۲۴۲۹۳۵
۱۳
۱۳
رنگ‌ها در گذر تاریخ

چرا پلنگ صورتی، صورتی بود؟

صورتی یا آبی؟ همه منتظر هستند تا در این مهمانی‌های تازه رسم شده، ببینند، چه رنگی از توی جعبه بادکنک‌ها بیرونی می‌آید، اگر صورتی بود، دختر است و اگر آبی بود پسر. این موضوع مثل روز برای همه روشن است. اما جالب است بدانید که رنگ صورتی، در ابتدا برای مردان و پسران بود. برای همین است که پلنگ صورتی هم، صورتی است. اما چه شد که سرنوشت این رنگ تغییر کرد؟

چرا پلنگ صورتی، صورتی بود؟

قرن ۱۹: پسر‌ها صورتی و دختران آبی

در قرن نوزدهم، پدر و مادر‌ها اغلب برای جلوگیری از تأکید بر جنسیت فرزندان خود؛ بر تن آن‌ها لباس سفید می‌پوشیدند؛ اما در همین زمان بودند کسانی که به تن پسر‌هایشان لباس‌های رنگ صورتی می‌پوشاندند تا بنا بر باورشان آن را به سوی دنیای مردانگی راهنمایی کنند.

همین افراد هم به تن دختران، لباس آبی می‌پوشند تا راه آن‌ها را برای وارد شدن به دنیای زنانه آماده کنند.

دهه ۱۹۲۰: صورتی نزدیک به قرمز

در این دهه رنگ صورتی همچنان برای مردان، شناخته می‌شد اما، صورتی که نزدیک به قرمز بود. برای پسر‌های جوان اما این رنگ ملایم‌تر بود.

دهه ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰: تناسخ رنگ‌ها!

در دهه ۱۹۳۰ بود که کسانی که در زمینه تولید و فروش پوشاک کار می‌کردند، متوجه یکی تغییر شدند؛ اینکه مردم به شکل چشمگیری؛ برای دختران لباس صورتی و برای پسران لباس با رنگ آبی را انتخاب می‌کردند.

این موضوع در دهه ۱۹۴۰ کاملاً به یک هنجار پذیرفته شده، تبدیل شد.

چرا پلنگ صورتی، صورتی بود؟

میانه قرن ۲۰: صورتی مُهر ِ زنانه خورد

تا پیش از قرن بیستم، هنوز به نوعی سرگردانی بین این دو رنگ وجود داشت و رنگ صورتی و آبی، تقسیم جنسیتی نشده بودند، اما در میانه قرن بیستم بود که آژانس‌های تبلیغاتی، به صورت گسترده، رنگ صورتی را به عنوان رنگی منحصراً زنانه معرفی کردند!

پس از جنگ جهانی دوم هم، برای بازگرداندن نقش‌های سنتی خانه‌داری برای زنان، رنگ‌های روشن و پاستلی هم به جمع رنگ‌های زنانه پیوستند که صورتی سردمدار آن‌ها بود!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.