۲۴۳۳۸۵
۳۵
۳۵

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

پروتز و لیفت سینه، کدام یک را انتخاب کنید؟ تفاوت‌ها و مزایای پروتز و لیفت سینه چیست؟ این مقاله را بخوانید تا پاسخ همه این پرسش‌ها را دریافت کنید.

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

پروتز و لیفت سینه، کدام یک را انتخاب کنید؟ تفاوت‌ها و مزایای پروتز و لیفت سینه چیست؟ این مقاله را بخوانید تا پاسخ همه این پرسش‌ها را دریافت کنید. 

در این مقاله می‌خوانید: 

در این راهنما، تفاوت بین پروتز و لیفت سینه، مزایا، هزینه‌ها و زمان بهبودی هر کدام را توضیح خواهیم داد. 

بیشتر بخوانید: سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

پروتز و لیفت سینه، تفاوت شان چیست؟

پروتز و لیفت سینه چنین تفاوت‌هایی دارند:

لیفت سینه

لیفت سینه یا بالا بردن سینه که با نام «ماستوپکسی» نیز شناخته می‌شود، روشی است برای بالا بردن سینه‌های افتاده و ایجاد ظاهری جوان‌تر و جذاب‌تر که اغلب پس از بارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش به هیچ وجه شامل هیچ نوع پروتزی نیست. در عوض، جراح با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن پوست و بافت اطراف، سینه‌های شما را تغییر شکل داده و لیفت می‌کند. علاوه بر این‌ها نوک پستان‌ها نیز به سمت بالا لیفت می‌شوند.  

سینه‌ها با لیفت سینه بزرگ‌تر نمی‌شوند یا اندازه کاپ سینه تغییر نمی‌کند، اما افتادگی سینه‌ها بهبود می‌یابد، به این شکل  ظاهری جوان‌تر به سینه‌ها داده می‌شود و هر نوع عدم تقارن خفیف ناشی از بارداری، سن یا بیماری مورد اصلاح قرار می‌گیرد. نتیجه لیفت سینه، ظریف‌تر از پروتز سینه است. مثل این است که زمان را به وقتی برگردانید که سینه‌هایتان سفت و محکم بوده.

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

اگر شرایط زیر را دارید، لیفت سینه ممکن است بهترین گزینه برایتان باشد:

  • افتادگی سینه‌ها
  • سینه‌های ناهموار
  • پوست اضافی یا شل در اطراف سینه‌ها
  • عدم تقارن سینه‌ها
  • نوک سینه‌های رو به پایین
  • علائم پیری

بیشتر بخوانید: پرتودرمانی برای سرطان سینه: روش‌ها و عوارض

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

پروتز سینه

اگر سینه‌های بزرگ‌تری می‌خواهید، بزرگ کردن سینه، که به عنوان «ماموپلاستی بزرگ‌کننده» نیز شناخته می‌شود، روشی است که شما را به هدف مورد نظرتان می‌رساند. از پروتز سینه برای ایجاد سینه‌های پرتر و افزایش اندازه کاپ سینه، افزایش برجستگی و حجم بیشتر در بالای سینه استفاده می‌شود. 

هنگام انجام عمل بزرگ کردن سینه، جراح برشی را در زیر چین سینه (زیر پستان)، زیر بغل یا اطراف نوک پستان (پری آرئولار) ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید با پروتز سینه‌هایتان را بزرگ گنید باید به اندازه، شکل و نوع پروتز فکر کنید. جراح، گزینه‌های موجود را با شما در میان می‌گذارد و عواملی مانند فرم بدن، شکل دیواره سینه و اهداف شما را در نظر می‌گیرد تا شما را به نتیجه‌ای که می‌خواهید برساند.

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

اگر شرایط زیر را دارید پروتز یا کاشت سینه ممکن است بهترین گزینه برایتان باشد:

  • سینه‌های کوچک
  • سینه‌هایی که اندازه‌هایی متفاوت دارند
  • سینه‌هایی که با بقیه بدن نامتناسب هستند
  • سینه‌هایی که کمی آویزان می‌شوند

پروتز و لیفت سینه، مزایای متفاوتی را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید آنها را به طور بسیار موثری ترکیب کنید. پروتز‌ها حجم و شکل می‌دهند در حالی که لیفت سینه، افتادگی سینه را برطرف می‌کند. انجام هر دو روش بعد از بارداری رایج است، چون هم به کاهش تورم سینه که اغلب پس از شیردهی رخ می‌دهد و هم به افتادگی ناشی از وزن اضافی سینه‌ها می‌پردازد.

شما می‌توانید هر دو روش را در یک عمل جراحی ترکیب کنید. مزیت ترکیب دو جراحی این است که زمان بهبودی کمتر از زمانی است که این دو جراحی را جداگانه انجام بدهید.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص زنان و زایمان

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

زمان ریکاوری لیفت سینه

تفاوت زیادی بین زمان بهبودی برای لیفت سینه و پروتز وجود ندارد. به طور کلی، در لیفت سینه به دلیل برش‌های بزرگ‌تر بهبودی کمی طول می‌کشد. پس از لیفت سینه، احتمالا به دو هفته مرخصی از کار نیاز خواهید داشت و سینه‌های شما به ویژه در هفته اول کاملا درد می‌کند. تا پایان هفته دوم، باید بتوانید به طور طبیعی حرکت کنید و تا هفته چهارم می‌توانید انجام ورزش‌های سبک را از سر بگیرید. تا هفته ششم، باید به طور کامل بهبود یافته باشید.  

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

زمان ریکاوری بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه، یک جراحی کم‌تهاجمی است، بنابراین بهبودی شما سریع‌تر و درد آن کمتر است و احتمالا تا یک هفته درد خواهید داشت، اما ممکن است بعد از هفته اول بتوانید به محل کار خود بازگردید. شما همچنان باید فعالیت خود را تا یک ماه پس از عمل محدود کنید، اما بعد از چهار تا شش هفته به طور کامل بهبود پیدا می‌کنید.

جراح، به دقت بهبودی شما را زیر نظر خواهد داشت و بر اساس پیشرفت بهبودی شما توصیه‌هایی مناسب را ارائه می‌دهد. 

بیشتر بخوانید: مرحله بندی سرطان سینه و میزان پیشرفت سرطان در هر مرحله

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

مقایسه هزینه پروتز و لیفت سینه

لیفت سینه، گران‌تر از پروتز سینه است که هزینه اضافی آن به دلیل ماهیت جراحی است. انجام لیفت سینه، روش پیچیده‌تری دارد و معمولا تکمیل آن زمان بیشتری می‌برد. همچنین به مهارت بیشتری نیاز دارد، چون جراح باید بافت پستان را بردارد و آن را به موقعیت بالاتری ببرد. لیفت سینه همچنین یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است که می‌تواند تا 15 سال دوام داشته باشد. اما پروتز سینه معمولا حداقل 10 سال دوام می‌آورد، البته ماندگاری آن در بسیاری از بیماران طولانی‌تر است.

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

مشاوره برای لیفت سینه و پروتز سینه

هر بیمار یک مشاوره اولیه با جراح خود خواهد داشت. اگر درباره انتخاب پروتز و لیفت سینه مطمئن نیستید، پزشکتان شما را راهنمایی می‌کند تا بر اساس آناتومی و اهدافتان تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما انتخاب مناسب‌تری است. به عنوان بخشی از مشاوره، جراح همچنین وضعیت سلامت عمومی شما را ارزیابی خواهد کرد. سپس سینه‌های شما را معاینه و اندازه‌گیری می کند و برای سوابق پزشکی از سینه‌هایتان عکس می‌گیرد.

در یک پیش ارزیابی پروتز سینه، شما قادر خواهید بود اندازه، نوع و مشخصات پروتز را انتخاب کنید و جراح شما توصیه‌هایی را به شما ارائه و درباره نتایجی که می‌توانید انتظار داشته باشید، توضیحاتی می‌دهد. در جلسه مشاوره لیفت سینه، جراح سینه‌های شما را اندازه‌گیری، شکل و موقعیت نوک سینه‌ها را ارزیابی و محل برش‌های خود را بر روی سینه‌ها مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: بوتاکس یا فیلر: چه زمانی از کدام استفاده کنیم؟

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

پروتز یا لیفت سینه، کدام را انتخاب کنم؟

این‌که کدام روش مناسب شما است، به این موضوع بستگی دارد که چه نتایجی می‌خواهید به دست آورید. اگر سینه‌های بزرگ‌تری می‌خواهید، پروتز بهترین گزینه است، اما اگر نگران افتادگی سینه‌هایتان هستید، لیفت سینه را انتخاب کنید. اگر سینه‌های نامتقارن دارید، می‌توانید هر دو سینه را با استفاده از پروتز‌های با اندازه‌های مختلف بزرگ کنید، یا از لیفت سینه استفاده کنید تا سینه‌ها به طور یکنواخت لیفت شوند. همه مواردی را که توضیح دادیم، پزشکتان در طول جلسه مشاوره رایگان با شما در میان خواهد گذاشت. 

پروتز سینه در مقابل لیفت سینه: تفاوت‌ها و مزایا

خلاصه

در این مقاله متوجه شدید که پروتز و لیفت سینه، هر یک کاربردهای خودشان را دارند. سینه‌های شما در لیفت سینه، به سمت بالا کشیده می‌شوند و افتادگی آن‌ها برطرف می‌شود، اما در پروتز سینه، اندازه سینه‌ها بزرگ‌تر می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید افتادگی سینه‌ها را برطرف کنید، لیفت سینه و اگر می‌خواهید سایز سینه‌هایتان بزرگ‌تر شود، پروتز سینه را انتخاب کنید. حتی می‌توان این دو روش را با یکدیگر ترکیب کرد. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان مراجعه کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

  • اخبار داغ
  • جدیدترین
  • پربیننده ترین
  • گوناگون
  • مطالب مرتبط

برای ارسال نظر کلیک کنید

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.