۳۶۰۳۳
۲۲۶۳
۲۲۶۳

درمان اسهال کودک، مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها و تشدید

یک فوق تخصص گوارش کودکان با بیان این که والدین نباید به طور خودسرانه به کودک خود آنتی بیوتیک بدهند، گفت: استفاده از آنتی بیوتیک و ویتامین زینک در دوران بیماری مضر بوده و باعث تشدید اسهال در کودکان می‌شود.

ایسنا: یک فوق تخصص گوارش کودکان با بیان این که والدین نباید به طور خودسرانه به کودک خود آنتی بیوتیک بدهند، گفت: استفاده از آنتی بیوتیک و ویتامین زینک در دوران بیماری مضر بوده و باعث تشدید اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر فاطمه فرهمند با اشاره به شیوع مسمویت غذایی در کودکان در فصل تابستان اظهار داشت: اسهال و استفراغ، دل پیچه، تب، گود شدن چشم‌ها و حتی کهیر روی پوست از علائم این بیماری در کودکان است.

این فوق تخصص گوارش کودکان با اشاره به بایدها و نبایدهای تغذیه در بیماری اسهال افزود: بهتر است در طول مدت بیماری به طور موقت از مصرف بعضی میوه‌های حاوی فیبر زیاد مانند هندوانه خودداری شود چرا که روند بیماری را شدت می‌بخشد و از سوی دیگر مصرف غذاهایی مانند برنج کته شده و ماست، یا همراه با مرغ در طول دوره بیماری توصیه می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این مطلب که پیشگیری بهترین راه درمان است، افزود: در صورت بروز بیماری بهتر است از سرم خوراکی، آب جوش و نبات همراه با مقداری زنجبیل استفاده شود. همچنین مصرف زیاد مایعات در کاهش مسمومیت موثر است اما در صورت تداوم مسمومیت کودک باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

دکتر فرهمند ادامه داد: والدین باید از غذاهای نیمه پخته، انواع فست فودهای آلوده به میکروب، مصرف بعضی از کنسروها، شرینی خامه‌ای و همچنین غذاهایی که به سس آغشته شده از جمله سالادالویه به کودکان در فصل تابستان خودداری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص استفاده از ویتامین‌ها گفت: استفاده از ویتامین‌ها که به شکل قرص در داروخانه‌ها موجود است ضرورتی ندارد حتی مصرف بعضی ویتامین‌ها مانند زینک اسهال کودک را بیشتر می‌کند.

این فوق تخصص گوارش کودکان در پایان توصیه کرد: در کودکانی که شیرخشک مصرف می‌کنند بهتر است بعد از مصرف ORS مقداری آب خالی به کودک داده شود تا منجر به افزایش نمک در بدن کودک نشود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.