوشی: راهنمای کامل مزایا و معایب و قیمتسمعک پشت گوشی: راهنمای کامل مزایا و معایب و قیمت

معایب دستگاه های شنوایی BTE چیست؟

درباره سمعک پشت گوشی برخی افراد معایبی را نام می‌برند اما در اصل این سمعک خطری ندارد. احتیاط ممکن است برای برخی مشکل ساز باشد، اما حتی آن هم به اندازه گذشته درست نیست. یک BTE کوچک با یک لوله نازک یک سمعک بسیار محتاطانه برای استفاده است. تقریباً به اندازه بسیاری از دستگاه های RIC / RITE محتاطانه خواهد بود. حتی BTE های بزرگتر بسیار محتاطانه تر از گذشته هستند. مسئله دیگر این است که شما آن را روی گوش خود می گذارید، برای برخی با عینک که محرک است، اما نمی‌توان آن را عیب سمعک پشت گوشی دانست.

قیمت سمعک پشت گوشی چقدر است؟

بسته به این‌که سمعک پشت گوشی را از کجا بخرید؛ چه مدل و برندی را تهیه کنید؛ قیمت سمعک پشت گوشی از 12 میلیون تا 50 میلیون تومان است.

آیا بیمه هزینه سمعک پشت گوشی را پرداخت می‌کند؟

بستگی به قرارداد بیمه شما دارد؛ این پرداخت می‌تواند از 500 هزار تا 2 میلیون و 500 هزار تومان باشد. اما اکثر بیمه‌ها فقط همان 500 هزار تومان را پرداخت می‌کنند. 

جمع‌بندی

در بالا تمام مزایا و معایب سمعک پشت گوشی را توضیح دادیم. این سمعک‌ها را می‌توانید به کمک یک متخصص گوش و حلق و بینی، انتخاب کنید. سرخود سمعک نخرید. شنوایی سنجی‌ها هم سمعک تجویز می‌کنند اما بهتر است با یک پزشک متخصص هم مشورت کنید تا درباره نوع سمعک انتخابی خود، پشیمان نشوید. 

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.