احادیث درباره همجنس گرایی، نظر اسلام چیست؟
هم جنس گرایی عملی بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خوانی نداشته باشد، لااقل در دراز مدت تأثیرات سوء دارد.
پرسش: نظر اسلام درباره ی هم جنس گرایی چیست؟ آیا این کار گناه است؟
پاسخ: هم جنس گرایی که از گرایش های جنسی و به عبارت بهتر انحرافات جنسی شمرده می شود، در دین اسلام ممنوع و حرام است، و از گناهان کبیره به حساب می آید.
هم جنس گرایی عملی بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خوانی نداشته باشد، لااقل در دراز مدت تأثیرات سوء دارد. در خصوص این رفتار باید گفت نه تنها فاعل و مفعول با این عمل به آرامش نمی رسند، بلکه بر تحیر و سرگردانی آنها افزوده می شود.
تسکین مهمترین نیازی که بر اثر ازدواج تامین میشود، نیاز به آرامش و احساس امنیت و آسودگی است. این نیاز که در سرشت آدمی ریشه دارد، چنان مهم است که خداوند در بیان فلسفه ازدواج می فرماید: «از آیات و نشانههای خداوند این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی قرار دادیم تا در کنار آنان آرامش یابید.»
ظاهرا خلقت خداوند چنین است که این دو جنس زن و مرد مکمل هم هستند. به همین خاطر غالب فقهاء، ازدواج را حتی برای کسی که نیاز جنسی ندارد، مستحب می دانند. بی جهت نیست که در روایات اهل بیت(ع) محبت به زن یکی از نشانه های ایمان شمرده شده است. در حقیقت مرد به زن نیازمند است و زن به مرد. هر کدام از دو جنس از نظر روحی و جسمی به هم وابستهاند و با قرار گرفتن در کنار هم یکدیگر را تکمیل می کنند.
این دو مطلب، در کنار تولید مثل، اثر ازدواج طبیعی بین زن و مرد است.
معصومین(ع) تولید و تکثیر نسل را نیز از اهداف ازدواج خواندهاند.
پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «چه مانع دارد که مؤمن برای خودش همسری برگزیند. شاید خدا فرزندی به او عطا کند که با گفتن "لا اله الا الله" زمین را سنگین سازد.»
بنابراین ازدواج زن و مرد، پیمودن یک مسیر صحیح و عقلانی و فطری است. آثاری که ذکر شد، در ازدواج دو پسر یا دو دختر با هم تأمین نمیشود.
پاسخ: هم جنس گرایی که از گرایش های جنسی و به عبارت بهتر انحرافات جنسی شمرده می شود، در دین اسلام ممنوع و حرام است، و از گناهان کبیره به حساب می آید.
هم جنس گرایی عملی بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خوانی نداشته باشد، لااقل در دراز مدت تأثیرات سوء دارد. در خصوص این رفتار باید گفت نه تنها فاعل و مفعول با این عمل به آرامش نمی رسند، بلکه بر تحیر و سرگردانی آنها افزوده می شود.
تسکین مهمترین نیازی که بر اثر ازدواج تامین میشود، نیاز به آرامش و احساس امنیت و آسودگی است. این نیاز که در سرشت آدمی ریشه دارد، چنان مهم است که خداوند در بیان فلسفه ازدواج می فرماید: «از آیات و نشانههای خداوند این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی قرار دادیم تا در کنار آنان آرامش یابید.»
ظاهرا خلقت خداوند چنین است که این دو جنس زن و مرد مکمل هم هستند. به همین خاطر غالب فقهاء، ازدواج را حتی برای کسی که نیاز جنسی ندارد، مستحب می دانند. بی جهت نیست که در روایات اهل بیت(ع) محبت به زن یکی از نشانه های ایمان شمرده شده است. در حقیقت مرد به زن نیازمند است و زن به مرد. هر کدام از دو جنس از نظر روحی و جسمی به هم وابستهاند و با قرار گرفتن در کنار هم یکدیگر را تکمیل می کنند.
این دو مطلب، در کنار تولید مثل، اثر ازدواج طبیعی بین زن و مرد است.
معصومین(ع) تولید و تکثیر نسل را نیز از اهداف ازدواج خواندهاند.
پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «چه مانع دارد که مؤمن برای خودش همسری برگزیند. شاید خدا فرزندی به او عطا کند که با گفتن "لا اله الا الله" زمین را سنگین سازد.»
بنابراین ازدواج زن و مرد، پیمودن یک مسیر صحیح و عقلانی و فطری است. آثاری که ذکر شد، در ازدواج دو پسر یا دو دختر با هم تأمین نمیشود.
منبع:
تبیان
برای ارسال نظر کلیک کنید
▼