۶۲۶۸۷
۲۷۵۱
۲۷۵۱

زخم معده در زنان، می توانم روزه بگیرم؟

اگر زخمهای معده هیلکوباکترپیلوری شده باشند معمولا در همان سال اول جواب می دهند و درمان می شوند.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من یک خانم ۲۷ساله میباشم که حدود ۵ سال پیش دچار زخم معده شدم وتحت درمان بسیاری قرارگرفتم تا بهبود یافتم بعد از ان فقط درصورت استرس شدید و گرسنگی زیاد درد معده ام تشدید می شد. اکنون که ۳ روز از ماه رمضان می گذرد دچار درد معده شدید شده ام مخصوصا صبح و همچنین دچار یبوست و یا بعضی مواقع مدفوع به صورت اسهال با درد و خونریزی مقعد همراه می شوم به گونه ای که درد معده از تحملم خارج می شود.خواهشمندم مرا راهنمایی کرده ودر مورد روزه داری با این وضعیت توضیح دهید.

دکتر سید محمود اسحق حسینی فوق تخصص گوارش و کبد:
اگر زخمهای معده هیلکوباکترپیلوری شده باشند معمولا در همان سال اول جواب می دهند و درمان می شوند. یعنی 95 درصد مبتلا به زخم معده حداکثر تا 1 سال پس از شروع درمان بهبود پیدا می کند. لازمه درمان هم این است که دردهای معده از بین برود. اگر 5 سال پیش آندوسکوپی شدید و زخم مشاهده شده و دارو گرفتید الان زخمها فعال نیستند و می توانید روزه داری کنید. ویل موضوع دیگری که هست شما الان می گویید خون ریزی معقد هم دارید. خون ریزی در هیچ کجای بدن خوب نیست و نیاز به پیگیری دارد.
مخصوصا اگر خونریزی تا حدی است که سبب سرگیجه و بی حالی می شود اصلا نباید روزه بگیرید. ولی اگر چند قطره و قابل کنترل هست می توانید روزه بگیرید اما حتما برای بررسیهای بیشتر به یک متخصص گوارش مراجعه کنید. به هر حال، حال عمومی شما و معاینات پزشک متخصص در این تصمیم گیری خیلی تاثیر دارد. اگر حال عمومی خوبی ندارید هر چه زودتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.


محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.