۲۳۸۹۵۲
۷۱
۷۱

معیارهای بهترین جراح و دکتر هیپوفیز

تومورهای هیپوفیز را می‌توان به روش‌های مختلفی درمان کرد. تومور ممکن است با جراحی برداشته شود، یا ممکن است رشد آن با داروها یا پرتودرمانی کنترل شود. گاهی اوقات، سطح هورمون‌ها با دارو کنترل می‌شود. بهترین جراح هیپوفیز ممکن است ترکیبی از این درمان‌ها را پیشنهاد کند. با ما همراه باشید...

معیارهای بهترین جراح و دکتر هیپوفیزغده هیپوفیز، یکی از اصلی‌ترین غده‌های درون‌ریز بدن است که با ترشح هورمون‌های حیاتی، فعالیت‌های مهمی را در بدن انجام می‌دهد. این غده اندازه بسیار کوچکی داشته و در بخش زیرین مغز قرار دارد.

هر مشکلی که در این غده ایجاد شود، باعث اختلال در ترشح هورمون‌ها شده و در نهایت بیماری‌ها و ناراحتی‌هایی را برای انسان به دنبال دارد. از جمله اختلالات رایج غده هیپوفیز می‌توان به تومورهای هیپوفیز، آسیب‌های وارده در اثر ضربه، خونریزی، کم‌کاری و … اشاره کرد. 

تومورهای هیپوفیز رشد غیرعادی هستند که در غده هیپوفیز ایجاد می‌شوند. این غده اندامی به اندازه یک نخود است و در پشت بینی در پایه مغز قرار دارد. برخی از این تومورها باعث می‌شوند که غده هیپوفیز مقدار زیادی از هورمون‌های خاصی را که عملکردهای مهم بدن را کنترل می‌کنند، بسازد. برخی دیگر می‌توانند باعث شوند که غده هیپوفیز مقدار بسیار کمی از این هورمون‌ها را بسازد.

بیشتر تومورهای هیپوفیز خوش‌خیم هستند و سرطانی نیستند. نام دیگر این تومورهای غیر سرطانی آدنوم هیپوفیز است. بیشتر آدنوم‌ها در غده هیپوفیز یا در بافت اطراف آن باقی می‌مانند و به کندی رشد می‌کنند. آن‌ها معمولا به سایر قسمت‌های بدن پخش نمی‌شوند.تومورهای هیپوفیز را می‌توان به روش‌های مختلفی درمان کرد. تومور ممکن است با جراحی برداشته شود، یا ممکن است رشد آن با داروها یا پرتودرمانی کنترل شود. گاهی اوقات، سطح هورمون‌ها با دارو کنترل می‌شود. بهترین جراح هیپوفیز ممکن است ترکیبی از این درمان‌ها را پیشنهاد کند.

 

شاید بتوان گفت که بهترین جراح هیپوفیز در تهران از مهمترین جراحان شناخته می‌شود. بدن انسان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و هر کدام از اعضا کارکرد خاصی داشته و برای انسان کاربرد ویژه‌ای دارند. غده‌هایی در بدن وجود دارند که کاربرد خاصی را در بدن ایفا کرده و هورمون‌های مورد نیاز بدن را ترشح می‌کنند. این هورمون ها از طریق رگ‌های خونی در بدن جاری می‌شوند و عملکرد خود را انجام می‌دهند. در بین انواع غده‌ها، متخصصین پزشکی معتقدند که غده هیپوفیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این اهمیت از آنجا است که این غده در تمامی دوره عمر عملکردهای مهمی را برعهده داشته و وظایف خاصی را انجام می‌دهد. 

 

ویژگی­ های بهترین دکتر جراح هیپوفیز

جراحی تومور غده هیپوفیز به دو روش ترانس اسفنوئیدال و کرانیوتومی انجام می‌گیرد. هم برای جراحی ترانس اسفنوئیدال و هم برای کرانیوتومی، جراح ممکن است از راهنمایی تصویری با ام آر آی یا سی تی اسکن قبل از جراحی استفاده کند که تا آن‌جا که می‌تواند در مورد تومور و ساختارهای مجاور آن اطلاعات کسب کند. یک جراح متبحر غده هیپوفیز باید بداند تومور چقدر بزرگ است، دقیقا در کجای هیپوفیز قرار دارد، آیا به خارج از غده هیپوفیز گسترش یافته است یا خیر، و ساختارهای مهم مجاور کجا هستند. این امر به برنامه‌ریزی بهترین روش برای انجام جراحی کمک می‌کند و ایده‌ای در مورد احتمال حذف کامل تومور به پزشک می‌دهد.به‌‍‌‌ندرت، برای تومورهای بسیار بزرگ که به بافت‌های مجاور گسترش یافته‌اند، پزشک از هر دو نوع جراحی به طور همزمان برای حذف تمام تومور استفاده می‌کند.

با توجه به موقعیت قرارگیری غده هیپوفیز و عوارضی که ممکن است پس از جراحی برای بیمار ایجاد کند، جراحی هیپوفیز از جمله جراحی‌های بسیار حساس بوده و باید تحت نظر بهترین جراح هیپوفیز حرفه‌ای و با تجربه انجام شود. جراح غده هیپوفیز باید دانش بسیار بالایی داشته و با آخرین متد‌های روز دنیا آشنا باشد تا بتواند بهترین روش جراحی را برای بیمار انتخاب کند. لازم به ذکر است که در جراحی به روش آندوسکوپی علاوه بر جراح مغز و اعصاب، نیاز به یک جراح گوش، حلق و بینی نیز می‌باشد که طبیعتا باید بسیار حاذق و باتجربه باشد تا بتواند یک عمل جراحی موفق با کمترین را برای بیمار انجام دهد.

معرفی دکتر گیوشریفی

 دکتر گیو شریفی استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی، متخصص در جراحی آندوسکوپی قاعده جمجمه، تومورهای درون بطنی و هیپوفیز از طریق بینی بوده که سابقه ۱۳ سال آموزش دانشگاهی این تکنیک ها به جراحان اعصاب را دارند. ایشان در زمینه پژوهشی و کلینیکی مغز و اعصاب، در ایران پیشرو بوده و مقالات بسیاری در مجلات معتبر به چاپ رسانده‌اند.

 

معیارهای بهترین جراح و دکتر هیپوفیزمعیارهای بهترین جراح و دکتر هیپوفیز

فعالیت های دکتر به شرح زیر میباشد:

  • فعالیت در زمینه جراحی تومور های قاعده جمجمه

  • نورینوم آکوستیک

  • تومور سی پی انگل

  • تومورهای هیپوفیز به روش آندوسکوپیک از طریق ینی

  • تومورهای بطنی

  • تومورهای گلیان داخل مغزی و جراحی های ستون فقرات

همچنین:

  • انجام بیش از ۲۰۰۰ مورد جراحی هیپوفیز

  • انجام بیش از ۵۰۰۰ جراحی تومورهای مغزی

  • انجام بیش از ۵۵۰۰ مورد جراحی ستون فقرات

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.